KLASICISMUS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světoví hudební skladatelé
Advertisements

Wolfgang Amadeus Mozart
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
KLASICISMUS.
Rozčlenění hudebního vývoje
Poznámky pro výuku Předmět: Hudební výchova Autor: Mgr. Tomáš Fabiánek
Klasicismus a romantismus
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Wolfgang Amadeus Mozart
Život v barokní době 17. st. a 1. polovina 18. st. VY_32_INOVACE_143
Jméno autora: Tomáš Procházka
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
KLASICISMUS EMPÍR.
Klasicismus v evropské hudbě
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Wolfgang Amadeus Mozart
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Wolfgang Amadeus Mozart
Klasicismus Empír.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Světem hudby! Hra na klavír Housle
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Otázky jsou vybrány z DUM č
Wolfgang Amadeus Mozart
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
WOLFGANG AMADEUS MOZART. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_11_Wolfgang.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_04_HV_Wolfgang Amadeus Mozart Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová MUSIC REGGAE RAP PUNK FOLK ROCK ´N ROLL DRUMS ELECTIC GUITAR FLUTE TRUMPET.
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3421 NázevWolfgang Amadeus Mozart Téma hodinyŽivot a dílo W. A.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Test k ověření znalostí z HV
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
BAROKO sochařství, malířství, literatura
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
VY_32_INOVACE_
Světoví hudební skladatelé
Název školy: Základní škola Netvořice
Hudba Test Poslech POJMY
Klasicismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Wolfgang Amadeus Mozart
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

KLASICISMUS

NA ÚVOD… - je umělecký sloh - vznikl v 17. století ve Francii - trval až do 19. století - byl to tzv. ,,vývojový skok“ - byla to klasicistní éra, díky kterému se rozvíjely veřejné koncerty

Charakteristika Byl nazýván jako empír Inspiroval se z antiky a renesance Zdůrazňoval rozum a charakterové rysy člověka Měl abstraktní pojetí o pravdě, lásce a kráse

Významná věta v klasicismu může být citace Reného Descarta: F i l o z o f i e Významná věta v klasicismu může být citace Reného Descarta: „Myslím, tedy jsem“

Architektura Rozvíjel se barokní klasicismus Znaky: Dal podobu Pražskému hradu Znaky: Čisté linie Ploché fasády v pevném řádu Jednoduchost Trojúhelníkové štíty Antické sloupy Anglické parky (umělé jeskyně, vyhlídky, vodopády a jezírka)

Stavby v klasicismu centrum Petrohradu: zimní palá, katedrála svatého Izáka kostel La Madeleine v Paříži národní divadlo Teatr Wielky ve Varšavě - muzeum Prado v Madridu

Literatura Byla přísná na: estetická pravidla na přesnost na srozumitelnost a jasnost Byla dodržována tzv. trojjednohra (tj. v čase, v ději a na místě) Někteří autoři: Moliére Pierre Corneille Carlo Golodoni Jean de la Fontaine Jean Racine

Hudba Byla: pohodová zábavná odpočinková přehledná Měla: snadno zapamatovatelné tóny jednoduché melodie

Čeští představitelé: Hudební formy klasicismu: Symfonie Opera Sonáta Melodram Světoví představitelé: Joseph Haydn Ludwig van Beethoven Wolfgang Amadeus Mozart Jakub Jan Ryba J.J. Ryba František Xaver Brixi Jan Václav Stamic Jan Zelenka Josef Mysliveček

WOLFGANG AMADEUS MOZART

Z jeho života… - Narozen roku 1756 v Salzburku Rodiče: Leopold a Anna Maria Mozartovi Měl 6 sourozenců Cestoval s rodiči po světě a koncertoval jako zázračné dítě Dostal se až do Evropy Na klavír ho učil hrát Bach Do dospělosti sloužil jako lokaj vrchnosti Když se stal plnoletým, chtěl být svobodným umělcem

Roku 1782 ve svých 26 letech se oženil s jistou Konstancí Weberovou Roku 1782 ve svých 26 letech se oženil s jistou Konstancí Weberovou. Narodil se jim syn Raimund, který ale krátce po narození zemřel. Poté měl pak další dva syny. Jeden z nich ale také zemřel. Ve svých 18 letech měl složeno přes 200 děl a v jeho pozdním věku pak měl složeno přes neuvěřitelných 626 děl světské i duchovní hudby

Skladby a opery… Složil několik velice slavných děl jako jsou Figarova svatba, se kterou se představil i v Praze. Po skvělém přijetí pro Prahu napsal operu Don Giovanni Mezi další fantastické opery patří Kouzelná flétna nebo smyčcový kvintet Malá noční hudba Před svou smrtí rozepsal skladbu Rekviem, kterou po jeho smrti dokončil Franz Xaver Sussmayr Serenáda - ukázka.wma

V roce 2007 byla odhalena v Brně, na Zelném trhu na Mozartovu počest a na památku jeho pobytu v Brně a v Olomouci, jeho socha

Zemřel ve věku 35 let 5. prosince roku 1791 ve Vídni. Zajímavosti Vzhledově nebyl moc hezký, měl velkou hlavu a drobnou postavu Byl modrooký a světlých vlasů Hrál bravurně karty Po Mozartovi bývá pojmenováno mnoho festivalů, ale i věci hmotné, jako např. ,,Mozartovy koule“

Anotation Classicism It was a music style of the seventeen the century and it continuesd until the nineteen the century. Classicism took many elements from Antiquity and Renascence. It was called neoclassicism in French and English literature. It was a new era in the seventeenth century. The French revolution was involved in the development (Velká Francouzká revoluce). The classicism buildings were mostly sediment above. The antiquity columns were part of the building. The straight lines were characteristic for these building. Wolfgang Amadeus Mozart Mozart was a genius music composer. He was born on 27th January 1756 in Salzburg. He was born as seventh and the youngest child parents Leopolda and Anny Meri Mozart. When he was a small child he visitek various koncerts where he acted as a child prodify. In Europe, he became acquainted with Johan Sebastian Bach, who learned him to play the piano. When Mozart was eighteen, he composed more than two hundred works. He visited Prague and he wrote the opera. The magic flute and the wadding of Figaro are his most famous compositions. Next great works of are called a Litlle night music (Malá noční hudba) or Rekviem. Mozart lived very stressful life in adulthood. But it didn’t identify in his compositions. They sounded balanced, they were melodic and they were full of joy and pease. Mozart died 5th December 1791 in Vinna, he was 35.

Připravila Veronika Sekaninová DĚKUJI ZA POZORNOST

Odkazy: http://cs.wikipedia.org/wiki/Wolfgang _Amadeus_Mozart http://cgym-kh.cz/dbimages/img-393.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Klasicismus http://www.hvvezkratce.wz.cz/klasicismus.htm Kniha: České země v době osvícenství/ napsala Jitka Lněničová/ nakladatelství Albatros/ rok vydání: 1995 Kniha: Skladatelé světové hudby/ napsal Milan Kuna/ nakladatelství Fragment/ roku 1993