Zpětné vyhodnocení akvizice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

POSTAKVIZIČNÍ INTEGRACE
Financování vzniku a rozvoje Start-up prostřednictvím Business Angels Petr Mandelík.
Vize, Strategie, Cíle.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Listopad 2013 Příprava a proces vstupu zahraničního investora.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Předmět: Řízení podniku 1
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
Zpětné vyhodnocení akvizice Lucie Konečná 2009/ /2010.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Finanční analýza.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Plánovací proces a druhy plánování
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
Analýza návratnosti investic/akvizic
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
INFORMAČNÍ ZDROJE FINANČNÍ ANALÝZY
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2012 Finanční management Základní pojmy Je NPV důležité? Základy úrokového.
Struktura podnikatelského plánu
31. březen 2010 Strategie fondů private equity Identifikace, hodnocení a strukturování investic David Marek, ARX Equity Partners.
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Téma 14: Spojování podniků. Zánik podniků 1. Formy spojení podniku 2. Motivy fúzí a akvizic 3. Strategie podniku a akviziční strategie 4. Ocenění podniku.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název společnosti Obchodní plán.
Vysoká škola technická a ekonomická České Budějovice Ústav podnikové strategie Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku Autor BP: Miroslava Sobotovičová.
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Management a řízení hotelu
Malé a střední podnikání
Pavel Burda Roman Vaníček
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Zpětné vyhodnocení akvizice JIŘÍ MAJER ČVUT Praha Fakulta stavební Katedra Ekonomiky a Řízení ve stavebnictví

Obsah prezentace Úvod - akvizice Důvody vyhodnocení Cíle akvizice Post akviziční audit Porovnání plán x skutečnost Motivace managementu Problémy akvizic Nepovedené akvizice

Akvizice Akvizice = Rozvoj (růst) organizace kupováním podílů ve společnostech, kupováním části podniku,.. Fáze I. - Předakviziční rozhodovací proces Fáze II. - Postakviziční rozhodovací proces

Důvody vyhodnocení akvizice Hlavními důvody, proč vyhodnotit s časovým odstupem uzavřenou transakci jsou: - zda byla naplněna očekávání spojená s převzetím firmy - poučit se z případných chyb pro další akvizice - zda byl splněn cíl akvizice

Cíle akvizice Cíle akvizice: - získání podílu trhu dané firmy - diverzifikace produktů - získání a udržení kvalitních zaměstnanců Synergie - spolupráce, společné působení - vytvořit přidanou hodnotu 1 + 1 = 2,5

Cíle akvizice Přístupy: Strategický investor - sleduje koupí podniku dlouhodobý (strategický) záměr. Jde mu o dlouhodobý růst firmy, ať už v oboru jeho činnosti, v navazujících oborech, či v příbuzných oborech, kde muže realizovat svoji komparativní výhodu. Cílem akvizice je firmu dlouhodobě řídit. Finanční investor - není specialistou na daný obor podnikání firmy. Základním rysem finančního investora je sledování krátkodobého výnosu jeho investice. Finanční investor hledá podhodnocenou investiční příležitost, nebo vysoce růstový podnik, který disponuje potřebným know-how, avšak vyžaduje kapitálovou injekci. Finanční investor dodává potřebný kapitál, podnik je však po operativní stránce řízen dosavadním managementem.

Post akviziční audit Poradenské firmy - najmout si může každá strana Cílem je srovnat vstupní očekávání akvizice a realitu po delším, minimálně ročním období. Post akviziční audit je kontrolním bodem, který indikuje případné skryté problémy, kulturní odlišnosti, nebo procesní chyby, které skrytě teprve nabírají na síle a mohou ohrozit celkové výsledky i dlouho od formálního ukončení akvizice. Poradenské firmy - najmout si může každá strana - zprostředkovává všechny fáze - investiční banky - drahé - poradenské firmy (PriceWaterhouseCoopers,KPMG, Deloitte&Touche, Ernst&Young)

Plán x Skutečnost Hlavním způsobem vyhodnocení akvizice je porovnání plánu (prognózou) se skutečností. Cash Flow NPV Růst tržeb Růst ceny firmy a její pověsti Rozvoj akvizice

Motivace managementu koupené firmy Největší hodnotu společnosti představují její lidé a jejich znalosti a zkušenosti. Nejlepší zaměstnance a manažery musíte ve společnosti udržet ! Následně je nutné je motivovat nové zaměstnance. - např. vyplacení části dohodnuté částky za akvizici až poté, jak se firma vyvíjí po implementaci do kupující firmy(problémy, když mají stejné účetnictví atd.)

Problémy akvizic Problémy, které mohou nastat: Nesnadný transfer zisků a ztrát Problémy s postoji managementu kupované společnosti Často složitý a dlouhý integrační proces Nebezpečí, že integrační proces smaže výkonnost a pružnost kupované společnosti (někdy není nutno integrovat )

Nepovedená akvizice V případe, že akviziční předpoklady nebyly zcela naplněny, je třeba učinit určité korekce. Nedošlo-li k naplnění očekávání přínosu z transakce (například pokud se změnila dlouhodobá strategie akvizitora, či pokud se některé původní předpoklady ukázaly jako mylné) a firma nedokáže vykázat požadované výsledky, je na místě uvažovat o prodeji převzatého podniku. Toto rozhodnutí musí být učiněno po náležitém zvážení, neboť z dlouhodobého pohledu by ztráty z držení firmy mohly převýšit aktuální ztráty dané prodejem třeba za nižší cenu, než za kolik byla firma pořízena.

Děkuji za pozornost Zdroje: Kusák: Fúze a akvizice jako nástroj růstu a restrukturalizace podniku http://investopedia.com/ Přednášky Ing. Zdeněk Burda Děkuji za pozornost