Hranice a nebezpečí distančního vzdělávání - kvalitativní výzva Mgr. Dušan Kučera, MBA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Diagnostika SPU.
Ústav pedagogických věd FF MU
Rapid e-learning (REL): sílící trend Mgr. Ludmila Urbášková CDV UP Olomouc akademie distančního vzdělávání.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Tvorba webových aplikací
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Prezentace společnosti Metrostav a.s.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 5. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Principy interaktivního programu. Co je to interaktivní program? Jedná se o program, během kterého jsou třída i lektor v intenzivním kontaktu – nejedná.
INFORMAČNÍ VÝCHOVA JAKO AKTUÁLNÍ DIMENZE PŘÍPRAVY UČITELŮ Rambousek Vladimír – Mošna František Pedagogická orientace 1999, č. 3, s ISSN
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
1 Roman Kučera – VŠB – TUO Radka Najmanová - OU Michael Rada – VŠP Jiří Bolgáč – SLU 2.
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
Teorie vzdělávání dospělých
Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
„Zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Střední školy zemědělské, p.o.“ CZ.1.07/1.3.44/
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
BIOGRAFIE 2016 Projektové domy
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_01.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
na Slovanském gymnáziu
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
PROFESE UČITELE Radek Šír.
E-learningový kurz e-learningu
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Teorie vzdělávání dospělých
Přístupy v kariérovém poradenství
Sociální šetření a legislativa
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Komunikace učitele se žáky
Andragogika Vzdělávání.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
VIKBA32 Informační vzdělávání
Školní vzdělávací program (ŠVP)
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Transkript prezentace:

Hranice a nebezpečí distančního vzdělávání - kvalitativní výzva Mgr. Dušan Kučera, MBA

Principiální korekce 1.DV (asynchronní, virtuální) x přímé, osobní a interaktivní 2.Technologický nástroj x přirozená interpersonalita 3.Individuální, izolované x kolektivní 4.Specializované, definované x holistické +„softskills“ 5.Univerzální x lokální v kontextu 6.Orientace na výsledek, info x pedagogický proces 7.Pojmy, definice, čísla, logika x celá šíře a druhy inteligence 8.Odborná kompetence x komp. sociální a emoční druhy inteligencí 9. Hranice jazyka (angl.) x kontext jazyka (mateřština) sociální percepce interakce komunikace

Filozofická korekce a) Paideia = co hodno úcty a úctu vytváří b)Educare = vést, vyvádět ze sebe 1.Sófia, sófos x informace, odbornost „funkcionář“ 2.Filosófos x „úplnost“, dostatečnost plnič hotových záměrů 3. Péče o duši x udílení kvalifikace „k dispozici“ 4. Podobenství o jeskyni = překročení (x přijímání)

Psychologicko-pedagogická korekce 1.Pasivní příjem informace x aktivní sociální percepce, interakce a komunikace 2. Student „tabula rasa“ x předporozumění, zkušenost nejsou ve finální podobě! = až aplikace - opět nové poznatky improvizace, inovace v kontextu 3.Automat. zapamatování x znalost jako komplexní výsledek kognit., emočních, sociál. vztahů = colaborative learning = reciprocal learning = related learning

Kvalitativní korekce 1.Nuvědomění si hranic, spoleh na „definitivum“ 2. Fixace na fragmentaci x shromáždit, roztřídit, vybrat, osvojit 3.Povrchní inteligence x kreativita, konstruktivism, kontinual (intelekt. armagedon) vlastní úsudek, kritičnost, samostat. = zralá osobnost pro měnící se svět = schopnost řešit problémy = schopnost problémům předcházet Doufejme, že také cestou distančního vzdělávání…