Věci kolem nás.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace NA LOUCE Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Zpracovala Jitka Ciprová
Zpracovala Jitka Ciprová
Potravní vazby rostlin a živočichů
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_26_ Prvouka 3.ročník Svět kolem nás
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Živá a neživá příroda 3. ročník
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
ŽIVOČICHOVÉ.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Živá příroda.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
Třídění přírodnin.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Třídění živých organismů
Živé organizmy Součástí živé přírody jsou houby, rostliny, zvířata a lidí. Nazýváme je živé přírodniny nebo také živé organizmy.
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_PRVOUKA
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Co jsou to podstatná jména?
Žáci se seznamují s rozdělením přírodnin na živé, neživé a na výrobky.
Podmínky života na Zemi
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Jak lidé využívají přírodu
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.34_Živá_a_neživá_příroda.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Shody a rozdíly Vennův diagram
Podmínky života na Zemi
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Věci kolem nás

Příroda a lidské výtvory Některé věci vymysleli a vytvořili lidé – dům, obraz, auto… Ale jiné věci- například vodu, skály, vzduch, slunce- lidé nevytvořili. Jsou to části přírody. Říkáme jim přírodniny. Přírodniny, které během života přijímají potravu, rostou, rozmnožují se, říkáme živé přírodniny( houba, tulipán, tráva, kočka). Ostatní přírodniny jsou neživé ( vzduch, kámen).

lidské výtvory Věci kolem nás neživé přírodniny živočichové živé rostliny houby

Zařaď do správného sloupce: živé přírodniny neživé přírodniny lidské výtvory auto borovice kočka půda stůl ryba kámen vzduch pampeliška dům

Rozděl: Kontrola: živá přírodnina- ŽP neživá přírodnina- NP lidský výtvor- LV Kontrola: sýr - ______ vrána-_____ dům- ______ skála-______ kapr- ______ lopata-_____ kaktus-_____ obrázek-____ LV ŽP NP kůň-_____ knížka-___ židle-_____ člověk-____ auto-______ vzduch-____ letadlo-_____ rohlík-______ ŽP LV NP kopretina-_____ křemen-_______ pes-__________ okno-_________ hřib-__________ tabule-________ pomeranč-____ řidič-_________ ŽP NP LV

Otázky: 1. Jak dělíme věci, které jsou kolem nás? Věci kolem nás dělíme na přírodniny a lidské výtvory. 2. Jak můžeme rozdělit přírodniny? Přírodniny můžeme rozdělit na živé a neživé. 3. Jak rozdělujeme živé přírodniny? Živé přírodniny rozdělujeme na rostliny, živočichy a houby.

K O M Á R L A P V I C E U T S D Ź N G Ý H Z Y B Vypiš z tabulky všechny lidské výtvory (je jich 15):

Zkontroluj, jestli jsi našel opravdu všechny lidské výtvory: lampa, kladivo, mapa, vesta, auto, lavice, stan, noviny, knihy, lano, domek, stavebnice, lego, traktor, salám

PŘÍRODNINA SUROVINA VÝROBEK STROM ŽIDLE KRÁVA JOGURT LEN UBRUS Do tabulky doplň surovinu: PŘÍRODNINA SUROVINA VÝROBEK STROM ŽIDLE KRÁVA JOGURT LEN UBRUS ŽELEZNÁ RUDA PODKOVA OVCE SVETR OBILÍ CHLEBA PRASE ŘÍZEK LIŠKA LÍMEC HUSA PEŘINA

PŘÍRODNINA SUROVINA VÝROBEK STROM DŘEVO ŽIDLE KRÁVA MLÉKO JOGURT LEN Řešení: PŘÍRODNINA SUROVINA VÝROBEK STROM DŘEVO ŽIDLE KRÁVA MLÉKO JOGURT LEN LÁTKA UBRUS ŽELEZNÁ RUDA ŽELEZO PODKOVA OVCE VLNA SVETR OBILÍ MOUKA CHLEBA PRASE MASO ŘÍZEK LIŠKA KOŽEŠINA LÍMEC HUSA PEŘÍ PEŘINA