NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
NAJZNÁMĚJŠÍ NAHOSEMENNÉ RASTLINY JEHLIČNATÉ STROMY A KEŘE
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
Nahosemenné rostliny - STROMY
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem jehličnatého stromu a jeho popisem   Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
VY_32_INOVACE_11- Borovice lesní Přírodověda - 4. ročník
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají nové znalosti a utvrdí své již dříve nabyté poznatky. Použijí atlasy a klíče k určování jehličnatých stromů. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: říjen 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: ekosystémy Učivo: systém rostlin – poznávání a zařazování daných zástupců (nahosemenných rostlin), jejich vývoj a využití Očekávaný výstup: rozlišuje základní systematické skupiny rostli, určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů, odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: nahosemenné rostliny, jehličnaté stromy – smrk, borovice Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II.stupně – 6. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

SMRK ZTEPILÝ jehlice - hranaté, špičaté, krátké, na větvích do všech stran rozestavěné šišky - visí směrem dolů, protáhlého tvaru, nerozpadavé kořeny - mělké bez hlavního kořene, časté vývraty dřevo - světlé a měkké, papírnictví, nábytek, vytápění, chemický průmysl kmen - mladý sv.hnědý, starý šedohnědý, borka hladká kmen rovný smrkový les = smrčina Brouk, který napadá tyto stromy LÝKOŽROUT SMRKOVÝ (kůrovec).

DRUHY SMRKŮ smrk ztepilý smrk pichlavý smrk sitka smrk sivý Různé druhy okrasných smrků, se používají v okrasných zahradách či parcích.

NEJZNÁMĚJŠÍ ROSTLINY SMRK

BOROVICE LESNÍ - SOSNA jehlice - ostře špičaté, ploché, vyrůstají z jednoho místa po dvou šišky - malé, vejčité, nerozpadavé kořeny - hluboké, strom je stabilnější, lépe odolává vichřici kůra - povrch kmene = borka, odlupuje se ve vrstvách horní část kmene světle rezavá dřevo - má dřevo tvrdší oproti smrku, pružné, lehké, pryskyřnaté, výrazné letokruhy, výroba pražců, výdřeva v dolech, stavba lodí, palivo Přizpůsobivý strom, odolává rozličným přírodním podmínkám. Borový les = bor, borovina

DRUHY BOROVICE borovice lesní borovice kleč borovice blatka borovice vejmutovka borovice limba borovice pinie borovice pokroucená borovice těžká

BOROVICE

Parazit – jmelí a houba

BOROVÝ LES u jezera Křenek

Autorem veškeré obrazové dokumentace použité v tomto učebním materiálu, je Jitka Dvořáková.