PRVNÍ POMOC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci
Advertisements

ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Role Městské policie v prevenci úrazů v Chrudimi
ÚVOD DO PRVNÍ POMOCI Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Studentská inovace praxí
Projekt vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
V této dopravní soutěži prověříme vaše znalosti, které jste zatím získali a které dodržujete když se pohybujete venku a to nejenom na kole. Vašim úkolem.
Důležitá telefonní čísla
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
METODICKÝ LIST OZVĚNA- žáci čtou motivační básničku, na kterou navazuje další úkol. V něm žákům připomeneme, že ozvěna opakuje vždy konec slov. Můžeme.
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Základy první pomoci 7. ročník.
Vytvoření příručky první pomoci
Zdravověda.
PRVNÍ POMOC Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
Úvod do první pomoci. Právní odpovědnost 40/2009 Sb. - trestní zákoník § 150 Neposkytnutí pomoci (1)Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky.
Elektronická učebnice – II
bezvědomí a resuscitace Guidelines 2005
Lékárnička Člověk a jeho zdraví. Lékárnička Člověk a jeho zdraví.
Zpracovala: Hana Májková 1. stupeň ZŠ 5. ročník
Dopis od Boha.
V životě lidí mohou nastat neočekávané situace
1. pomoc.
Alenka odešla do školy, ačkoli se necítila moc dobře
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Učivo:Geometrické tvary a geometrická tělesa
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_362_TELEFONOVÁNÍ, SLOH Téma: DŮLEŽITÁ ČÍSLA,
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Projekt do Výchovy ke zdraví
Naučná stezka okolím naší školy Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu
Domácí Školní Autolékárničky
Didaktika geografie.
Výchova ke zdraví Projekt POHYB.
Světový den výživy – 16. říjen
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
PRVNÍ POMOC PŘI ÚRAZECH DUM/004/ČLOVĚK A JEHO SVĚT/První pomoc při úrazech/VYDMUCHOV/ŠŤÁSTKOVÁ/ 2012.
DUM II. / 17. tísňová volání Bc. Zdeněk Klíma. Tísňová volání Telefonní čísla, kterými zavoláme pomoc.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová ŠIKANOVÁNÍ vyhrožování rvačky vymáhání peněz.
První pomoc nejen při úrazech v TV VY_32_INOVACE_03_36.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A03Prv2_Tísňová volání.
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_12_INOVACE_3104_divadlo Téma: Divadlo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
RESUSCITACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_20_P8_Bartonkova TÉMA: První pomoc OBSAH: První pomoc ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Člověk a jeho svět Dopravní nehoda. Anotace:  Materiál slouží k nácviku jednání při zátěžové situaci, např. pokud se dítě stane účastníkem či svědkem.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_15_Ochrana zdraví Téma: Ochrana.
Záchranná služba Krvácení – Ošetření drobných oděrek První pomoc: Ránu umyjeme, vydezinfikujeme. Vezmeme náplast a oděrku přelepíme.
První pomoc: test.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_52_INOVACE_02_01_ první pomoc
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2012 Ročník
Ochrana člověka za mimořádných situací – první pomoc
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Předložky.
Věta se skládá ze slov Název školy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
KURZ PRVNÍ POMOCI ZŠ Eden.
Občanská výchova 6.ročník PhDr. Martina tesaříková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Nemoc, úraz
Základy první pomoci.
Drobné úrazy a první pomoc
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Tajemství internetu Minule jsme si společně ukázali karty jednotlivých zařízení a říkali jsme si, že některá z nich se umí připojit na internet. Vzpomenete.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_09_Kocůrková
Transkript prezentace:

PRVNÍ POMOC

Vypracovaly: Hana Veselá, Jitka Švestková, Martina Zivčáková Časová dotace: 5 hodin Ročník: 5.

