Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Vlastivěda
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Rostliny okolo naší školy
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_15_Kachna divoká Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Procvičování vyjmenovaných slov po
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Růžovité.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_41_PODZIM Téma: Výklad na téma PODZIM Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_04_PRVOUKA 3. ROČNÍK_LISTY ROSTLIN ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_18_Bělásek zelný Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Autor: Mgr. Hana Baroušová
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Škola:. Základní škola Kladruby
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_163.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_41_PODZIM Téma: Výklad na téma PODZIM Číslo.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_01.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
VY_32_INOVACE_05- Růže šípková Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Ekosystém louka Rostliny
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_13_Louka - shrnutí
Ekosystém rybník Rostliny
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
VY_32_INOVACE_04-57 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Transkript prezentace:

Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA Téma: Mokrá louka na podzim Klíčová slova: ocún jesenní, krvavec totem, pcháč zelinný, sítina rozkladitá Ročník: 3 Vytvořila: Mgr. Dagmar Šišková ČÍSLO MATERIÁLU: VY_52_INOVACE_PŘ.29.3. Mokrá louka na podzim ANOTACE: materiál slouží k osvojení a procvičení učiva METODIKA: prezentace slouží k předvedení na interaktivní tabuli srpen 2012

metodika Metodické pokyny jsou uvedeny na stránce, nebo se žáci řídí přímo pokyny učitele, který odpovídá také za správné plnění úkolů popř. hodnocení žáků.

Podzim Mokrá louka na podzim

Ocún jesenní Jedovatá léčivá rostlina ( při práci s jedovatou rostlinou nejíme, nepijeme, nosíme rukavice, důkladně si omyjeme ruce) Na podzim vyrůstají z hlízy pouze růžové květy Listy a plody vyrůstají na jaře Nepříjemně zapáchá ( dobytek ho nespase) Najdeme ho na vlhkých místech Úkol: namaluj ocún

Krvavec toten Léčivá bylina Říká se mu kominíček Roste na vlhkých loukách List má složený Karmínové oválné květenství Úkol: namaluj krvavec

Pcháč zelinný Plevel na mokrých loukách Bledě zelené listy Bledě žluté květy v květenství Úkol: namaluj pcháč

Sítina rozkladitá Mokré louky, břehy rybníků a řek Využití: zdobení velikonočních vajíček, z lodyh se splétají rohože, košíčky, věnečky

Opakování 1. Zakroužkuj, jak se chováme, když manipulujeme s jedovatou rostlinou: a)pijeme b)nejíme c)nosíme rukavice d)důkladně si umyjeme ruce e)nemusíme dbát na mytí rukou 2. O které rostlině jsme se učili, že je jedovatá, ale zároveň léčivá? a)pcháč zelinný b) ocún jesenní c) krvavec toten d) sítina rozkladitá

Opakování 3. Která rostlina je zde popisována? Najdeme ji na mokrých loukách a březích rybníků a řek. Využíváme ji ke zdobení velikonočních vajíček, z lodyh se splétají rohože, košíčky, věnečky.

Opakování 4. Pojmenuj rostlinu. 5. Pojmenuj rostlinu

Opakování 6. Pojmenuj rostlinu

Řešení 1. Zakroužkuj, jak se chováme, když manipulujeme s jedovatou rostlinou: a)pijeme b)nejíme c)nosíme rukavice d)důkladně si umyjeme ruce e)nemusíme dbát na mytí rukou 2. O které rostlině jsme se učili, že je jedovatá, ale zároveň léčivá? a)pcháč zelinný b) ocún jesenní c) krvavec toten d) sítina rozkladitá

Řešení 3. Sítina rozkladitá 4. Krvavec toten 5. Ocún jesenní 6. Pcháč zelinný

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Colchicum_autumnale0.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sanguisorba_officinalis.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Moesdistel_R0012270.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/354_Juncus_effusus_L.jpg Štiková V., Prvouka 3, učebnice pro 3. ročník základní školy, Brno: Nová škola. 2002.ISBN 80-7289-044-1