Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
III. výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR
Advertisements

Metodický a supervizní seminář k praxi III. 6. září 2011.
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích  Termín praxe  Postup při výběru instituce  Průběh praxe a.
PSY 414 Praxe a stáže (manželství a rodina) Garant: Milan Pilát Katedra psychologie FSS MU 2012/2013.
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
Vzdělávací program N/01 Sociální práce pro absolventy všech typů středních škol s maturitou 3leté denní a 3a1/2leté dálkové studium ukončené absolutoriem3leté.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Kariérové poradenství v Tranzitním programu pro neslyšící APPN, o.s. Projekt Tranzitní program pro neslyšící je financován z prostředků ESF prostřednictvím.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích na ÚISK v roce 2013  Důležité termíny  Postup při výběru vhodné.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Novinky ve specializačním vzdělávání
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS2.
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 2. září 2014.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV)
Základy regionální geografie
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Metodický a supervizní seminář k praxi IV. 15. února 2011.
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BKH_BAS2.
Fyzická geografie Podzim 2014 Z0026/2 – čtvrtek 18 – 18.50, Z4 Z0026/3 – čtvrtek 19 – 19.50, Z4 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Tereza Pulkrtová.  je třeba zorganizovat, propagovat a osobně se zúčastnit nejméně dvou exkurzí?
Sociální práce s dětmi a mládeží Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Cíl a identifikace výzvy
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
9. Tvorba individuálního plánu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Plán vzdělávacích aktivit
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
9. Tvorba individuálního plánu
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Praktické dovednosti absolventa
Sociální práce v praxi Oblasti působení soc. pracovníků
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Transkript prezentace:

Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník

Obecné informace související předměty –Metodický a supervizní seminář k praxi (MSSP) –Odborná praxe informativní (OPI) Rozsah praxe: %

Formy praxí Odborná praxe –Informativní –Bloková specializační –Průběžná –Prázdninová –K absolutoriu

Zařazení do studia 1.ročník o 4 týdny o školská zařízení MŠ ZŠ a SŠ DD DgÚ, VÚ a DDŠ

Zařazení do studia 2. ročník o 6 týdnů o pracoviště pod MPSV Rodiny s vícečetnými problémy a ohrožené děti děti a mládež s výchovnými problémy, dětští a mladiství delikventi osoby ohrožené sociálním vyloučením lidé s tělesným, smyslovým, mentálním, zdravotním handicapem senioři Ve státní správě Pastorační

Před praxí Včas si vybrat pracoviště z nabídky Mimo nabídku – včas požádat o smlouvu

Podmínky pro získání zápočtu z předmětu OPI Všechny předepsané praxe úspěšně absolvovat ve stanoveném termínu - Splnění úkolů IPP - Dobrá reprezentace školy - Přijatelné hodnocení studenta pracovištěm IPP a Zpráva z praxe musí být včas odevzdány přijaty a schváleny příslušným pedagogem

Podmínky pro získání zápočtu z MSSP  Nepřekročení povolené absence  Aktivní účast na seminářích  Aktivní účast na Závěrečném semináři

IS  Povinnost seznámit se s informacemi na ISu  Dodržovat termíny pro zapisování na ISu  Sledovat data odblokování a zablokování při - Zapisování praxe do jednotlivých termínů  Včasné umístění do odevzdáváren  individuálních plánů praxí (IPP)  zpráv z praxe (1, 2, 3, … )  náhradních prací (NP)

Poznámky – účast na praxi Povolená absence na praxi - Žádná!!! minimálně 5 dnů po 6 hodinách (minimálně 30 hodin za týden) minimálně 3 dny na praxi – zbytek doplnit méně, než 3 dny na praxi – praxi opakovat

Komunikace se školou O všem informovat koordinátora praxí – např.: †Zrušení praxe – nemoc, závažné důvody (informovat i pracoviště) †Pozdní příchod †Problémy na pracovišti †Nemoc (informovat i pracoviště) †Předčasné ukončení praxe (jen závažné důvody)

Poznámky obecné  Některé praxe jsou mimo Prahu  Povinnost obsadit především pracoviště zajištěná školou  Vlastní pracoviště jen ve výjimečných případech a po konzultaci  Dodržovat pokyny zařízení – úkoly  Mlčenlivost

Praxe má vést ke zralosti Zralost o profesní o osobnostní – lidská

Cesta ke zralosti Doprovázení směrem k naplnění o Poslání a cílů školy o Profilu absolventa o Cílů praxe

Nástroje pomoci Doprovázení ze strany školy konzultace při volbě praxe i po ní motivace před praxí spolupráce s pracovištěm – kontrakt povinné dokumenty - individuální plán praxe - (deník – zápisky, zkušenosti) - zpráva z praxe hodnocení studenta pracovištěm reflexe v rámci MSSP - supervizní rozhovor

Motivace  Povinnost přemýšlet o svém konání  Důvody a motivace k činu  (Když něco dělám, musím vědět proč a taky proč něco nedělám.)  Odpovědnost vůči vlastnímu životu – vědomé prožívání  Je rozdíl mezi „Mít povinnost“ a „chtít“

Motivace  Vnější  Vnitřní (+ nebo – před závorkou)

Motivovaný student Motivovaný student - je připraven - má jasno - Pracuje s osobním dlouhodobým plánem studia

Nemotivovaný student Neví, zda se stát dobrým –klientem –pracovníkem v pomáhající profesi Poučuje personál Nasazuje mimikry Nepracuje se svou rolí na praxi Nesnaží se zvládat neoblíbené činnosti

Závěr Praxe - řádná a povinná součást studia - privilegovaný čas osobní zkušenosti

Dotazy Není hloupých otázek, jsou jen hloupé odpovědi (někdy).