Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/03.0032 ; CHROMATOGRAFIE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Laboratorní a terénní cvičení
Krmítko z kartonu od mléka
Jana Hanosová a Jan Palán
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Cukry I VY_32_INOVACE_CH1 – 18 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Polární záře.
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
Soubor prezentací: CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Izolace karotenoidních barviv z rostlinného materiálu
Vánoční pokusy s indikátorem z červeného zelí Pracovní činnosti 6
Metody oddělování složek směsí
Zrakový smyslový orgán
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
Laboratorní práce A – FILTRACE B – CHROMATOGRAFIE
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Stojánek na tužky – tři prasátka
Anděl Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák
Metody oddělování složek směsí
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Oddělování složek směsí 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Příprava peroxidu chromu Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A17.
Chromatografie Chromatografické dělení je založeno na distribuci separované látky mezi mobilní a stacionární fázi Richard Vytášek 2009.
Základní škola a Mateřská škola Řepníky Řepníky 34, , Řepníky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
LABORATORNÍ PRÁCE Sacharidy II. PaedDr. Jiřina Ustohalová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
PŠTROSÍ MASO Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník třetí ročník Klíčová slova: pštrosí, maso, pštros, charakteristika,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
15 filtrace - laboratorní práce
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Zajímavé chemické pokusy
Chemické nádobí a pomůcky.
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
KARNEVAL Maska - kašírování
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Šlehačkový dort s ovocem
Salinita (zasolení) půdy
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Makroskopické pozorování mikroorganizmů, Gramovo barvení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Výroba a degradace PLA 1.
Velikonoční zajíček (zápich do květináče)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Uváděj písmenem typ směsi
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
Transkript prezentace:

Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/ ; CHROMATOGRAFIE

Adsorbční chromatografie rostlinných barviv

Natrháme asi listů kopřiv

Listy kopřiv nastříháme nebo nařežeme najemno a rozetřeme v třecí misce s křemičitým pískem

Přidáme 50 ml lihu, ještě chvíli roztíráme a necháme 5 minut vyluhovat

Směs přefiltrujeme přes vatu nebo gázu do zkumavky a pak přelijeme do krystalizační nebo Petriho misky. Do držáku na stojanu upevníme pás tenké vrstvy ALUFOL a ponoříme do roztoku

Pozorujeme rozdělení rostlinných barviv: světle zelená je chlorofyl a, tmavší zelená chlorofyl b a žlutý je xanthofyl

Kruhová papírová chromatografie barviva černého fixu

Jako rozpouštědlo použijeme směs vody, butanolu a octu v poměru 2:2:1

Ve středu chromatografického papíru (možno použít i filtrační papír) vystřihneme otvor a jím prostrčíme papírový knot, který namočíme do rozpouštědla v Petriho misce. Přikryjeme stejně velkou Petriho miskou

Rozpouštědlo postupuje od středu kruhu do stran. Vidíme, že černá barva je směsí různých základních barev viditelné oblasti elektromagnetického spektra