Jan Majer UČO:20996
Využití informačních technologií Vznik elektronického bankovnictví Vývoj elektronického bankovnictví Charakteristika elektronického bankovnictví
vysoká kvalita servisu národní a mezinárodní propojení sítí rychlá obsluha klienta veškerá obsluha z jednoho pracoviště dodatečné informace o klientech a trzích odbourání manipulace s penězi a šeky
Výhody:Klient nemusí při vykonávání bankovních operací fyzicky navštívit banku. Klient není omezován pracovní dobou poboček banky. Elektronické kanály fungují prakticky 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Klient nemusí komunikovat s bankou jen z jednoho místa. Nevýhody: Nutnost mít k dispozici příslušné technické vybavení. Nutnost ovládat práci s daným technickým vybavením.
GSM banking Phone banking Home banking Internet banking GSM-SMS banking Atomatizovaná přepážka
BankaMěsíční poplatek za vedení běžného účtu ČSOB79 Česká spořitelna92 Komerční banka49 GE Money Bank89 Citibank63
O důležitosti elektronické komunikace s klienty svědčí i informace o zvyšujícím se počtu uživatelů přímého bankovnictví.