1 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ. 2 Lidské ŽP je potřeba chránit: a)protože má globální charakter a jsme za něj zodpovědní b)staráme se většinou až o poškozené ŽP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOCIÁLNÍ INDIKÁTORY V RÁMCI MĚŘENÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚVAHA NAD NEUDRŽITELNÝM STAVEM.
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Objektivní faktory.
Proměny českého environmentálního hnutí v letech Bohuslav Binka, FSS MU.
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Mimoprodukční funkce lesa
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Předpokládaný vývoj počtu osob v produktivním a důchodovém věku Tomáš Fiala katedra demografie Fakulta informatiky a statistiky VŠE Praha.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Charakter, sexualita a zodpovědnost MUDr. Marcela Rozehnalová, CEVAP
EVVO - magické slovo. Co to je EVVO ? E NVIRONMENTÁLNÍ V ZDĚLÁVANÍ V ÝCHOVA a O SVĚTA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA je výchova týkající se životního prostředí.
Škola pro udržitelný život 2010 Jiří Kulich, Lucie Munzarová, Z.E. Veselá, Michal Veselý.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Udržitelný rozvoj.
1 Mezinárodní konference 80 let sociálního pojištění „Současnost sociálního pojištění“ Svaz průmyslu a dopravy ČR Ing. Zdeněk Liška generální.
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ (TUR). Definice Trvale udržitelný rozvoj(TUR) je obecně chápán jako takový rozvoj,který sleduje současně tři cíle:   Ekonomický.
Vliv dopravy na životní prostředí
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Biodiverzita Korálový útes. Kredit: Richard Ling.
Biosférické rezervace Kvarta 2009/2010 Gymnázium Uničov.
BIODIVERZITA.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky EIA Cesta k environmentálnímu stavitelství (průběh)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Společenská odpovědnost organizací
Regionální zeměpis Funkce a cíle Zdeněk Bergman Funkce geografie poznávací aplikační všeobecně vzdělávací.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Petra Jarábová Markéta Kanisová
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
1 SEDM KLÍČŮ KE GLOBÁLNÍ BUDOUCNOSTI doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Trvale udržitelný rozvoj  Rozvoj uspokojující potřeby současnosti bez ohrožení možnosti budoucích generací uspokojovat své vlastní potřeby (OSN)  Strategie.
Globální, regionální a místní problémy životního prostředí
Ekologie jako věda Obory ekologie.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Globální problémy Počátky environmentálního myšlení.
Životní prostředí a chemie
FAUSTMANN A SOUČASNOST
Ekonomika životního prostředí – základní pojmy
Podniková ekonomika Podnik a životní prostředí. Environmentální složka podnikového managementu, formy dobrovolné environmentální aktivity podniku, principy.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Hodně štěstí Jiřinko, protože je krásné, hodně zdraví, protože je vzácné, hodně lásky, protože je jí stále málo. To vše Ti přeje K narozeninám František.
Hodně štěstí Jiřinko, protože je krásné, hodně zdraví, protože je vzácné, hodně lásky, protože je jí stále málo. To vše Ti přeje K narozeninám František.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Přírodovědná gramotnost aktuální téma současnosti Ladislav Podroužek.
EVROPSKÁ UNIE OFICIÁLNÍ VZNIK EU 1993 Současná politická společnost má neustálou potřebu se sdružovat. Sdružení jako hlavní myšlenku má i Evropská.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje.
Shrnutí vlivů člověka na biosféru Podle ZELENKA, J. (2007): Ekologie a environmentalistika. Gaudeamus Hradec Králové, ISBN , 370 str.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Ekonomika životního prostředí
EKOLOGICKÁ ÚJMA.
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Ekonomika životního prostředí
Ekologické globální problémy
Název školy: Základní škola Městec Králové
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
20 TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ
 jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b  6 x 50 sekund
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Síť Mateřských center o.s.
Ekonomika životního prostředí
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
GLOBALIZACE.
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

1 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

2 Lidské ŽP je potřeba chránit: a)protože má globální charakter a jsme za něj zodpovědní b)staráme se většinou až o poškozené ŽP c)stále převládá pýcha všemocnosti lidského poznání

3  Usilujeme o občanskou společnost, která řeší externality (vedlejší účinky) své činnosti => otevřený liberalismus  Pro současnou euro-americkou civilizaci je příznačný ekonomismus = individuální zájem + ekonomický růst =>expandovat (rozšíření trhu, zisk)

4 Otevřená občanská spol.  Má za cíl TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ = nová kultura, věcné řešení problému ve prospěch spol. Environmentální = citlivé (ohleduplné) k ŽP

5 Sedm klíčových slov TUR: 1)Generace = uchovat (případně vytvořit) podmínky zdravého ŽP 2)Zdroje = obnovitelné a neobnovitelné →udržení biomasy 3)Znečišťování = objektivně měřitelné a má určitou hranici 4)Biodiverzita = rozmanitost života (živočichů + rostlin) → čím bohatší systém tím stabilnější

6 Sedm klíčových slov TUR: 5)Rozvoj = TUR = nejen přežít, ale dál rozvíjet kvality života 6)Systém hodnot = úcta k přírodě, láska, přátelství, tolerance, … 7)Kultura = TUR = nová kultura, jež se musí promítnout do všech oblastí spol. života

7 „Starajíce se o štěstí jiných, nacházíme své vlastní.“ Platón