OPAKOVÁNÍ - MAGNETISMUS opakování 6.ročník VY_32_INOVACE_F1-20 OPAKOVÁNÍ - MAGNETISMUS AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: červen 2012 STRUČNÁ ANOTACE: OPAKOVÁNÍ UČIVA KAPITOLY MAGNETISMUS Časová náročnost: 15-20 minut Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
JAK POSTUPOVAT? POZORNĚ SI VŽDY PŘEČTI OTÁZKU opakování 6.ročník JAK POSTUPOVAT? POZORNĚ SI VŽDY PŘEČTI OTÁZKU PAK VŠECHNY ČTYŘI ODPOVĚDI A NAKONEC KLIKNI NA PŘED VYBRANOU ODPOVĚDÍ SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ ŠPATNÁ ODPOVĚĎ
1) Magnety mohou být: dřevěné a umělé přírodní a kovové opakování 6.ročník 1) Magnety mohou být: dřevěné a umělé přírodní a kovové přírodní a umělé vodní a umělé
2) Na obrázku je znázorněno opakování 6.ročník 2) Na obrázku je znázorněno magnetické pole dvou tyčových magnetů s nesouhlasnými póly magnetické pole podkovovitého magnetu magnetické pole dvou tyčových magnetů se souhlasnými póly magnetické pole tyčového magnetu
3) Na obrázku je buzola kompas hodiny magnetická střelka opakování 6.ročník 3) Na obrázku je buzola kompas hodiny magnetická střelka
4) Jak poznáš póly neoznačeného magnetu pomocí označeného magnetu? opakování 6.ročník 4) Jak poznáš póly neoznačeného magnetu pomocí označeného magnetu? Dva souhlasné póly se budou přitahovat Dva souhlasné póly se budou odpuzovat Nelze to poznat Dva stejné póly na sebe nebudou reagovat
5) Na obrázku je buzola kompas hodiny magnetická střelka opakování 6.ročník 5) Na obrázku je buzola kompas hodiny magnetická střelka
6) Na obrázku je buzola kompas hodiny magnetická střelka opakování 6.ročník 6) Na obrázku je buzola kompas hodiny magnetická střelka
na sebe vzájemně nereagují opakování 6.ročník 7) Dva magnety na sebe vzájemně nereagují se mohou pouze přitahovat se mohou přitahovat nebo odpuzovat se mohou pouze odpuzovat
8) Nejvíc špendlíků se udrží opakování 6.ročník 8) Nejvíc špendlíků se udrží uprostřed magnetu na severním pólu magnetu na jižním pólu magnetu na obou koncích magnetu
9) Na obrázku je znázorněno opakování 6.ročník 9) Na obrázku je znázorněno magnetické pole dvou tyčových magnetů s nesouhlasnými póly magnetické pole podkovovitého magnetu magnetické pole dvou tyčových magnetů se souhlasnými póly magnetické pole tyčového magnetu
10) Na obrázku je znázorněno opakování 6.ročník 10) Na obrázku je znázorněno magnetické pole dvou tyčových magnetů s nesouhlasnými póly magnetické pole podkovovitého magnetu magnetické pole dvou tyčových magnetů se souhlasnými póly magnetické pole tyčového magnetu
opakování 6.ročník 11) Některá zvířata se dokážou orientovat podle zemského magnetismu. Nepatří mezi ně: mořské želvy velryby lososi včely
12) Které místo magnetu, přitáhne nejméně ocelových špendlíků? opakování 6.ročník 12) Které místo magnetu, přitáhne nejméně ocelových špendlíků? Jižní pól Všechna místa stejně Severní pól Netečné pásmo
13) Z kolik částí se skládá magnet: opakování 6.ročník 13) Z kolik částí se skládá magnet: 3 částí - severní pól, východní pól, netečné pásmo 3 částí - severní pól, západní pól, netečné pásmo 3 částí - severní pól, jižní pól, netečné pásmo 3 částí - západní, východní pól, netečné pásmo
15) Na jaký pól ukazuje zabarvená část střelky magnetu? opakování 6.ročník 15) Na jaký pól ukazuje zabarvená část střelky magnetu? Na jižní magnetický pól. Na jižní zeměpisný pól. Na severní zeměpisný pól. Na severní magnetický pól.
15) Vyber správné tvrzení: opakování 6.ročník 15) Vyber správné tvrzení: Kolem Země je magnetické pole. Kolem Země není magnetické pole. Kolem Země je magnetické pole, ale jen v létě. Kolem Země není magnetické pole, ale jen v zimě.
16) Jestliže magnet rozlomíme, získáme dva magnety opakování 6.ročník 16) Jestliže magnet rozlomíme, získáme dva magnety jeden z magnetů má oba póly severní, druhý má oba póly jižní oba nové magnety nemají póly jeden magnet má jeden pól severní a druhý pól je neutrální a druhý magnet má pól jižní a druhý pól tohoto magnetu je také neutrální každý z magnetů má opět severní a jižní pól
17) K čemu lze použít magnet opakování 6.ročník 17) K čemu lze použít magnet K sesbírání rozsypaných malých útržků papíru K určení času K sesbírání rozsypaných železných špendlíků K vyndání dřevěné třísky z ruky
18) Chci-li tlačit magnet pomocí magnetické síly jiným magnetem: opakování 6.ročník 18) Chci-li tlačit magnet pomocí magnetické síly jiným magnetem: musím k sobě přiblížit magnety nesouhlasnými póly je jedno, kterými póly magnety k sobě přiblížím nelze to nijak provést musím k sobě přiblížit magnety souhlasnými póly
19) Nerost, který má magnetické vlastnosti, se jmenuje opakování 6.ročník 19) Nerost, který má magnetické vlastnosti, se jmenuje Ocelovec Nemagnet Magnetit nerostný Magnetovec
20) Dočasný magnet je předmět, který opakování 6.ročník 20) Dočasný magnet je předmět, který je magnetem jen tak dlouho, dokud na něj působíme jiným magnetem se nemůže stát magnetem nikdy je magnetem pořád je magnetem jen 10 minut
opakování 6.ročník KONEC HODNOCENÍ
opakování 6.ročník 18 – 20 VÝBORNĚ 17 – 15 CHVALITEBNĚ 14 – 10 DOBŘE 9 - 5 DOSTATEČNĚ 4 - 0 PROPADÁK
opakování 6.ročník ZDROJE http://www.youtube.com/watch?v=sq3yzUQG5a8&list=PL9011440DB19C3AD5&feature=plcp http://www.bucovice711.cz/wwwfyzika/vyuka/e-learning/magvlastvykl_files/magnetka.JPG http://www.net-market.cz/pictures/products/kasper-richter-gmbh-co-kg-buzola-corporal-682750.jpg http://elektross.gjn.cz/magn_pole/stac_mp.html http://www.ece.neu.edu/faculty/nian/mom/work.html http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Magnetic_field_of_bar_magnets_repelling.png http://1.bp.blogspot.com/-VNZADhhWKd8/UCKQvhOaWXI/AAAAAAAARx8/wkxeLoGo4j8/s640/magnetic+field.jpg