Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
17.1 Soli - jejich vznik a názvosloví
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Druhy chemických reakcí
NÁZVOSLOVÍ SOLÍ.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Neutralizace Mgr. Helena Roubalová
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
Soli Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
SOLI RZ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Soli Rozdělení solí Charakteristika solí
Vzorce - opakování I..
Názvosloví solí.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Neutralizace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Vzorce pro opakování.
Chemická reakce Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0120.
Neutralizace Vznik solí
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
Zopakuj si vzorce a názvy
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
NÁZVOSLOVÍ, OXIDAČNÍ ČÍSLO
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak vznikají soli.
Zákon zachování hmotnosti Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KYSELINY 1) BEZKYSLÍKATÉ KYSELINY: (koncovka -vodíková) Kyselina
Soli Chemické sloučeniny, složené z kationtu kovu nebo kationtu amonného a aniontu kyseliny pH =7, vznikají neutralizací, v přírodě se vyskytují jako KRYSTALY.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
RISKUJ.
SOLI KYSLÍKATÝCH KYSELIN
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
A opět názvosloví. Úkol 1: Rozděl sloučeniny na hydroxidy, kyseliny, soli: HClO 3, NaOH, NaClO 3, H 3 PO 4, HCl, CuCO 3, HIO 4, Ca(OH) 2, Fe(OH) 3, K.
1) Napište chemické názvy sloučenin nebo iontů:
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 2
8.3 Které látky jsou hydroxidy?
Pětiminutovky z anorganické chemie
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Edita NAĎOVÁ Název prezentace 4. Chemické názvosloví Název sady: Obecná a anorganická chemie (pro 3.ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_01_19 Neutralizace Autor Melicharová Jana.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Lucie Tuhá ČísloVY_32_Inovace_3073 NázevNázvosloví anorganických a organických sloučenin Téma hodinyNázvosloví.
Neutralizace Vznik solí
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Soli a jejich chemické vlastnosti
Pětiminutovky z anorganické chemie
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Agrochemie – 3. cvičení.
NEUTRALIZACE.
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/

SOLI CHEMIE 8.ročník Mgr. Marie Mazancová

CO JE NEUTRALIZACE ? HCl + NaOH H 2 O + NaCl KYSELINAHYDROXID VODA SŮL produkty: + OH - Na + Cl - H+H+ = chemická reakce + reaktanty:

CO JE PODSTATOU NEUTRALIZACE ? OH - Na + Cl - H+H+ Na + Cl - H+H+ OH H+H+ H 2 O +

ROZHODNI, KTERÁ ROVNICE JE NEUTRALIZACE ? KOH + HNO 3 H 2 O + KNO 3 FeO + HCl FeCl 2 + H 2 O HCl + NaOH NaCl + H 2 O Mg(OH) 2 + CO 2 H 2 O + MgCO 3 Rovnice vyrovnej.

SOLI = chemické sloučeniny složené z: kationtů kovů a aniontů kyselin K+K+ NO 3 -

Jak tvoříme vzorce solí ? síran železitý Fe 2 (SO 4 ) 3 -II+III

KYSELINAHNO 3 H 2 SO 4 H 3 PO 4 ANIONTNO 3 SO 4 PO 4 NÁZEV SOLI sodný vápenatý železitý Doplňme oxidační čísla. dusičnansíranfosforečnan

HMnO 4 H 2 CO 3 H 2 SO 3 H 2 S manganistan uhličitansiřičitansirník = sulfit

Utvoř vzorce solí: dusičnan draselný sulfit zinečnatý uhličitan sodný fosforečnan vápenatý KNO 3 Na 2 CO 3 Ca 3 (PO 4 ) 2 ZnS

Utvoř vzorce solí: dusičnan zinečnatý síran hlinitý siřičitan draselný fosforečnan sodný manganistan železitý Al 2 (SO 4 ) 3 Zn (NO 3 ) 2 Na 3 (PO 4 ) Fe (MnO 4 ) 3 K 2 (SO 3 )

Utvoř rovnice neutralizace z těchto reaktantů: HNO 3 H 2 SO 4 Ca(OH) 2 NaOH H 2 SO 4 HNO 3 NaOH Ca(OH) 2 H 2 SO H2OH2O H2OH2O H2OH2O H2OH2O NaNO 3 Ca(NO 3 ) 2 CaSO 4 Na 2 SO

ZDROJE Karger, Pečová, Peč – Chemie I (Prodos) P.Beneš, V.Pumpr – Základy chemie I (Fortuna)