Humanistické a existenciální teorie v SP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
Advertisements

Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
a jeho využití u klientů po CMP
Obecná ustanovení © Vladimír Plecitý, Osobnost člověka = jedinečné spojení biologických, psychologických a společenských aspektů, přesněji hodnot.
INTERPRETATIVNÍ STRUKTURY Hlavní cíl = pochopit, jak osobnost vědomě chápe sebe sama a svět, ve kterém žije. Jak lidé dávají smysl určitým věcem, jak vytvářejí.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Humanistický proud v psychologii
Abraham Maslow Kristýna Chvalová, C4A.
Jakub Kersch, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
Myšlenkové základy skautingu
Humanistická psychoterapie Carl R
Doprovázení nemocných a jejich příbuzných P. Mgr. Václav Tomiczek Čeladná Mezinárodní konference hospicové a paliativní péče Ostrava, 26. listopadu 2009.
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
Personální management
(komentovaný přehled)
Zdravá škola.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Péče o osoby s afázií.
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Psychologie a její využití dnes. Teoretické obory: biologická psychologie obecná psychologie psychologie osobnosti psychopatologie sociální psychologie.
Průřezová témata.
Douglas McGregor (1906 – 1964).
Teorie motivace Adéla Furiková.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
Systemický přístup v SP
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Viktor Frankl Eliška Dlouhá V8A.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
11. Humanisticky orientované vzdělávání
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Humanistická a existenciální psychologie
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Sociální práce charakteristiky, definice, vývoj oboru Úvod do sociální práce ZS 2015 Úvod do sociální práce ZS 2015.
VIKTOR FRANKL Adéla Bělinová, C4A. Viktor Emil Frankl Židovský původ Neurolog a psychiatr Existenciální analýza a logoterapie Chirurg, psycholog,
KONFERENCE OD ANALÝZ KE KOORDINACI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V DĚČÍNĚ ING. RENÁTA GREŠÍKOVÁ Kvalita služeb a potřeby člověka.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Humanistický a existencionální přístup Mgr. Věra Pucová.
PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D Teorie a přístupy v SP 2.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
MIROSLAV PROCHÁZKA Výchova a komunikace v rámci rodiny a školy, stresu a napětí.
Práce s biografií a komunikace
Humanistická psychologie
Oddělení domova se zvláštním režimem
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Přístupy v kariérovém poradenství
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Péče o osoby s afázií.
Humanistická a existenciální psychologie
Násilná osoba aneb co s ní
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
Humanizace ve vzdělávání
Dějiny psychologie současná psychologie.
Základní směry v psychologii
Transkript prezentace:

Humanistické a existenciální teorie v SP Teorie a přístupy v SP LS 2014

Východiska a charakteristiky Objevování a aktivizace vnitřních možností člověka Člověk je autonomní osobnost, která má za všech okolností hodnotu Klient je expert na svůj život Potenciál a prostředky k řešení problémových situací - klientovy vnitřní zdroje a jeho sociální zázemí

Hierarchie lidských potřeb Abraham Herold Maslow

Přístup zaměřený na klienta Carl Random Rogers Člověk má právo na vlastní důstojnost a rozvoj, jeho podstata je přirozeně dobrá Člověk je schopen uvědomovat si své vlastní hodnoty, řídit se jimi, být odpovědný k sobě i druhým Člověk je schopen se sám rozvíjet a utvářet své pozitivní vlastnosti Člověk je schopen uspořádat a hodnotit své vlastní pocity, myšlenky, chování Člověk je schopen konstruktivní změny a osobnostního vývoje,

Sebeaktualizace (snaha uchovat a rozvíjet vlastní existenci) Sebepojetí (vztah člověka k sobě samému) Bezpodmínečné pozitivní přijetí klienta Empatie Kongruence (být sám sebou, ) Nedirektivní, nehodnotící přístup Aktivní naslouchání Vztah a sdílení vztahu

Logoterapie Viktor Emanuel Frankl Podstatou člověka je touha po smyslu Nalézání smyslu je vždy vysoce individuálním výkonem, který není nikdy definitivně ukončen, smysl života se mění podle životní etapy, v níž se nacházíme. tři hlavní cesty ke smyslu: prožívání něčeho hezkého a cenného (zejména vztahů k lidem), vytváření hodnot, z nichž mají druzí užitek, každá činnost může mít skrytý smysl (péče o rodinu, práce, občanské aktivity), zastávání vnitřních přesvědčení (mezi nimiž má zvláštní postavení přesvědčení o hodnotě života, které člověku pomáhá zvládat nejnáročnější situace).