Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Semenné rostliny 4. ročník
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Hospodářsky významní živočichové – přírodopis 7. třída
Organismy doprovázející člověka část 1. Mikroorganismy 7. ročník
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Složení zemské kůry - mineralogie
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Mikroskopování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_338.
List autor: David Hainall.
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
Hned si to vyzkoušíme na několika zástupcích hmyzu:
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Smysly obratlovců 8. třída
VÝROBEK ZE DŘEVA MEČ 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
ZEMĚTŘESENÍ A SOPEČNÁ ČINNOST
Přírodopis 6.třída úvodní hodina
POČASÍ V ČESKÉ REPUBLICE 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Rozmanitost přírody Základní společné znaky živých organismů
Povrch těla obratlovců přírodopis 8.třída
Stavba rostlinného těla
Funkční přeměny stonku
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
Přechod rostlin na souš
Rostliny podle stavby těla
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
KRUŠNOHORSKÁ SUBPROVINCIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vznik živých organismů – přehled teorií
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Ptáci lesa Přírodopis 6.třída
Stavba rostlinného těla Květ, květenství
List Mgr. Helena Roubalová
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Rychlost měření a výpočty 7. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: 12. září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Houby – opakování 8. třída
Rostliny - opakování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Savci
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Člověk a jeho svět 4. ročník
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Transkript prezentace:

Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Rostliny - opakování 8. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/21.0089

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Biologie rostlin Téma: Rostliny – opakování Anotace: Zopakování a procvičení základních částí rostlinného těla a jejich funkce

Stavba rostlinného těla 1-kořen 2-stonek 3-listy 4-květy 5-plody

Kořeny slouží rostlině k přijímání vody a živin a upevňují rostlinu v zemi.

Stonek rozvádí pomocí cévních svazků živiny a vodu po rostlině Dřevnatý stonek se nazývá kmen

List – zde probíhá fotosyntéza, dýchání a odpařování vody

Stavba listu 1 - řapík 2 - čepel

Cukr(glukóza) + kyslík (uvolnění energie) → oxid uhličitý + voda Fotosyntéza Oxid uhličitý + voda(chlorofyl, sluneční záření) → cukr (glukóza) + kyslík Dýchání Cukr(glukóza) + kyslík (uvolnění energie) → oxid uhličitý + voda

Květ – slouží rostlině k rozmnožování

Stavba květu

Soubor květů na rostlině tvoří květenství

Plod ukrývá semena = rozmnožovací části

Typy plodů

Zdroje: Okrasné dreviny a rastliny. Http://www.agrobon.sk [online]. 2010 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://www.agrobon.sk/mojazahrada/trvalky/vinca1.jpg Kořen. Http://web2.mendelu.cz/ [online]. 2010 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/obrazky/organologie/korenova_soustava.jpg 6. ročníky TYPY STONKŮ, PLODŮ, KOŘENŮ... Http://nase-biologie.blog.cz [online]. 2011 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://nd04.jxs.cz/206/524/c9e8f37549_72408446_o2.jpg List (Fylom). Http://www.oskole.sk [online]. 2010 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://www.oskole.sk/userfiles/image/zaida/biologia/list_html_3fdc0178.jpg Suroviny - šlehačky, Zeesan... ». Http://www.hanzelkova.cz [online]. 2009 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://www.hanzelkova.cz/fotky13421/fotos/_vyrn_1312_vyr_673strawberries-615-gif.jpg Rostliny Stavba těla rostlin. Http://flora-and-fauna.blog.cz [online]. 2012 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://files.pancelcino.webnode.cz/200000274-29e192adc2/popi%C5%A1%20raj%C4%8De_kvet.jpg Biologie rostliny Rostlinné orgány vegetativní a generativní. Http://golgihoaparat.blog.cz [online]. 2009 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://nd01.jxs.cz/223/172/91045d424c_39191663_o2.jpg Wikipedie: Otevřená encyklopedie: List [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=List&oldid=9838861> Středoškolská biologie - úvod. Http://fld.czu.cz [online]. 2010 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://fld.czu.cz/vyzkum/nauka_o_lp/biologie/list.jpg Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Květ [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Kv%C4%9Bt&oldid=9838821>

Květní lůžko a květní obaly. Http://web2. mendelu. cz [online] Květní lůžko a květní obaly. Http://web2.mendelu.cz [online]. 2009 [cit. 2012-09-09]. Dostupné z: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/obrazky/organologie/velke_kvet.jpg Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Plod (botanika) [online]. c2013 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Plod_(botanika)&oldid=9838970> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Lusk [online]. c2012 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Lusk&oldid=9304714 Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Obilka [online]. c2012 [citováno 9. 03. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Obilka&oldid=8067018>