Šikana Zdroj: <http://zsadolfovice.cz>.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁSILÍ V RODINĚ.
Advertisements

ŠIKANA Mgr. Jan Žufníček.
ŠIKANA Co je šikana, její druhy Občanská výchova Milan Šimek.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a zdraví – Výchova ke zdraví – Formy násilí autor VM:Ing.
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
Systém kurikulárních dokumentů
Agrese a šikana jako pedagogické jevy
Šikana Juchelková Katka.
Vztahy mezi lidmi Seznamuje žáky se vztahy mezi lidmi ať už v pozitivním nebo negativním smyslu.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní násilí Agresivita Šikana.
VY_32_INOVACE_VkZ Druhy a formy násilí
ŠIKANA OBECNĚ program proti šikanování - dále PPŠ
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání
ŽIVOT VE ŠKOLE - I VE ŠKOLE S PRAVIDLY
ŠIKANA Mgr. Radka Mrázová.
Jak jsou informovaní naši žáci- dotazníkový průzkum 11/2014 Kyberšikana S postupem doby a technickým vývojem se na scéně objevila tzv. kyberšikana. Jedná.
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Klára Šťastná 2.Ročník MK
Klasifikace poruch chování
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Pravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků ZŠ
Školní program proti šikanování
Vzájemná pomoc Petr Machala. Alfred Adler říkal, že člověk usiluje získat osobní moc neúspěch může vyvolat pocit méněcennosti Jste v něčem lepší než ostatní?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Každodenní chod školy S čím za kým. Struktura školy Vedení školy (ředitel, zástupci ředitele) Sekretářka (hospodářka) školy Vedoucí předmětových sekcí.
RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ VE ŠKOLE
Kyberšikana.
Šikana příčiny diagnostika praktická pomoc
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Agrese a agresivita.
Sociální patologie SCPT SCPA
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
Problém internetové kriminality na základní škole.
KYBERŠIKANA. Co je kyberšikana? Kyberšikana je šikanování jiné osoby (ubližování, ztrapňování, obtěžování, ohrožování, zastrašování) s využitím internetu,
ZÁŠKOLÁCTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
KRIMINALITA ŠIKANA MOBBING + BOSSING Brno, FÁZE ŠIKANY I. Ostrakismus II. Přitvrzování – ojedinělá fyzická agrese III. Vytvoření jádra agresorů-klíčový.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Problematika šikany z pohledu etopeda v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy Mgr. Miroslava Florianová Konference k primární prevenci sociálně.
KYBERŠIKANA Mgr. Martina Miloica ZŠ Heyrovského 33, Olomouc.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Syndrom týraného dítěte Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Násilí Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Domácí násilí ©Manová Pavla, Bc.. Domácí násilí je fyzické, psychické anebo sexuální násilí mezi blízkými osobami, ke kterému dochází opakovaně v jejich.
Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník:
STRATEGIE ŘÍZENÍ TŘÍDY ŠIKANA.  Strategie řízení třídy je také závislá na rozdíly mezi žáky. Každý žák je osobnost a např. to, co jednoho motivuje k.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Agrese, šikana Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Mgr. Michal Oblouk ŠIKANA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Psychologie vyučování a výchovy
PaedDr. Jaroslava Rybová
ŠIKANA OBECNĚ program proti šikanování - dále PPŠ
Šikana ….. a její prevence VY_32_INOVACE_10_36.
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Žák se dozví, jaký je rozdíl mezi šikanou a kyberšikanou
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Šikana.
Školní program proti šikanování
seminář Teorie a metodiky výchovy
ANOTACE Objasnit žákům co je šikana,
PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, náměstek ústředního školního inspektora
ŠIKANA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_05_šikana.
CHARAKTERISTIKA Aneta Bartošová. CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – VZHLED POSTAVA.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Šikana Zdroj: <http://zsadolfovice.cz>

Obsah Úvod Vnější charakteristika šikany Projevy šikanování Nápravná opatření školy Zdroj: <http://www.kafe.cz>

