Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení jakosti výrobků ve společnosti TESCOMA s.r.o.
Advertisements

Řízení jakosti, standardy
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Projektové řízení Modul č.1.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Technická dokumentace
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Diagnostika staveb a zkušebnictví 2. přednáška v ak. roce 2012/13, V
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Analýza možností vzniku chyb
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Systémový přístup k ochraně životního prostředí- 2. část František Janecký TTZO
Audit administrativních činností
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Systémy managementu jakosti
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jakost, ISO 9000 Kamila Míková.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Koncepce marketingového řízení
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
MARKETING.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Co je Design for Manufacture and Assembly?
Komplexní produktivní údržba (TPM)
SIMPLY CLEVER Projektový management Prezentace
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Systém řízení kvality.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Metodika řízení projektů
V.Prosperita organizace
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Podrobnosti na KVS – doc. Manlig, Ing. Zelený, Ing. Vavruška
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Stanovení ceny v marketingu
Systém managementu jakosti 3
Procesní řízení (management)
Systém managementu 4.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních výrobků, vzorků měření, zkoušení (prototypy) FMEA kontrola výr. prostředků, nářadí, měřidel, způsobilost, FMEA kontrola polotovarů, subdodávek, FMEA kontrola, měření, měření, zkoušení

Vývoj systémů zabezpečování jakosti Řemeslná výroba dělník, předák 1900 Výroba s tech. kontrolou technická kontrola 1920 Výrobní proces s výběrovou kontrolou statistické metody 1940 Regulace výrobních procesů CWQC 1960 Výrobní procesy s koncepcí TQM TQM 1975 Dokumentované procesy normy ISO GQM 2000

A: nesystémové pojetí péče o jakost Řízení jakosti netvoří systém v rámci managementu podniku Systém vzájemně propojených prvků – činností, nástrojů a opatření s jednoznačně vymezenými odpovědnostmi v rámci struktury podniku, zaměřených na stanovení, udržování a zlepšování jakosti všech činností a procesů během celého životního cyklu výrobku C: Total Quality Management (Komplexní management jakosti) Rozšíření systémového pojetí na všechno a na každého s důsledným uplatňováním pohledu zákazníka. Cíl: dlouhodobá prosperita podniku, prospěch všech a splnění požadavků společnosti B: systémové pojetí řízení jakosti

Koncepce managementu jakosti na bázi TQM „filozofie managementu, formující zákazníkem řízený a učící se podnik k tomu, aby se dosáhlo plné spokojenosti zákazníků díky neustálému zlepšování účinnosti podnikových procesů“ - orientace na zákazníka - neustálé zlepšování - účast všech - sociální ohleduplnost Základní principy TQM

Základní principy účinných a funkčních systémů jakosti 1. Princip prevence 2. Princip všeobsažnosti 3. Princip zpětné vazby 4. Princip orientace na zákazníka 5. Princip matematické podpory 6. Princip transparentnosti 7. Princip efektivnosti 8. Princip měřitelnosti výsledků 9. Princip týmové spolupráce 10. Princip neustálého zlepšování

Závislost nákladů na době odhalení vady Náklady v jednotkách Stadium odhalení vady vývoj prototyp výroba u zákazníka

Zdroje podnětů ke zlepšování jakosti měření spokojenosti zákazníků analýzy reklamací a neshod ztráty trhů analýzy požadavků trhu výsledky porovnání s konkurencí výsledky auditů nově definované požadavky zákazníků vývoj nákladů výsledky samohodnocení výsledky analýz konstrukce, technologie výsledky diskusí se zaměstnanci