Cestovní kancelář CESTAK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Fotografie staré Prahy.
Hlavní město Praha Beznosková Šárka INFORMACE UBYTOVÁNÍ ZAJÍMAVOSTI
KAREL IV. a jeho doba Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Pes …a jeho plemena.
František Křižík.
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
MILLAU (Francie) Nejvyšší most světa ..
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
LUCEMBURKOVÉ 1310 – 1437.
Fotografie staré Prahy. manuální posun Krátké nahlédnutí do Podskalí, kde obvykle končili vltavští voraři. Na snímku z roku 1870 nevede ještě silnice.
Cestovní kancelář Silesia
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Karlův most Jakub Kořínek VI.S. Logo cestovky Co je to Karlův most??? Karlův most je nejstarší stojící most přes řeku Vltavu v Praze a druhý nejstarší.
PRAHA - hlavní město České republiky.
T ATO PREZENTACE JE HRAZENA Z PROJEKTU : Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
ČESKÉ ZEMĚ PŘED PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y
Karlův most je původně gotická stavba spojující pravý břeh Vltavy s levým v centru Prahy. Konkrétně se jedná o spojení Starého města (dříve Staré Město.
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
Klenot Prahy … … Karlův most
Nejprve provedeme výpočet v závorce
b. kolínková, l. swiatková, p. poremski a v. valková
Procvičíme práci s pozadím a rozložením snímku Najdete tento styl pozadí?
Lyžařská výzbroj Výběr lyží Jak jsem schopný lyžař ? - začátečník
Maledivy Martin Hroch.
VY_32_INOVACE_ 18_ Praha (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
František Křižík.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_258_Praha 2 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
PAMÁTKY PRAHA.
Cesta vlakem Brzy ráno jsme se vydali vlakem směr Praha. Žáci se rozdělili do skupin a nastoupili do kupé. V Praze jsme vystoupili a na ubytování jsme.
Sabina Adámková & Adéla Kusáková
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
Praha srpen 2002 povodeň Argentinská ulice.
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Doprava, obchod, průmysl, vzdělání, kultura Obec, kde žiji.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Popis mostu Účel Statické řešení Materiály Použitá technologie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_257_Praha 1 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
37.1 Kraj Praha – poznáš jeho dominanty?
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePraha Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii, zajímavosti hlavního.
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Moje prázdniny Nikola Dudíková.
KARLŮV MOST.
Použití provizorních mostní objektů ve vztahu k veřejné dopravě Doc. Ing. Radovan Soušek, Ph.D. Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice Žďár.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_14_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_KARLŮV MOST Název: KARLŮV MOST.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad zdrojů a veřejného rozvodu elektrické energie.
 1348 založení Nového Města Pražského  1348 – Univerzita Karlova  1357 –začala stavba Karlova mostu- náhradou za Juditin most, který zničili povodně,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Vítězný oblouk Francouzský název : Arc de Triomphe de l'Étoile
Tovární výroba a stroje v 19. století
AUTOR: Marcela Kaderová
Juditin most Byl ve výstavbě roku První kamenný most
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_PRAHA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-16
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
Pražské tramvaje Belgický podnikatel Eduard Otlet zahájil 23. září 1875 provoz na první trati pražské koňky, asi netušil, že toto datum se stane datem,
… Karlův most !! Klenot Prahy… Stereo Zvuk
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_05
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-20
Klenot Prahy … … Karlův most !! Stereo Zvuk
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-02
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Transkript prezentace:

Cestovní kancelář CESTAK Karlův most Cestovní kancelář CESTAK Lukáš Výtisk

Historie Karlova mostu Karlův most postavil Karel IV. Na místě Juditina mostu strženého povodněmi. Karlův most se stavěl od roku 1357 do roku 1402. Název Karlův most dostal až roku 1870.

Kulturní památka Karlův most je nádhernou kulturní památkou, tvoří ji 30nádherných soch stojí na třech pilířích. Most je 515,76 metrů dlouhý a jeho šířka je 9,40 až 9,50 m; výška vozovky je 13 m nad normální hladinou. Je tvořen šestnácti oblouky. Ty mají rozpon mezi 16,62 m až 23,38 m.

Doprava na mostě Od roku 1883 jezdila na mostě koňka. V roce 1905 ji vystřídala elektrická tramvaj. Elektrický proud byl přes most veden mostovkou po speciálních kolejnicích, které zkonstruoval František Křižík. To proto, aby nebyl narušen umělecký vzhled mostu trolejemi. Po třech letech se ukázalo, že těžké tramvaje most dosti porušují a tak byly nahrazeny v roce 1908 autobusy. Ty se však také neosvědčily. Následující rok byl autobusový provoz zrušen a byl obnoven až v roce 1932 autobusy na pneumatikách. Veřejná doprava zde fungovala až do druhé světové války. Automobilový provoz skončil v roce 1965 a od té doby slouží most jen pro pěší.

Konec