hodina „První pomoc“ Krátký motivační příběh „Včera mi vyprávěla jedna holčička, co se jí stalo. Šla ze školy jako obvykle, když kolem projel cyklista bez helmy. Vjel na silnici do díry , vyboural se a zůstal ležet na silnici. Holčička byla velmi vyděšená, protože mu tekla z hlavy krev a ona vůbec nevěděla co má dělat. Naštěstí kolem zrovna projíždělo auto, které zastavilo a lidé v něm dali cyklistovi tzv. první pomoc a poté zavolali doktora.“ „ Tak mě děti napadlo, jestli byste věděly jak zareagovat, kdyby se toto stalo vám?“

Myšlenková mapa učitel nakreslí na tabuli slovo PRVNÍ POMOC a děti chodí doplňovat pomocí metody myšlenkové mapy výrazy, které tento pojem podle nich vysvětlují a doplňují. Vlastní zkušenosti dětí děti sedí s učitelem na koberci a společně si vypráví o zkušenostech, jaké zkušenosti s první pomocí mají (zda měli někdy nějaký úraz, byly svědky poskytnutí pomoci, samy někomu pomohly, atd.) poté učitel stručně vysvětlí náplň celého dne (lékárnička, jak pomoci, jak zavolat pomoc)

Vyvození telefonní čísel 150, 155, 158 na tabuli je nakreslený obrázek hořícího domu, vedle něj jsou magnetem připevněné cedulky „policie“, „záchranka“, „hasiči“,“155“, „158“ a „150“ úkolem dětí je seřadit logicky kartičky podle toho, které složky záchranného systému jsou na místě potřeba nejdříve a k nim přiřadit telefonní čísla z toho si mohou vyvodit pomůcku pro zapamatování – nejdříve přijedou hasiči dům uhasit (nejnižší číslo 150), poté je třeba ošetřit zraněné (155) a až na závěr vše vyšetřuje policie (nejvyšší číslo158)

Rozdělení do skupin každé z dětí si vylosuje lístečkem, na kterém je jedno ze tří čísel 150, 155, 158 učitel zakryje na tabuli správně seřazené cedulky názvů s čísly a ověří si, zda si děti čísla zapamatovaly úkolem dětí je jít si stoupnout do správného stanoviště (policie, hasič, záchranka), které předem učitel vymezí nyní se z dětí stávají hasiči, policisti nebo lékaři a v těchto skupinkách budou pracovat .

2. hodina „obvazy“ Úvod učitel ukáže dětem lékárničku a děti hádají co vše je uvnitř poté s nimi učitel probere obsah a vysvětluje dětem na co jaká věc slouží na závěr se zastaví u obvazů (učitel ukáže dětem druhy obvazů, děti si na ně mohou sáhnout, zkusit jejich pružnost).

nůžky a zavírací špendlík 3 kusy obvazů náplast rychloobvaz náplast s polštářkem trojcípý šátek gáza hydrofilní skládaná pryžové škrtidlo borová voda 2% 100 ml pro výplach očí a oční kapky injekční stříkačka sterilní 10 - 20 ml k výplachům dezinfekční roztok obinadlo elastické resuscitační rouška léky

Práce na stanovištích každá skupinka je přidělena na stanoviště, kde děti najdou napsaný příběh se zadáním úkolu a také potřebné informace s postupy ke správnému splnění úkolu děti pracují samostatně, zvolí si svého „figuranta“ a vyberou z nabídky obvazů ten správný, který se k ošetření hodí, učitel prochází mezi skupinkami a kontroluje je

Stanoviště HASIČI příběh: Tomáš hrál před domem fotbal, zakopl a udeřil se o lavičku do hlavy. Nyní má na hlavě ránu, která krvácí. Tomáše je třeba ošetřit a patřičně obvázat. děti mají k dispozici na výběr z různých druhů obvazů, postup ke správnému obvázání hlavy a ošetření rány

