Www.klimaskeptik.cz Mohou lidé za většinu oteplení od poloviny 20.století? Vítězslav Kremlík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přelidnění planety.
Advertisements

Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Klima, klimatická změna a skleníkový efekt
Příroda ovlivňuje člověka
Změny klimatu a vliv člověka
Narušení ozónové vrstvy
Globální oteplování Marek tecl 2L.
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Cvičení 6 – 25. října 2010 Heteroskedasticita
Změny klimatu vliv člověka 2.část RNDr.M. Starostová.
Globální oteplovaní.
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Globální oteplování.
Saturn Saturn je v pořadí planet na šestém místě a po Jupiteru druhá největší planeta sluneční soustavy. Planeta byla pozorována již starověkými astronomy.
Alternativní zdroje energie
Přírodopis 9 3. hodina Vznik Země
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 1. listopadu 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Globální oteplování Vít Kmoch.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Měsíc Lukáš Poledník KVA.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Anotace DUM slouží jako doprovodný vizuální materiál při výuce o globálních problémech.
Skleníkový efekt je proces, p ř i kterém atmosféra zp ů sobuje oh ř ívání planety tím, že absorbuje dopadající slune č ní zá ř ení a zárove ň brání jeho.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Tereza Černá Globální oteplování.
Globální Oteplování Jméno: Martin Šiška Obor: Technické lyceum
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Co víme o klimatickém systému Země?
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
Krajina a životní prostředí
KLIMA ŘÍZENÉ SLUNCEM. Je poměrně zjevné, že teploty na Zemi byly.
Ekonometrie „ … ekonometrie je kvantitativní ekonomická disciplína, která se zabývá především měřením v ekonomice na základě analýzy reálných statistických.
Semestrální práce z předmětu Ekologie na téma:Hurikány
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Narušení ozónové vrstvy
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
Ohrožení globální atmosféry
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Měsíc Iva Ouhelová.
Co je to model a jak se dá použít
Atmosféra Země a její složení
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana ovzduší – globální oteplování Globální oteplování.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model.
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Součásti neživé přírody
EU_32_sada 2_07_PV_Počasí-koloběh vody_Duch
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální oteplování Martina Červenková.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Fakta o klimatických změnách
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Mohou lidé za většinu oteplení od poloviny 20.století? Vítězslav Kremlík

Roy Spencer, Vynálezce satelitního měření globálních teplot Špičkoví vědci nesouhlasí

Antonio Zichichi, President světové federace vědců Špičkoví vědci nesouhlasí

William Gray Vynálezce metody sezónních předpovědí hurikánů Špičkoví vědci nesouhlasí

Richard Willson ACRIM - satelitní měření slunečního záření

IPCC 2007: „Současná generace modelů uvádí rozsah citlivosti klimatu 2,1°C až 4,4°C“ (přičemž střední hodnota je 3,2°C)“ Ale stále nevylučují ani spodní hranici 1,5°C (Equilibrium climate sensitivity is very likely larger than 1.5°C). Nevylučují ani vyšší hodnoty než 4,4°C (For fundamental physical reasons, as well as data limitations, values substantially higher than 4.5°C still cannot be excluded...). Vliv CO2 na teploty nikdo nezměřil Konsensus: Víme, že nic nevíme

Následující skutečnosti nejsou důkazem viny člověka: Zesílil skleníkový efekt… to je ale skleníkový efekt vodní páry, ne CO2 Oteplilo se, klima se mění… už miliardy let se stále dokola otepluje a ochlazuje

Spoustu lidí ale přesvědčil tento graf Jde o statistický průměr

Má to háček: Původní neupravená data žádný rozpor neukazují

Má to háček: Původní neupravená data žádný rozpor neukazují

Statistický průměr může být zavádějící Příklad: Průměrný Čech má jedno ňadro a jedno varle a méně než 2 nohy. Viděli jste ale už někoho takového?

V průměru jeden každý občan bere měsíčně – včetně žebráků Průměry z dat vymažou všechny extrémy XXI. XXII.

To je chyba 50% !!! Klimatologové statistickým průměrem seříznou sluneční aktivitu na polovinu a pak se diví, že je moc malá, aby mohla vysvětlit oteplování…. XXI. XXII.

U teplot tyto průměry nevadí. Na Zemi nejsou takové prudké výkyvy teplot, které by průměr mohl vymazat. Díky oceánům na Zemi tak prudké výkyvy nejsou možné.

Slunce a Země jsou 2 zcela odlišné typy dat a tytéž statistické průměry na ně mají zcela odlišný vliv Když 2 dělají totéž – není to totéž

Sluneční aktivita byla tedy vyšší než tvrdí průměry. Přesto vidíme, že od cca 1980 sluneční aktivita nerostla a teploty ano…

Oteplení posledních 50 let odpovídá síle slunečního větru Šedý graf: rádiový tok Modře teploty

Šedý graf: rádiový tok Modře teploty

Šedý graf: rádiový tok Modře teploty

Šedý graf: rádiový tok Modře teploty

Šedý graf: rádiový tok Modře teploty

Nikoho nenapadá žádné přirozené vysvětlení? Kdy v přírodě teploty rostou, aniž by rostla sluneční činnost?

Agung El Chichon Pinatubo Sopečný výbuch na několik let klima ochladí… Když se prach rozptýlí, zase se oteplí.

Agung El Chichon Pinatubo DdDd

Prudký vzestup sluneční aktivity kolem 1980 (XXI. cyklus) se hned neprojevil oteplením, protože: 80.léta ochladil výbuch sopky v Mexiku 90.léta ochladil výbuch sopky na Filipínách … až když se prach rozptýlil, v roce 1998 teploty srovnaly krok s hladinou sluneční aktivity

Závěr: Příčinou rozporu mezi vývojem teplot a sluneční činnosti není CO2, nýbrž sopky a statistický omyl

„Jsou tři druhy lží. Lži, velké lži a statistika.“ (Benjamin Disraeli)

KONSTRUKTIVNÍ NÁVRHY Vědci: opravit učebnice a místo CO2 zkoumat vliv Slunce na klima Hnutí Duha: zrušit kampaň Velká výzva Politici: zrušit veškerou legislativu o regulaci skleníkových plynů