Paradigma klasického strategického myšlení Josef F. Palán.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Tvorba cen v maloobchodě
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Akcie a akciové společnosti
Strategie podniku v globálním světě
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
STUDIE PROVEDITELNOSTI ANALÝZA NÁKLADŮ A PŘÍNOSŮ
Strategické plánování při zakládání spin-off
Proces strategického řízení zdravotnických zařízení Process of health organizations strategic control Josef F. Palán.
7. Hodnocení investic.
Paradigmata strategického myšlení
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Předmět: Řízení podniku 1
Význam informací a dat a znalostí
Magisterský obor Ekonomika a řízení elektrotechniky a energetiky.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
Analýza vlastního podniku
2.Marketingové prostředí
Marketingový mix Produkt.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Principy projektování organizačních systémů
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
6. přednáška Finanční řízení podniku – základní charakteristika Finanční řízení podniku – základní charakteristika.
Finanční analýza.
Marketing finančních služeb 2.
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Rizika technologického transferu v oblasti medicínských biotechnologií doc. RNDr. Evžen Amler, CSc. Oddělení tkáňového inženýrství Ústav experimentální.
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Základy firemních financí
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Vybrané manažerské nástroje
Přednáška č. 1 Výkonnost podniku a hodnotové řízení podniku (Value Based Management). Způsoby měření a řízení výkonnosti.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
1. PODNIKÁNÍ Ing. Martina Kozáková.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Přednáška č. 2 Obecné finanční metody hodnocení veřejných projektů
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Ekonomika malých a středních podniků
ŘÍZENÍ PROCESU POČÍTAČEM
Cenové strategie.
Název společnosti Obchodní plán.
Interní trenéři První volba … František Výmola, Lidské zdroje
Transkript prezentace:

Paradigma klasického strategického myšlení Josef F. Palán

Paradigmata strategického myšlení Paradigmata strategického myšlení Mapování rámce strategického myšlení

I. paradigma strategického myšlení Konvenční myšlení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Konkurenční výhoda Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti Konkurenční výhoda je spojena se schopností podnikatelského subjektu vytvořit vyšší užitnou hodnotu nabízených produktů pro zákazníka ve srovnání s konkurencí, eventuelně vytvořit stejnou užitnou hodnotu, ale při nižších nákladech, nebo v kratším produkčním cyklu.

I. paradigma strategického myšlení Konvenční myšlení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Konkurenční výhoda Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti

I. paradigma strategického myšlení Konvenční myšlení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti Finanční výhoda spočívá ve schopnosti podnikatelského subjektu zaměřit obchodní činnosti na maximalizaci ekonomické hodnoty hotovostního toku (cash flow) v relacím k investicím do podnikání. Důkladné ekonomické posouzení strategických variant / business case, feasibility study /

I. paradigma strategického myšlení Konvenční myšlení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti Rozvoj podnikových schopností a dovedností souvisí s rozvojem znalostí a dovedností lidských zdrojů podniku, s rozmnožováním jejich know-how a v neposlední řadě i s technologickým rozvojem podnikových systémů.