Inkluzívní škola Anketa říjen ZŠ (Praha a Střední Čechy)
Jak na to... ● 29 x promyšlená a uvědomělá inkluze ● 5 x speciální třídy
Realita a překážky ● 10 říká, že se o nějakou podobu inkluzívního vzdělávání již snaží ● 4 x učitelům schází vědomosti ● 14 x učitelům schází zážitek ● 14 x není čas ● 7 x schází pomůcky ● 5 x schází vybavení IT
Používané metody ● výklad, skupinové práce, domácí práce, ukázky, předvádění, video ● 20 – problémové úlohy, projekty ● 13 - problémové úlohy založené na indukci ● 7 - modelování, sociální modelování ● 4 - e-learning
Odhodlání ke změně ● 16 škol cítí akutní potřebu změny ● 14 škol změny odsouvá „na později“ ● 4 školy necítí potřebu
Identifikace ● 10 x klasifikace ● 14 x problémové žáky poradna ● 8 x systematická spolupráce s psychologem ● 2 x testy jako Scio, Kalibro atd.
Děkuji za pozornost a spolupráci Tomáš Houška