Marketingové prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Význam informací v podnikání
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Ing. Jaroslava Syrovátková Katedra podnikové ekonomiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prostředí marketingu.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Základy marketingu šestá přednáška
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Analýza makro a mikroprostředí
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
2.Marketingové prostředí
Situační analýza.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Nákupní chování spotřebitele
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Tržní prostředí.
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
TRH (tržní mechanismus)
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Regionální politika Oldřich Hájek. Nástroje regionální politiky Makroekonomické nástroje Makroekonomické nástroje Jsou omezené ostatními cíly hospodářství.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Ekonomika – základní pojmy.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Úvod, základní principy a cíle
Vítejte na marketingu.
Ekonomika malých a středních podniků
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Marketing Základy a postupy..
Základy ekonomie Seminář 10..
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

Marketingové prostředí

v každém prostředí působí určité vlivy, které představují síly, které buď jsou či nejsou ovlivnitelné a působí uvnitř či vně firmy. Sílu těchto vlivů není snadné předvídat a odhadnout. rozdělujeme z hlediska místa: Vlivy vnitřní Vlivy vnější

Vlivy vnější Vlivy vnější se nacházejí ve vnějším mikroprostředí a makroprostředí. Segment = skupina spotřebitelů, kteří mají své specifické požadavky na určitou skupinu výrobků. Targeting = firma se zaměří na určitý segment podle vyhodnocení jeho atraktivity .

Vnější mikroprostředí Konkurence - každá firma by se měla lišit od ostatních svým sortimentem výrobků, kvalitou nebo cenou Partnerské firmy - dodavatelé, distributoři, zprostředkovatelé, finanční instituce, firmy, které se zabývají fyzickou distribucí zboží = dopravci Reklamní agentury - agentury a poradenské firmy

Zákazníci - domácnosti Veřejnost - určitá skupina obyvatelstva, která může ovlivňovat chování firmy v daném regionu → místní komunita, zájmové skupiny, sdělovací prostředky Zákazníci - domácnosti - výrobní podniky - vláda a státní instituce

Vnější makroprostředí Ekonomické vlivy Demografické vlivy Technické vlivy Přírodní vlivy Politické vlivy Sociální a kulturní vlivy

Ekonomické vlivy hospodářská politika každého státu je ovlivňována celkovou světovou ekonomickou situací a působí na ni řada faktorů - míra inflace, úroková míra, produktivita práce důraz v celosvětové ekonomice se klade na svobodné rozhodování a volné působení na světových trzích a na minimální státní zásahy - restrikce na dovoz

Demografické vlivy zabývají se velikostí populace zkoumají věkové složení potencionálních zákazníků rozdělování zákazníků podle pohlaví národnostního složení obyvatelstva náboženského přesvědčení

Přírodní vlivy přírodní prostředí poskytuje zásoby přírodních zdrojů, které firmy využívají ve svém výrobním programu existují problémy devastace životního prostředí na celém světě (jaderný odpad atd.)

Sociální a kulturní vlivy zahrnují řadu faktorů, které vyplývají z hodnot zvyků, přístupů a preferencí obyvatelstva určitého státu tyto vlivy mají snahu určovat směr chování a jednání obyvatel a vytvářet hodnoty a chování firem mezi sebou

Politické a technické vlivy legislativa každého státu stanovuje právní předpisy, které upravují vztahy mezi podniky či firmami a má je chránit před nekalou soutěží každá změna v technologiích a výrobních postupech má vliv na rozvoj jednotlivých průmyslových odvětví

Vlivy vnitřní organizace a řízení firmy vybavenost a finanční stabilita firmy vnitřní konkurence technický rozvoj lidské zdroje dobrá pověst firmy

Vnitřní vlivy mají: komunikační a informační funkci koordinační funkci zákazníky informuje prostřednictvím nástrojů propagace koordinační funkci slouží ke komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky analytickou funkci shromažďuje a provádí rozbory faktorů působících v okolí firmy a ovlivňuje jejich aktivitu