Konference GEOS 2007 Výuka fotogrammetrie v České republice Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Praha, 2. března 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní.
Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
CZ.1.07/2.2.00/ KA1 - Inovace laboratoří Geotechniky využívaných v rámci praktické výuky studentů Fakulty stavební a Hornicko-geologické fakulty.
Ústí nad Labem, Jednoduché metody fotogrammetrické dokumentace objektů přednášející Jindřich Hodač Ph.D. Měřická dokumentace objektů.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Studentští poradci Bezpečně studiem! Martin Pešl.
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Mechatronika v okresu Plzeň-sever (a nejen tam) Ing. Jiří Prantner, Klastr Mechatronika o.s., prezident Tel: Mail:
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Workshop SFDP - Telč 2008 Fotogrammetrická dokumentace historických objektů - společná výuka pracovišť dvou fakult ČVUT Ing. Jindřich Hodač, Ph.D. Telč,
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
3. Celofakultní pedagogická konference1 Zapojení předních odborníků z praxe na Ekonomicko- správní fakultě Masarykovy univerzity.
Laboratoř fotogrammetrie Fakulta stavební, katedra mapování a kartografie České vysoké učení technické v Praze.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Pražští fotogrammetři Můj odborný profil Ing. Jindřich Hodač, Ph.D. Praha, FSv,
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
Digitální aerotriangulace v aplikaci pozemní fotogrammetrie
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Nástroje daňových úlev
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Schola Ludus pro 21. století Iniciativa pro přípravu celonárodního projektu v oblasti „Vzdělávání pro konkurenceschopnost” z prostředků EU Schola Ludus.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Institut Celoživotního Vzdělávání
Bakalářský studijní obor OPTIKA A OPTOMETRIE garantuje KPO
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Studijní program Ošetřovatelství
Statutární město Ostrava
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Při technické univerzitě v Liberci
Setkání kariérových poradců
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Setkání kariérových poradců Teplice –
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Konference GEOS 2007 Výuka fotogrammetrie v České republice Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Praha, 2. března 2007

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač Obsah příspěvku - motivace - průzkum – střední školy - průzkum – vysoké školy - další vzdělávání - závěry úvod

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 2 Motivace Znám oblast kde se denně pohybuji? poznání oblasti zájmu – rozšíření obzorů – lepší orientace – lepší rozhodovánípoznání oblasti zájmu – rozšíření obzorů – lepší orientace – lepší rozhodování kde, kdo, co, jak, s čím, pro koho …kde, kdo, co, jak, s čím, pro koho … problémová místa – aktuální témata - možnosti řešení – jak to vidí ostatníproblémová místa – aktuální témata - možnosti řešení – jak to vidí ostatní potenciál rozvojepotenciál rozvoje spolupráce – osobní vazbyspolupráce – osobní vazby

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 3 Výuka FTG u nás CO? definování typů vzdělávání - střední školství - vysoké školství - technické univ., ostatní univ. - další vzdělávání - celoživotní … JAK? průzkum internetových stránek pracovišť dotazníkový průzkum – střední a vysoké školy KDY? prosinec 2006 – únor 2007

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 4 Střední školy - přehled Rozsah a obsah výuky - REFORMA - současnost ► definován,,centrálně“ - budoucnost ► definován školou

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 5 Střední školy - výsledky rozsah  1 školní rok – 3 hodiny týdně obsah  praktická výuka – velmi omezeně - časová dotace předmětu - omezená vybavenost přístroji a SW - finančně nákladné pořízení nového vybavení - frekvence otevírání tříd stávající závazný učební plán (rozpis učiva) - nedává příliš prostoru pro modernizaci výuky - v své původní podobě nezahrnuje digitální metody Kolik vyučujících je schopno plán aktualizovat?? Kolik vyučujících je schopno plán aktualizovat??

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 6 Střední školy - výsledky studijní materiály  vlastní tvorba  SŠ učebnice – dosluhující (Šmidrkal 1986)  SŠ učebnice – dosluhující (Šmidrkal 1986) učitel  výuka více jak 3 předmětů  FTG není hlavním předmětem jeho odb. zájmu  má zájem rozšiřovat si znalosti  má zájem o spolupráci s VŠ pracovišti  využívá při výuce multimédia + Internet možnosti rozvoje  úprava rozsahu a obsahu  spolupráce škol, exkurze do firem, stud. soutěže  spolupráce škol, exkurze do firem, stud. soutěže

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 7 Vysoké školy - přehled základ  3 technické univerzity (+ Univerzita obrany) studijní program,,geodézie a kartografie“

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 8 Vysoké školy - pracoviště potenciál cca 1000 studentů různých oborů / 1 školní rok cca 40 předmětů dotýkajících se FTG / 1 školní rok cca 20 odborníků + 10 studentů Ph.D. / 11 pracovišť vybavení pro FTG většina pracovišť vybavena vybavení hodnoceno dostatečně v 50  případů bariéry – cena HW + SW; omezené multi a síťové licence nejčastěji uváděný SW: ERDAS Imagine + LPS.. (4x); PhoTopoL (2x); ImageStation SSK (2x); PhotoModeler (3x)

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 9 Vysoké školy - výuka praktická výukaANO úlohy, projekty … fotoplán, ortofoto, stereoskopie … studijní materiály hodnoceny jako dostatečné skripta, návody na cvičení, prezentace přednášek specializace (ve výuce) převážně ANO uváděno - letecká FTG jako metoda sběru geodat multimédia + internet převážně ANO

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 10 Vysoké školy - odborník odborné zaměření - priority závisí do značné míry na zaměření pracoviště odborník se věnuje výzkumu a specializuje se výzkumu věnuje průměrně 25  času (mezi  ) odborník vede studentské práce (na téma FTG) bakalářské, diplomové, disertační (uvádí 8 z 10 oslovených) jako bariéry pro svou práci vidí nedostatek investičních prostředků nadbytek administrativních činností věk; nárůst pedagogických povinností (na úkor výzkumu)

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 11 Vysoké školy - odborník možnosti pro změnu často nevidí (v 50  odpovědí) v oblasti výuky a výzkumu FTG v ČR postrádá více spolupráce mezi pracovišti + více odb. setkání větší propojení s praxí > řešení problémů praxe možnosti rozvoje FTG vidí v posílení svého týmu vytvoření podmínek pro mladé pracovníky umění najít finanční zdroje dotazník vnímá poměrně kladně, s očekáváním

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač 12 Další vzdělávání Celoživotní vzdělávání (CŽV) většina pracovišť se zúčastňuje kurzů CŽV FTG není náplní těchto kurzů (až na malé výjimky) Kurzy CŽV v oblasti FTG nejsou potřeba?? Oblast CŽV může být financována z prostředků EU. Expanze jinam mezioborová či více-oborová studia vznik a rozvoj nových fakult vznik a rozvoj nových studijních programů příklad Filozofická fakulta UJEP Ústí n. Labem studijní obor Dokumentace památek

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač Závěry Střední školství – REFORMA! Jak může VŠ odborník pomoci? Vysoké školství – SPOKOJENOST? Peníze, finance, investice – jak se naučit je získávat? Chceme více vzájemně spolupracovat! Chceme? Máme kapacity řešit problémy praxe? Co můžeme nabídnout? Další vzdělávání Co můžeme, co chceme nabídnout? závěr

Výuka fotogrammetrie v ČR J. Hodač Děkuji Vám za pozornost. Laboratoř fotogrammetrie při Katedře mapování a kartografie Fakulta stavební, ČVUT v Praze závěr