Nenásilná komunikace Anastasia Vdovina. Nenásilná komunikace pomáhá vytvářet tolerantní, empatické a upřímné mezilidské vztahy Autorem Nenásilné komunikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak stárnu,více si vážím ženy nad 40 let. Jen několik příkladů, proč
Advertisements

Ponoř se do modra ….
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Efektivní komunikace URSUS 2007.
Největší moudrost je v laskavosti Vůbec nezáleží na tom, Kolikrát jsi byl na dně….. Důležité je jen to, Kolikrát jsi se zvednul..
Modální- způsobová slovesa
V ÍTEJTE NA BONUSOVÉ HODINĚ !!! Co budeme dělat? Budeme se učit.
Zbyněk Podhradský Reflexe aneb Jak to vidím já.
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
Klient jako motor změny
K LIENT JAKO MOTOR ZMĚNY Klient jako partner a spolutvůrce terapie Mgr. Veronika SlepičkováBc. Tereza Peštová
Koupil jsem si malý, roztomilý domeček v horách a měl bych radost, kdybys přijel na návštěvu…
PŘÍKLAD KVALITATIVNÍHO VÝZKUMU
Soutěž v ZOO Autor: Vojta Rod. Pár slov na začátek… Jako už poněkolikáté já a parta dalších lidí z naší školy jsme jeli na soutěž do ZOO Ostrava. Po tom.
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Čtěte pomalu a tiše!  .
OTČE Centrum pro katechezi Olomouc, Modlitba Páně při mši svaté „Když jsme byli pokřtěni, nepřijali jsme ducha otroctví, abychom se znovu báli,
Ve společenství s Matkou Boží
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Přáníčko pro svéhoMiláčka Jeníčka Vytvořila jeho milovaná Alenka. K Valentýnovi ….
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Prosím nepodvádět a čestně odpovídat. Jinak podvádíš jenom sebe ! ! !
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
B Ů H
VYSNILA JSEM SI TĚ DREAMED YOU ANASTACIA.
Už zase skáču přes kaluže
Sdělování nepříznivých informací.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
JEN PRO TEBE.
Dopis od Boha.
Voda je důležitá: Lidi:potřebují jí každý den, protože bez příjmu vody budeme dehydrováni Zvířata:bez vody by umřeli a mi bychom se pak neměli s čím.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
 Pomáhá lidem k výpočtům nějakých důležitých věcí například  Práce  Škola (fyzika)
Svoboda a autorita Petr Machala.
Říká se, že stačí jen 1 minuta na to, abychom si někoho zapamatovali!
NENÁSILNÁ KOMUNIKACE NVC Nonviolent Communication
Ambivalence sociální práce (Dilema mezi pomocí a kontrolou)
Hledat lásku. Nesmysl - říká rozum. Směšné - tvrdí hrdost
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková 2014
10 RŮŽÍ JEN PRO TEBE !.
Zásady efektivní komunikace
Je to trochu divné jak se to stalo. I když nejsi věřící, měl(a) by jsi se na to podívat.
Postoje a schopnosti 2.Mojžíšova 18,13-24 O Delegování úkolů.
Zdravý Životní Styl Michal Burda.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
DOPIS PRO TEBE.
Ponoř se do modra …
1.
To k tobě promlová Bůh … prostřednictvím Ducha Svatého.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
MOJE VYSNĚNÁ ŠKOLA.
Od výzkumného problému k jeho řešení (výzkumu) Problém: Co tvoří základ interakce zdravotní sestry s pacientem, která má povahu ošetřovatelské péče?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.2 Spolužáci, kamarádi Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
Jak stárnu, více si vážím žen nad 40 let. Jen několik příkladů, proč.
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Pro někoho něco znamenáš
DOPIS PRO TEBE.
Otázky pro průběžnou práci
Jak stárnu, více si vážím ženy nad 40 let. Jen několik příkladů, proč
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
VY_32_Inovace_4.2.2 Spolužáci, kamarádi
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková Únor 2013
Pracovní společenské události
Transkript prezentace:

Nenásilná komunikace Anastasia Vdovina

Nenásilná komunikace pomáhá vytvářet tolerantní, empatické a upřímné mezilidské vztahy Autorem Nenásilné komunikace je americký psycholog Marshall Rosenberg Základem je zaměr uspokojit potřeby všech zúčastněných, pokud je to možné Rozlození konfliktní situace do čtyř fázi:  pozorování, pocity, potřeby, prosba

Pozorování Pozorování by mělo být čistě faktické, jako by situaci nahrála kamera Příklad: Když si s někým domluvím schůzku a on nepřijde, pozorování je: „Čekal/a jsem na tebe, ale ty jsi nepřišel“ Pocity Pocity sdělujeme bez hodnocení, tak abychom pocity uznali a přijali a nenutili nikoho pocity měnit, potlačovat nebo se za ně cítit provinile Příklad: Člověku, který nepřišel na schůzku, mohu říci: „Když jsi nepřišel, cítil/a jsem se zklamaný/á“

Potřeby Naplněné potřeby přinášejí příjemné pocity, nenaplněné potřeby naopak pocity nepříjemné Příklad: Člověku, který nepřišel na schůzku, mohu říci: „Když jsi nepřišel, cítil/a jsem se zklamaný/a (pocit), protože je pro mne důležité, když mne lidé respektují (potřeba)“ Prosba Prosba by neměla znít jako příkaz. Měla by být formulována jasně a sdělovat, co bychom chtěli, aby druhý dělal a nikoliv, co by dělat neměl Příklad: Člověka, který nepřišel na schůzku, mohu poprosit: „Navrhuji, abys mi příště, když nebudeš moci přijít, aspoň hodinu předem zavolal

Děkuji za pozornost!!!