PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Advertisements

LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
EDA pro časové řady.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Metody zkoumání ekonomických jevů
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Charakteristické znaky MHD
Využití členění nákladů na variabilní a fixní pro řízení
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Lineární regresní analýza
Další spojitá rozdělení pravděpodobnosti
Optimalizace logistického systému a řetězců
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základy zpracování geologických dat
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Základní varianta a citlivostní analýza k makroekonomickému scénáři.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Časová analýza stochastických sítí - PERT
Hospodářská úprava lesa
Cíl přednášky Seznámit se
1 Název celé následující kapitoly Řízení hospodárnosti režijních nákladů.
Eva Tomášková Ukazatel EVA Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 3. přednáška.
Aplikovaná statistika 2.
Modelování šíření hluku Kateřina Růžičková. České hygienické morny Nařízení vlády o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací č. 148/2006.
Časové řady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Model volby dopravního prostředku – zkušenosti a otazníky Odborný seminář a setkání uživatelů PTV VISION v ČR Ing. Jan Kreml, TSK-ÚDI Technická.
EMM91 Ekonomicko-matematické metody č. 9 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
TIPY PRO PRŮZKUMY DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ Petr Šenk. Obsah prezentace  Širší kontext – proces tvorby strategického plánu  Zdroje dat pro dopravní plánování.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. Dopravní prognózy.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Téma 13: Finanční plánování
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Technologie dopravních průzkumů Ing. Martin Langr Prezentace projektů – nový studentský projekt.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Vypracovala: Alena Šarmanová Předmět: Říční inženýrství a morfologie
Populační odhady a projekce
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
osobní doprava patří do sféry služeb
Název akce, místo, datum.
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Regresní analýza výsledkem regresní analýzy je matematický model vztahu mezi dvěma nebo více proměnnými snažíme se z jedné proměnné nebo lineární kombinace.
MHD a její základní znaky
Lineární optimalizační model
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy navrhovaná stavba či opatření musí vyhovovat i mnoho let po uvedení do provozu dopravní prognóza stanovuje výhledové údaje o dopravě zajímá nás výhledová intenzita

2. Prognóza extrapolací dosavadních dat využívají se dlouhodobé záznamy z průzkumů a sčítání (např. CSD) data se seřazují do časových řad nejjednodušší je prostá extrapolace příklad: krátkodobá prognóza růstu počtu obyvatel, počtu vozidel, stupně automobilizace

3. Čtyři fáze prognózy dopravy Určení objemu výhledových přemisťovacích vztahů Rozdělení přemisťovacích vztahů Dělba přepravní práce Přidělení dopravy na komunikační síť

Určení objemu výhledových přemisťovacích vztahů (vznik přemisťovacích vztahů) rozdělení území stanovení objemu dopravy bez ohledu na zdroj a cíl jednotka: cest/den (= jednosměrné přemístění osoby (nákladu) ze zdroje do cíle) metody regresní analýza, hybnost obyvatel

di – objem dopravy (cest/den) 2 1 6 3 d4 5 O P 4 O – počet obyvatel oblasti P – počet pracovních příležitostí v oblasti

Metoda regresní analýzy y = b1  x1 + b2  x2 + …..bn  xn + k y – závisle proměnná, tj. objem dopravy x1, x2,…..xn – nezávisle proměnné, tj. počet pracovních příležitostí a počet obyvatel b1, b2,…..bn – regresní koeficienty k – regresní konstanta

Rozdělení přemisťovacích vztahů stanovení mezioblastních vztahů matice mezioblastních vztahů matematické modely analogické metody syntetické metody

Dij – počet přemisťovacích vztahů (cest/den) 2 1 6 3 D45 5 O P 4 předpoklad: Dij = Dji a Dii = 0

Analogické metody Dijv = Dijs ּ f /k/   Dijv – mezioblastní vztah výhledový mezi oblastmi i a j Dijs - mezioblastní vztah současný mezi oblastmi i a j  f/k/ - funkce koeficientu růstu

Nejčastěji užívané analogické metody   metoda jednotného součinitele růstu   metoda průměrných součinitelů růstu   metoda detroitská metoda Fratarova

Syntetické metody užije se matematický model výchozím údajem je objem budoucí dopravy Obecně : Dijv = Div ּ Pij Dijv - mezioblastní vztah výhledový mezi oblastmi i a j Div – výhledový objem dopravy v oblasti i Pij – pravděpodobnost, že cesty vzniklé v oblasti i budou končit v oblasti j

Dělba přepravní práce Určují se podíly z celkových objemů dopravy na jednotlivé druhy dopravy (osobní, nákladní) a dopravní prostředky (individuální, MHD, pěšky). Většinou se používá procentuální podíl nebo koeficienty odvozené ze současného stavu s přihlédnutím k vývoji (např. stupeň automobilizace)

Dij – počet přemisťovacích vztahů (cest/den) přidělený na druh dopravy (IAD x MHD) 2 1 6 3 5 O P Dij – MHD Dij – IAD 4

Přidělení dopravy na komunikační síť metoda nejkratší cesty = metoda „vše nebo nic“ metoda přidělení na více tras metoda omezené kapacity

Prognóza intenzit automobilové dopravy (TP 225) 1. Metodou jednotného součinitele růstu (předpokládá stejnoměrný růst intenzit dopravy na všech komunikacích stejného typu, kdy na komunikaci se neočekávají podstatné změny) 2. Matematickým modelem zatížení dopravní sítě (zohledňuje nerovnoměrný rozvoj území, pro zpracování se používá specializovaný software, vychází ze 4 fázové prognózy)