1. Úvod Šikanování je mimořádně nebezpečná forma násilí (agrese), která ohrožuje naplňování zásad a cílů vzdělávání ve škole a školském zařízení. Zdroj: <http://www.zachranny-kruh.cz>

2. Vnější charakteristika šikany I. Šikanování je jakékoliv chování, jehož záměrem je ublížit, ohrozit nebo zastrašovat žáka, případně skupinu žáků. Zahrnuje jak fyzické útoky např. v podobě bití, vydírání, loupežení, poškozování věcí, tak i útoky slovní v podobě nadávek, pomluv, vyhrožování či ponižování. Šikana se projevuje i v nepřímé podobě jako demonstrativní přehlížení a ignorování žáka či žáků třídní nebo jinou skupinou spolužáků.  Povinností žáků je oznámit jakákoliv podezření šikany Zdroj: <http://www.zachranny-kruh.cz>

2. Vnější charakteristika šikany II. Kyberšikana je jednou z forem psychické šikany Jedná se o zneužití ICT, telefonů a internetu k takovým činnostem, které mají někoho záměrně ohrozit, ublížit mu. Zdroj: <http://psychickeobtezovani.webnode.cz/>

3. Projevy šikanování I. Šikanování má ve svých projevech velice různou podobu. Mezi základní formy šikany podle typu adrese patří: Fyzická agrese – přímá a nepřímá Krádeže, ničení majetku oběti, atp. Psychická agrese Verbální šikana, kyberšikana Smíšená šikana Kombinace psychické a fyzické šikany Zdroj: <http://svethomeopatie.cz>

3. Projevy šikanování II. Podstatnou vlastností šikany je skrytost. Z tohoto důvodu je důležité umět rozpoznat přímé a nepřímé signály šikany. Zdroj: <http://www.naseinfo.cz>

Projevy šikanování III. Přímé varovné signály šikany např.: Posměšné poznámky, nadávky, ponižování, … Kritika žáka, výtky na jeho adresu Příkazy, které žák dostává od jiných spolužáků Nátlak na žáka, aby dával věcné nebo peněžní dary Honění, strkání, šťouchání, rány, kopání, které třeba nejsou zvlášť silné, ale je nápadné, že je oběť neoplácí Zdroj: <http://zsadolfovice.cz>

3. Projevy šikanování IV. Nepřímé varovné signály šikany např.: Žák je o přestávkách často osamocený, nemá kamarády Při týmových sportech bývá jedinec volen do družstva mezi posledními Při přestávkách vyhledává blízkost učitelů Působí smutně, nešťastně, stísněně, mívá blízko k pláči Jeho školní prospěch se někdy náhle a nevysvětlitelně zhoršuje Zašpiněný nebo poškozený oděv Stále postrádá nějaké své věci Odmítá vysvětlit poškození a ztráty věcí nebo používá nepravděpodobné výmluvy Zdroj: <http://www.readersdigest.cz>

4. Nápravná opatření školy Škola má k dispozici pro zastavení násilí agresorů běžná, ale i mimořádná nápravná opatření. Při šikanování připadají v úvahu: výchovná opatření (napomenutí a důtka, podmínečné vyloučení) snížení známky z chování převedení do jiné třídy vyloučení ze školy individuální výchovný plán pro agresora návrh ředitele školy orgánu sociálně-právní ochrany na zahájení práce s rodinou Zdroj: <www.hradeckralove.org>

Seznam použitých zdrojů Obsahový materiál: Věstník Obrazový materiál převzat z www: http://www.hradeckralove.org http://www.kafe.cz http://www.naseinfo.cz http://www.psychickeobtezovani.webnode.cz http://www.readersdigest.cz http://www.svethomeopatie.cz http://www.zachranny-kruh.cz http://www.zsadolfovice.cz http://www.zssochora.cz

Děkuji za pozornost Zdroj:<http://www.zssochora.cz>