Vlastnosti látek Opakovací otázky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Voda a její okolí.
Advertisements

Další uhlovodíky VY_32_INOVACE_G2 - 13
Bezpečnost práce v chemii
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
Opakovací otázky na uhlovodíky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Halové prvky Halogeny.
Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
Skupenství látek a vnitřní energie
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Nebezpečné látky Bc. Karolína Růtová
ČISTICÍ PROSTŘEDKY (VÝSTRAŽNÉ SYMBOLY) hořlavé látky
Alkeny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Opakovací otázky na alkalické kovy a kovy žíravých zemin
Skupenství látek.
VLASTNOSTI LÁTEK A JEJICH PŘEMĚNY
ARENY.
VLASTNOSTI LÁTEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Metody oddělování složek směsí
Aleš Baťha Veronika Kohoutová Etela Kouklíková Monika Vančurová
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Změny skupenství látek
ZMĚNY SPOJENÉ SE ZMĚNOU SKUPENSTVÍ – SUBLIMACE
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Oddělování složek směsí.
A M O N I A K ČPAVEK NH3.
Řešení otázek na železo
Bezpečnost práce v chemii
Halové prvky /halogeny/
Označování nebezpečných látek
Směsi Opakovací otázky
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Chemie = přírodní věda, zkoumá chem. látky, jejich vlastnosti, využití a přeměnu na látky nové má uplatnění ve všech oborech lidské činnosti, může působit.
FYZIKA Změny skupenství.
Alkany.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Otázky na opakování Aromatické uhlovodíky VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí Chemie – 8.ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Sublimace a desublimace Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Ch_030_Areny Ch_030_Uhlovodíky_Areny Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 TEMA: Chemie 8-Jak zkoumáme.
Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět: Chemie 8 Tématická oblast: Chemické látky a jejich změny Obsah zaměření:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
ARENY. DEFINICE * Areny jsou uhlovodíky, které obsahují v molekule alespoň jedno benzenové jádro. * Starší název aromatické uhlovodíky.
Areny.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Oddělování složek směsí.
Změny skupenství látek
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
Změny skupenství.
Areny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Transkript prezentace:

Vlastnosti látek Opakovací otázky VY_32_INOVACE_G3 - 08 Vlastnosti látek Opakovací otázky Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

1) Popište vlastnosti naftalenu: a) skupenství b) vzhled c) barva d) zápach e) rozpustnost ve vodě f) rozpustnost v benzínu nebo lihu g) změna při zahřívání Pevné – krystaly (šupiny) – bílá – nepříjemný – nerozpustný ve vodě – rozpustný v benzínu – taje = rozpouští se.

2) Popište vlastnosti cukru: a) skupenství b) vzhled c) barva d) zápach e) rozpustnost ve vodě f) rozpustnost v benzínu nebo lihu g) změna při zahřívání Pevné – krystaly – bílá – bez zápachu (mírně nasládlý) – rozpustný ve vodě – nerozpustný v benzínu – taje = rozpouští se (karamelizuje).

3) Popište vlastnosti soli: a) skupenství b) vzhled c) barva d) zápach e) rozpustnost ve vodě f) rozpustnost v benzínu nebo lihu g) změna při zahřívání Pevné – krystaly – bílá nebo bezbarvá – bez zápachu – rozpustná ve vodě – nerozpustná v benzínu – nemění se.

4) Jaké dva způsoby používáme nejčastěji, když zkoumáme chemické látky? Pozorování a pokus.

5) a) Jak se nazývá změna skupenství z pevné látky na kapalinu 5) a) Jak se nazývá změna skupenství z pevné látky na kapalinu? b) Napiš k této změně 1 konkrétní příklad. Tání – led na vodu.

Sublimace – krystaly jódu se zahřátím odpařují. 6) a) Jak se nazývá změna skupenství z pevné látky na plyn? b) Napiš k této změně 1 konkrétní příklad. Sublimace – krystaly jódu se zahřátím odpařují.

7) a) Jak se nazývá změna skupenství z kapaliny na pevnou látku 7) a) Jak se nazývá změna skupenství z kapaliny na pevnou látku? b) Napiš k této změně 1 konkrétní příklad. Tuhnutí – voda na led.

Zkapalnění – pára na vodu. 8) a) Jak se nazývá změna skupenství z plynné látky na kapalinu? b) Napiš k této změně 1 konkrétní příklad. Zkapalnění – pára na vodu.

Desublimace – ochlazením par jódu vzniknou krystaly. 9) a) Jak se nazývá změna skupenství z plynné látky na pevnou látku? b) Napiš k této změně 1 konkrétní příklad. Desublimace – ochlazením par jódu vzniknou krystaly.

10) Jaký je vztah mezi hmotností a hustotou látek? Čím větší hustota, tím větší hmotnost.

11) Jaká vlastnost je typická pro vodiče? Vedou elektrický proud.

12) Jak se nazývá skupina látek, které jsou typickými vodiči? Kovy.

Nevodiče – nevedou elektrický proud. 13) Co to jsou izolanty? Nevodiče – nevedou elektrický proud.

14) Jaké znáte skupiny nebezpečných látek? výbušné oxidující (podporují hoření jiných látek) hořlavé toxické (jedovaté) zdraví škodlivé (jedovaté při větším množství) žíravé (leptají) dráždivé ( např. pro alergiky) nebezpečné pro životní prostředí

15) Pomocí čeho označujeme lahvičky s nebezpečnými látkami? Jsou označeny výstražnými symboly.

16) Co vyjadřují R-věty a S-věty? R-věty vypovídají o rizikovosti látky. S-věty vypovídají o bezpečném zacházení s látkou.