VY_32_INOVACE_Čj z 2 Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: III. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK. S
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Procvičování vyjmenovaných slov po S Autor výukového materiálu: Mgr. Jana Michálková Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň - první období Vzdělávací obor a tematický okruh: Český jazyk, Jazyková výchova Ročník, pro který je výukový materiál určen: III. Druh učebního materiálu: prezentace s pracovními listy Anotace: Pomocí prezentace procvičují žáci vyjmenovaná slova po s a slova stejně znějící, ale s jiným významem. Klíčová slova: vyjmenovaná slova po S a slova podobně znějící, rozdíly,doplňková vyjmenovaná slova Druh interaktivity: kombinovaná
Nezapomeň: SYCHROV SYNEČ SYLVA
Rozlišujte: sýra X síra Snědl zb_tek _______. ______ je žlutý nerost. sýra Síra y
sytý X síti Jsem zcela _______. Houpala se v______. sytý síti
syt X sít Cítím se úplně _____. Na poli budou _____ mák. sytsyt sítsít
u syna X usíná Dítě zavřelo oči a _______. Stavil se na návštěvě _________. usíná u syna
METODICKÉ POKYNY Cíl: Rozlišování psaní i, í, y, ý v podobně znějících slovech. Organizace: Výuku realizujeme v učebně opatřené interaktivní tabulí. Možná je i individuální výuka na počítači. Při vzdělávací činnosti uplatňujeme individuální přístup k žákům. Popis práce se vzdělávacím materiálem: Žáci jsou usazeni před interaktivní tabuli. Učitel spouští prezentaci. Snímek 3: V první části prezentace si žáci zapamatují doplňková vyjmenovaná slova, která nejsou vždy uvedena v přehledech vyjmenovaných slov. Snímek 4- 7: Ve druhé části prezentace žáci rozlišují podobně znějící slova a snaží se rozlišit jejich význam pomocí vět a doplňují i,í,y,ý.
ZDROJE: Snímek 3: Sychrov. Wikimedia [online] [cit ]. Dostupné z: Syneč. Wikimedie [online] [cit ]. Dostupné z: Sychrov. Wikimedia [online] [cit ]. Dostupné z: Snímky 4,5,6,7 In: Office.microsoft.com [online] [cit ]. Dostupné z: Klíčová slova: tlustý, jídlo, síť, spát, syn, smajlík, sýr Snímek 4: Síra. Wikimedia [online] [cit ]. Dostupné z: