Kamil Toman, ICZ a.s. březen 2007 Aby se u vás jezdilo bezpečněji.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Spisová služba a její vazba na datové schránky
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Statutární město Karlovy Vary
Statistika dopravních nehod
Základní registry veřejné správy
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
1 Možné úpravy správního řízení v oblasti silničního provozu a otázka osoby blízké.
Projekt ELIŠKA Centrální registr řidičů
ICZ a.s. Hvězdova 1689/2a Praha 4
ISMS v KSRZIS (Koordinační středisko pro rezortní zdravotnické informační systémy) František Henkl.
Zkušenosti se zaváděním systému řízení v KSRZIS podle:
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
IS DIS Zdeňka Fialová. Obsah 1.Základní informace 2.Využití 3.DIS POV 4.Ukázka 5.Související problémy.
ELEKTRONICKÉ PŘESTUPKOVÉ ŘÍZENÍ REJSTŘÍK PRESTUPCŮ PRAHA
SDP Správa dopravních přestupků
E-Analýza bezpečnosti v Uherském Hradišti 10. Národní konference kvality ve veřejné správě Únor 2014.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
CIS Cizinecký informační systém
Realizační tým ICZ duben 2005
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Krajský úřad Libereckého kraje
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Technické řešení PostSignum QCA
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE RNDr. Jiří Malátek Novinky.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Elektronizace veřejné správy eGovernment 20. duben 2009, 10 min. nové zákony, povinnosti a možnosti pro obce CzechPOINT, datové schránky, spisová služba.
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Policie Radka Smetanová VY_32_INOVACE_policie_20.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT
Výbory a pracovní skupiny
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Kamil Toman, ICZ a.s. březen 2007 Aby se u vás jezdilo bezpečněji

Program  Motivace  Projekt Bezpečná města  Architektura systému a ukázky  Reference  Legislativa  Závěr  Dotazy

Statistika nehod Hlavní příčiny nehod řidičů motorových vozidel – 2006 Zdroj: statistika MVČR o nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky za rok 2006 Nepřiměřená rychlost jízdy je nejčastější příčinou dopravních nehod, při kterých umírají lidé! 34, Nesprávný způsob jízdy 12,510718, Nedání přednosti v jízdě 4,135 2, Nesprávné předjíždění 49,142014, Nepřiměřená rychlost v %Počet usmrcených v %Počet nehod Hlavní příčina nehody

Řešení - sankce?  1. červenec 2006, novela zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích  Zpřísnění sankcí za přestupky proti bezpečnosti silničního provozu, včetně nedodržování předepsané rychlosti jízdy  ALE: preventivní účinek mají sankce jen tehdy, pokud reálně hrozí, že při porušení pravidel budou uvaleny  TEDY: nutnost zvyšovat pravděpodobnost zachycení spáchaného přestupku

Projekt Bezpečná města 1.Instalace stálých měřících zařízení  měření rychlosti vozidel v daném místě  kontrola průjezdu křižovatky na červenou 1.Softwarová podpora pro zpracování přestupků  informační systém SDP (správa dopravních přestupků)  evidence přestupků a podpora vedení správního řízení 1.Administrativně-právní podpora  komplexní řešení pro města a obce

Bezpečná města – výhody  Trvalá kontrola – měřící zařízení jsou v provozu 24 hodin denně a umožňují zaznamenat všechny spáchané přestupky - vyšší preventivní účinek  Efektivita zpracování – automatizované připojení na měřící systémy umožňuje zrychlené zpracování případů a zjednodušení administrativních úkonů  Instalace zařízení je zdarma, jejich provoz a údržba je pokryta z prostředků vybraných od neukázněných řidičů (samofinancovatelný projekt) – díky tomu je možno rychleji pokrýt maximum problematických míst

 Kontrolní stanoviště  Záznam přestupku  Předzpracování záznamu  Doklad o úředním měření Kamerový systém a měřící zařízení

Architektura projektu BM Registr vozidel MDCR Majitel / provozovatel vozidla IS úřadu města Kamerový systém Systém SDP Služby Správy dopravních přestupků A) Správa přestupků B) Správa řízení k přestupku C) Příkazní nebo standardní správní řízení D) Podpora správního orgánu Podnět Řidič Bankovní výpis Účetní systém Další agendy Měřící stanoviště Předzpracování záznamu Spisová služba Banka (nebo Pokladna úřadu) Vyrovnání pohledávky Dopis Zjištění Pokuta Upomínky

Popis procesu spuštění systému  Instalace monitorovacího zařízení  stavební řízení, provedení prací  certifikace  Proces zavádění  analýza, návrh, příprava systému na straně ICZ(dodavatel SDP)  test propojení s návaznými IS  zřízení uživatelského přístupu (loginu), ověření certifikátu  zaškolení obsluhy  Pilotní projekt  statistika měření (podklad pro nastavení prahových hodnot)  ověřovací dotaz do registru vozidel a první výzvy k podání vysvětlení  zvýšená podpora uživatelům

Předpoklady k zavedení systému  Požadavky na technické vybavení  PC s připojením na Internet (alespoň 256 kbit/s)  Windows 2000 nebo XP  MS Internet Explorer 5.5 nebo 6.0 a vyšší  Java - JRE 5.0 plugin do MSIE  kryptografické rozhraní CAPICOM  tiskárna  Požadavky na uživatele z odboru dopravy (OD)  zřízená ová schránka  login do aplikace Evidence motorových vozidel v síti MV ČR  kvalifikovaný certifikát (nejlépe QCA České pošty)

Ukázka záznamu přestupku

Ukázka záznamu přestupku

Ukázky výstupních dokumentů

Reference Mgr. Vlastimil Uchytil, místostarosta města Prostějov Projekt Bezpečná města nám poskytl trvalé řešení, které nestojí moc peněz. Skutečně se projevil slibovaný preventivní účinek nepřetržité kontroly. Na ukázněnost řidičů dohlížíme po celých 24 hodin. Za necelých deset měsíců se počet dopravních přestupků snížil o 79%.

Legislativní souvislosti  Zákon 200/1990 Sb. o přestupcích  § 22 Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu  Zákon 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích  § 124 Působnost ministerstev, krajských úřadů, obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a policie  Zákon č. 505/1990 Sb., o metrologii  záznam měření je zpracován certifikovaným způsobem  Správní řád 500/2004 Sb.  Zákon 101/ 2000 Sb. o ochraně osobních údajů  Zákon 365/2000 SB. o informačních systémech veřejné správy

Měření rychlosti – mýty  Soukromá firma nemůže měřit rychlost  ale může obci pronajmout radar  Kontrolu rychlosti by měla provádět policie a ne města a obce  ale policie nemůže být vždy všude  Město má svých starostí dost, kontrola rychlosti přidělá další práci  automatizované měření a informační systém pro zpracování přestupků minimalizují lidskou práci a maximalizují bezpečnost  Stálá měřící zařízení nemohou zajistit bezpečnost v celém městě/obci, řada řidičů za měřícím zařízením opět zrychluje  ale lze jimi pokrýt nejvíc nebezpečná místa

Dodavatelé projektu Dodavatel technického řešení a souvisejících služeb CZECH RADAR a.s. Václavské náměstí 33, Praha 1 Tel./fax: , Dodavatel informačního systému Správa dopravních přestupků ICZ a.s. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel., fax: ,

Partneři projektu Nadace BESIP podporuje projekt Bezpečná města Národní síť Zdravých měst ČR partnerem projektu Bezpečná města Společnost Czech Radar je signatářem Evropské charty bezpečnosti silničního provozu