Stanoviště POLICIE příběh: Vendulka se jela na projet na kole, nezvládla ale prudkou zatáčku a spadla do strouhy. Nyní ji velmi bolí pravá paže, vypadá to na zlomenou ruku. Je třeba ruku zafixovat vhodným obvazem a také použít šátkový závěs k ulevení ruky od bolesti. . děti si vyberou správný druh obvazu a podle návodu, který mají k dispozici ruku zavážou a umístí na šátek

Stanoviště DOKTOŘI příběh: Ondra si krájel na svačinu chleba, když mu sklouzla ruka a on se říznul do ruky. Jedná se tepenné krvácení. Které je třeba zastavit užitím vhodného obvazu. děti mají za úkol vybrat vhodný typ obvazu a po nastudování co je to vlastně tepenné krvácení ruku správně zavázat

Závěr každá skupinka předstoupí před tabuli, přečtou ostatním jejich příběh a ukáží jakým způsobem zraněného ošetřili, jaký obvaz použili a proč

3. hodina „resuscitace“ Úvod povídání na koberci učitel vysvětluje, v jakých situacích se nám může zastavit srdce a jakým způsobem to poznáme děti si ve dvojičkách i sami na sobě zkusí nahmatat tep

Resuscitace učitel seznámí děti s pojmem resuscitace a vysvětlí jim za jakých podmínek ji můžeme provádět následně předvádí na figuríně děti si ve dvojicích zkouší na figuríně masáž srdce Shrnutí na závěr učitel vše shrne pomocí otázek, které pokládá dětem (kdy můžeme resuscitovat, jakým způsobem, jaký je poměr vdechů a masáže srdce u dospělého a u miminka, jak provádíme dýchání z úst do úst, ..)

4. hodina + 5.hodina „simulace první pomoci“ Úvod učitel si povídá s dětmi o tom, jak postupovat v případě, že jsme svědky situaci, kdy je někdo zraněný a potřebuje první pomoc (poskytnutí první pomoci, zavolat RZP)

Zásady volání RZP děti dostanou do skupinek papír a mají cca 5 minut na popřemýšlení a sepsání nejdůležitějších bodů, které by neměli v hovoru chybět (představení se, uvedení přesné adresy nebo přesného popisu místa, popsání co se stalo, popsání stavu pacienta) poté přečtou všechny skupinky co napsali , vyberou to nejlepší a shrnutí napíší na plakát,který poté můžou vystavit ve třídě

Práce ve skupinkách každá skupinka si nyní vylosuje příběh konkrétní situace děti mají za úkol scénku zahrát (rozdělí si role) od samotného úrazu přes první pomoc a zavolání záchranky včetně samotného rozhovoru s operátorem scénky děti na závěr předvedou ostatním a ti poté hodnotí, zda by něco udělali jinak, vysvětlí se nejasnosti

Scénky Sedíte u táboráku, hrajete si s ohněm a při tom jednomu z vašich kamarádů začne hořet rukáv.Jak ho uhasíte, když nemáte po ruce vodu? I přes brzké uhašení má kamarád na ruce popáleniny. Co dál? Je velké horko a dusno a tři kamarádky jdou po ulici. V tom jedna z nich najednou omdlí. Co uděláte? Dva sourozenci jsou na prázdninách u dědečka. Pomáhají mu venku na zahradě,dědeček řeže dřevo. Najednou uslyšíte jak dědeček naříká-škaredě se říznul do ruky, rána hodně krvácí. Jak se zachováte?

Závěr hra – děti jsou ve skupinkách (policie, hasiči, záchranka) – nosí se na rukou „stolička“ na závěr se děti znovu podívají na myšlenkovou mapu,kterou vytvořili na začátku projektu určitě v ní najdou mnoho nedostatků a nejasností,proto jim dá učitel veliký plakát,kde vytvoří mapu znovu-neměly by chybět pojmy obvaz,druhy obvazů, telefonní čísla RZP, druhy úrazů, zásady telefonování RZP téma první pomoci mohou děti zpracovávat i v dalších předmětech (v ČJ napsání slohové práce, ve výtvarné výchově vyrobit plakát a umístit ho ve třídě, atd)