Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L
Získání nových produktů akvizicí Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Získání nových produktů akvizicí – patent jiné firmy, licence, franšízing, joint venture Tematická oblast: Produkt a propagace
Získání nových produktů akvizicí Firma může získat nový produkt: akvizicí vlastním vývojem
Akvizice podnik koupí jinou společnost (např. Procter and Gamble koupila Rakonu – získala značku MOHER, TITAN, AZURIT) podnik koupí patent jiné firmy podnik koupí licenci jiné firmy franšízing, joint venture
Akvizice - úkol na Wikipedii či v internetovém vyhledávači najděte význam pojmů franšízing a joint venture určete, s kterým z těchto pojmů souvisí zobrazené značky
Akvizice – řešení 1 na Wikipedii či v internetovém vyhledávači najděte význam pojmů franšízing a joint venture určete, s kterým z těchto pojmů souvisí zobrazené značky Jedná se o poskytnutí práva užívat obchodní známku a znalosti vlastněné nějakou korporací pro své vlastní podnikání. Franšízing se výrazně prosazuje v pohostinském oboru. Používá jej například firma McDonald's, Kentucky Fried Chicken, Dunkin' Donuts, Holiday Inn aj., mezi známé české značky patří například Dobrá čajovna.McDonald'sKentucky Fried ChickenDunkin' DonutsHoliday InnDobrá čajovna
Akvizice – řešení 2 na Wikipedii či v internetovém vyhledávači najděte význam pojmů franšízing a joint venture určete, s kterým z těchto pojmů souvisí zobrazené značky Joint venture funguje tak, že většinou domácí podnik spolu s dalším zahraničním podnikem či organizací vytvoří novou společnou obchodně- právní entitu (většinou akciovou společnost). Cílem je spojit přednosti či zkušenosti obou partnerů, např. zahraniční subjekt může nabídnout peníze či prověřenou značku, domácí má zase lepší znalosti místního trhu.
Akvizice – řešení 3 na Wikipedii či v internetovém vyhledávači najděte význam pojmů franšízing a joint venture určete, s kterým z těchto pojmů souvisí zobrazené značky Joint venture Škoda auto byla v roce 1991 privatizována koncernem Volkswagen Group Škoda stala čtvrtou značkou koncernu (vedle značek VW, Audi a Seat )AudiSeat
Zdroje Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: dvoubarevn%C3%A1.jpg A0koda_logo-2.jpg Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992