Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Lišejníky Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_418, 21. sada, Přírodověda
Oddělení: Lyginodendrophyta, Cycadophyta, Ginkophyta, Pinophyta
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Krajinná sféra a její části
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
NAJZNÁMĚJŠÍ NAHOSEMENNÉ RASTLINY JEHLIČNATÉ STROMY A KEŘE
Jehličnany.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
VY_32_INOVACE_439, 22. sada, Prvouka
PŘÍRODOVĚDA.
URČOVÁNÍ STROMŮ modul – Prostředí školy
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Jehličnany.
Jehličnany.
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky jednoděložných.
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Jehličnany - poznávací znaky
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Hydrosféra – ledovce a podzemní vody
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
Jehličnany.
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s charakteristikou, vzhledem a využitím lípy srdčité. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupyŽák se seznámí s lípou.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Nahosemenné rostliny (odd. Gymnospermae) – 2. část
Nahosemenné rostliny I
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Jednoduchý klíč k určování jehličnanů
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př ANOTACE Materiál seznamuje žáky s charakteristikou nahosemenných rostlin a s významnými druhy, původními v ČR. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy Žák se seznámí s typickými znaky nahosemenných rostlin , rozliší běžné druhy. Pro koho je materiál určen  Žáci, základní škola, 7. ročník, předmět přírodopis Autor  Mgr. Monika Chudárková Datum vzniku  5. 2. 2013 Vzdělávací oblast  Člověk a příroda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Rostliny Nahosemenné Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Semeno není kryto v plodu, místo plodů mají šišky. Opylení i šíření semen většinou větrem. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Největší rozvoj ve třetihorách – vznik hnědého uhlí. Dnes – jehličnaté stromy a jinan dvoulaločný (Ginkgo biloba) – pěstován v parcích. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Borovice lesní: na skalách a písčitých půdách Borovice lesní: na skalách a písčitých půdách. Jehlice po dvou ve svazečku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Další druhy: borovice černá, kleč (kosodřevina) – v horách, keřovitá. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Smrk ztepilý: rychle roste, vysazován v monokulturách, časté kalamity – lýkožrout, vývraty, polomy, citlivý k znečištění ovzduší (kyselé deště). Původní v horách. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Jedle bělokorá: šiška směrem vzhůru, rozpadá se na stromě Jedle bělokorá: šiška směrem vzhůru, rozpadá se na stromě. Citlivá k imisím. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Modřín opadavý: jehlice ve svazečcích na zkrácených větévkách (brachyblastech) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Jalovec obecný: na světlých místech (horské pastviny, kamenité stráně…), dužnaté šištice. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Tis červený: semeno obklopeno dužnatým míškem (jediná nejedovatá část rostliny). Pomalý růst, vysoký věk. Chráněný. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

tis červený smrk ztepilý modřín bor. lesní jalovec bor. černá autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

autorem materiálu a všech jeho částí je Mgr. Monika Chudárková Který z uvedených stromů má nejdelší život? borovice lesní smrk ztepilý tis červený jedle bělokorá Který z uvedených stromů má jehlice ve svazečcích? borovice jalovec modřín smrk Jak se nazývá les, kde jsou vysazeny jen smrky? smrčinec polokultura monokultura mlází Který z uvedených stromů nemá šišky? jalovec jedle tis modřín Jak jsou lesní stromy nejčastěji opylovány? hmyzem jinými zvířaty vodou větrem autorem materiálu a všech jeho částí je Mgr. Monika Chudárková

Použité zdroje: fotografie – soukromý archiv Mgr. Moniky Chudárkové Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková