PRIMÁRNÍ SEKTOR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.68 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
AUSTRÁLIE Hospodářství
Společenské a hospodářské prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
Odlesňování František Funda.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
Zemědělství.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Stepi Velké obilnice světa.
REGIONY EVROPY SEVERNÍ EVROPA.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Rybolov, vodní a lesní hospodářství
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Lesnictví a rybolov.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
AUSTRÁLIE.
Zemědělství – živočišná výroba
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Primární sektor hospodářství
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Zemědělství Odvětví primárního sektoru, zajišťuje výživu obyvatelstva a produkuje základní suroviny pro průmysl.
PRIMÁRNÍ SEKTOR SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Lesy – přírodní bohatství Země
SLOVINSKO.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Obraz působení člověka
KANADA Státní uspořádání: F _ _ _ _ _ _ E _ _ provincií a _ teritoria
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
PROBLÉM SVĚTOVÉHO HLADU. nejstarší z globálních problémů – akutní hlad vede k bezprostřednímu umírání, chronické podvýživě, náchylnosti k nemocem a degeneraci.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Vzdělávací materiál: Kanada Operační systém: Windows XP Professional
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
Austrálie a Oceánie - hospodářství
VY_52_INOVACE_64_Lesní a vodní hospodářství
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

PRIMÁRNÍ SEKTOR

A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: produkce pro trh (nadprodukce), 5% aktivního obyvatelstva, intenzifikace (hnojení, mechanizace, moderní technologie), specializace, agrokomplexy. 2) ZEMĚDĚLSTVÍ NEVYVINUTÝCH ZEMÍ: Málo výkonné – není schopno uživit rychle rostoucí počet obyvatelstvo (hlad a podvýživa) – zelená revoluce, 50% aktivního obyvatelstva, samozásobitelské zemědělství (žárové, usedlé, závlahové).

Rostlinná výroba Rozmístění plodiny určují: Světové obilnice: přírodní podmínky (pásmovitost, stupňovitost – viz obrázek, úrodnost půd) hospodářská vyspělost státu Světové obilnice: Evropská (Francie-Ukrajina) – pšenice Severoamerická (USA a Kanada) – pšenice a kukuřice Asijská (monzunová oblast) – 90% světové produkce rýže Jihoamerická – pšenice Australská – pšenice Dělení plodin – viz obr. DÚ

Chov zvířat Zajištění Typy chovu: výživa (živočišné bílkoviny), suroviny (kůže, hedvábí, vlna), dopravní prostředek. Nejdůležitější je chov – skotu (USA, Argentina), prasat (mírný pás), ovcí (Austrálie) a drůbeže (celosvětově). Typy chovu: kočovné pastevectví extenzivní pastevectví (velké počty zvěře na velkých plochách – USA, Alpy) intenzivní pastevectví (velkochovy) + alternativní (ekologické) – návrat zvířat do přírodní krajiny (Nizozemsko)

Rybolov lov mořských (90%) a sladkovodních (10%) ryb. Místa výlovu: Šelfová moře (dostatek živin z řek) Oblast mísení studených a teplých proudů (dostatek planktonu) Mořské pouště (moře bez planktonu) Umělé chovy (sádky, rybníky, přehrady, rýžoviště aj.) Problém: znečištění oceánů, úbytek ryb, zvýšení výlovu aj.

Lesní hospodářství Využití: Významná místa: Problémy: Zdroj dřeva, ovlivnění teploty a vlhkosti půdy, zdroj kyslíku, brání erozi půdy, domov živočichů aj. Využití: palivo, nábytek, papírny, stavebnictví... Významná místa: severské lesy(Tajga)-jehličnany lesy mírného pásu – listnaté tropické lesy – vzácná dřeva a druhová pestrost Problémy: odlesňování naší planety, průmyslové emise, monokultury, škůdci.