Finanční plán, finanční cíle

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kudy vlastně putují peníze
Advertisements

PROČ SE MÁME UČIT CHEMII?
Prezentace pro klienty Svět se hroutí! Ustojím to?
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_05.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_07 NázevBankovnictví v praxi Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 27.července 2012 Název: VY_62_INOVACE_
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Způsoby placení a hospodaření domácnosti
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_03_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_02_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_62_INOVACE_1_2_07 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Zajištění rizik.
VY_62_INOVACE_1_2_03 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční nezávislost.
Rozpočet domácnosti II Majetek zdroje financování ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35,
DEFINICE CÍLŮ A PRIORIT KALKULACE ZDROJŮ INVESTOVÁNÍ SPOŘENÍ INFLACE-KUPNÍ SÍLA PENĚZ TYPICKÉ CÍLE FINANČNÍHO PLÁNOVÁNÍ RIZIKA Finanční plánování – cesta.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám  Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_167.
Přednáška č. 1 Proces návrhu databáze
VY_62_INOVACE_1_2_01 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová.“ Finanční plánování.
Rozpočet domácnosti Název školy
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_59.
Rozvaha domácnosti Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Finanční gramotnost – klidná cesta rozbouřeným mořem financí Jaké znalosti a dovednosti musíme mít, abychom naplnili vlastní cíle?
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Budoucnost a peníze Můj aktuální vztah k penězům hodnotím.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_02 Název materiáluRozpočet.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Finanční gramotnost v praxi Ing. Ludmila Tkáčová CZ.1.07/3.1.00/
EU_62_A_sada 1_19_M_Typy rozpočtů_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ R. Téma: FG_OSOBNÍ ROZPOČET Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_07 Název materiáluOsobní rozpočet.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Začínáme finančně plánovat
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční plánování Dáváme rady a tipy pro zvýšení si životní úrovně a pro vyrovnaný nebo zvyšující se domácí rozpočet!
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Transkript prezentace:

Finanční plán, finanční cíle VY_62_INOVACE_1_2_02 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázků a textů je Ing. Renata Hethová“.

Finanční plán Slouží jako náš pomocník, určuje nám směr a cestu k jeho dosažení. Nutí nás přemýšlet. Uvědomíme si: Kde se nacházíme - start. Kam chceme dojít – cíl. Jaké máme možnosti - cesty. Co nás může potkat – rizika.

Finanční plán jako živý dokument „Živý“ dokument, musíme průběžně kontrolovat, vyhodnocovat a měnit podle aktuální situace. Analýza Sestavení plánu Realizace Revize

Finanční plán jako cesta autem Úkol: Co učiníte za kroky, pokud dostanete pozvánku na pro Vás důležitou a zajímavou akci, která se koná zítra - ve 20:00 h v Mnichově. ?

Finanční plán Úkol: Pokuste se vyjmenovat, co vše budete rozebírat ve finančním plánu, co bude jeho součástí, co vše musí obsahovat. ?

Jak vytvořit finanční plán? Výchozí bod - analýza. Analýza finanční situace Analýza rizik Analýza cílů Analýza možností

Sestavení finančního plánu Cíle Rizika Cesty k dosažení Současný stav rozpočtu a majetku

Sestavování finančního plánu Analýza cílů: Stanovení cílů. Stanovení priorit – seřazení podle důležitosti. Vyhodnocení cílů – zda a kdy jsou dosažitelné. Analýza domácích financí - zjistíme stav našich financí: Analýza majetku a závazků – zda nejsme zadluženi. Analýza příjmu a výdajů – sestavíme rozpočet, zda nám něco zbývá. Analýza rizik – co nás a náš majetek ohrožuje. Analýza možných řešení – kolik potřebujeme a jaké máme možnosti je získat.

Dobrý finanční plán ☺ Dobře sestavený finanční plán nám pomůže: Vytvořit dostatečnou finanční rezervu na neočekávané či jednorázové očekávané výdaje. Zajistit se proti rizikům, která mohou ohrozit majetek či osoby žijící v domácnosti. Dosáhnout stanovených finančních cílů.

Finanční plán a životní cíle Úkol: Vyjmenujte své životné cíle. ?

Finanční cíle

Finanční cíle Finanční cíle lze definovat částkou, lze je vyčíslit... CO chci pořídit? KDY budu peníze potřebovat? KOLIK na to budu potřebovat peněz?

Finanční plán Úkol: U uvedených životních cílů vyznačte ty, které lze označit jako finanční. ?

Finanční cíle Úkol: Definujte podrobněji 3 své osobní prioritní finanční cíle. CO? KDY? KOLIK?

Finanční cíle v různých etapách životního cyklu

Úkol: Určete hlavní finanční cíle domácnosti v různých fázích životního cyklu. Fáze životního cyklu Hlavní finanční cíle Mladí lidé Plné hnízdo I. (s dětmi do 6 let) Plné hnízdo II. (s dětmi nad 6 let) Plné hnízdo III. (s dospívajícími dětmi) Prázdné hnízdo I. Prázdné hnízdo II. ?

Zdroje: Slabikář finanční gramotnosti. 1. vyd. Praha: COFET, a. s., 2009. ISNB 80-24-42207-4.