URČOVÁNÍ STROMŮ modul – Prostředí školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stromy.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
NAJZNÁMĚJŠÍ NAHOSEMENNÉ RASTLINY JEHLIČNATÉ STROMY A KEŘE
Jehličnany.
STROMY A KEŘE I. JEHLIČNATÉ STROMY
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
VY_32_INOVACE_439, 22. sada, Prvouka
PŘÍRODOVĚDA.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Jehličnany.
Jehličnany.
jednoduchý klíč k určování jehličnany
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Jehličnany - poznávací znaky
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Puchratka.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
STROMY JEHLIČNATÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Společenstva lesů - stromy
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Jednoduchý klíč k určování jehličnanů
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

URČOVÁNÍ STROMŮ modul – Prostředí školy Tercie 26. 2. 2011

charakteristika jehlic Pracovní list  Jehličnany   Jméno: Třída: Datum: Úkol: Pozorování vegetativních orgánů jehličnanů. Materiál: větve jehličnanů Pomůcky: lupa Postup: 1. Na větvích jehličnanů sledujte rozdíly ve vzhledu větví, v rozestavení a tvaru jehlic. 2. Vše zakreslujte nebo fotografujte. 3. Do tabulky zapište zjištěné morfologické znaky. charakteristika jehlic uspořádání jehlic délka jehlice jedle bělokorá smrk ztepilý modřín opadavý borovice lesní

počet jehlic na brachyblastech borovice lesní modřín opadavý Nákresy a fotografie: Závěr:

Pozorovali jsme jehličnaté stromy a dělali jsme obtisky kůry stromů. Tato práce proběhla ve Flemichově zahradě. Porovnávali jsme jehlice a šišky jehličnatých stromů. Zjistili jsme, že se u nás nejčastěji objevují smrky a borovice. Na projektu pracovala celá třída tercie. Každý přispěl svou prací a snahou k tomuto projektu. Hodiny biologie strávené v přírodě nás velmi bavily a jsou vítaným zpestřením.

Modřín opadavý

Tis červený

Smrk ztepilý

Smrk stříbrný