Hana Cídlová, Lenka Žemličková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Specifika Tvorby prezentací pro žáky 1. stupně ZŠ
Advertisements

Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
Nástroj pro prezentace
WORD – Formátování textu
HyperText Markup Language
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady29Číslo DUM14.
Název: Než začneme s prezentací VY_inovace_32_VT6789_10 Oblast: Výpočetní technika Stručná anotace: Soubor základních pravidel, které by si každý měl uvědomit.
Nástroj pro prezentace
TVORBA MULTIMEDIÁLNÍCH PREZENTACÍ
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Branislav Šturmankin GPJP
Písmo.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_157_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Nadpis prezentace – písmo „Calibri“ varianta Bold, velikost 28bodů, zarovnání na střed Jméno Autora Citát vázající se k projektu, není povinný. Písmo „Calibri“,
Tvorba snímků v PowerPointu
KANCELÁŘSKÝ BALÍK. KANCELÁŘSKÝ BALÍK je program, s jehož pomocí lze vytvářet PREZENTACE.
3MA381 PowerPoint - seznámení
Textový editor 11 Styly.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tvorba prezentací v programu PowerPoint Autor: ing. Jaroslav Mochan
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 6. Datum.
Vytváření prezentace v PowerPointu
ŠTĚPÁN LÍSKOVEC, 4.A Prezentace. Principy úspěšné prezentace Vhodný styl pro příslušnou prezentaci S posluchači je nutné aktivně komunikovat Přednášející.
PowerPoint II. Miroslav Lorenc.
Obrázky poskytla firma Complex,
Tvorba - PREZENTACE Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/4.
Zadání samostatné práce SP1 Základy HTML. CÍL Ověřit znalosti použití základních HTML construkcí –Základní kostra –Kódování češtiny –Nastavení pozadí.
Žákovské práce ZŠ ŠVERMOVA.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Textový procesor (MS Word)
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
 Microsoft Word  Je textový procesor od firmy Microsoft, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
Ing. Lenka Janíčková, Ph.D.
Zásady práce s prezentacemi
VY_32_INOVACE_In 6.,7.19 PowerPoint - Vkládání grafických objektů Anotace: Žák se seznámí se zásadami vkládání grafických objektů jako fotek, klipartů.
Formátování textuMgr. Karel Fischer1 Formátování textu Změny písma Typ písma je sada znaků abecedy specifická svým tvarem. Elektronickou formou typu písma.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Zásady pro zpracování počítačové prezentace
UČITEL 3. TISÍCILETÍ – ZVÝŠENÍ KOMPETENCÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ NA JABLUNKOVSKU TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM.
Jméno autoraZdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
PowerPoint - seznámení Miroslav Lorenc. PowerPoint  K čemu a kdy použít?  Jaké jsou možnosti využití?  Alternativy?
Prezentace.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
INFORMATIKA 7 Fonty písma
Nástroj pro prezentace
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Zásady tvorby prezentace
Vzorová prezentace Nadpis : Tučně Styl pozadí 12
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Vědecká komunikace - PSY475 ( ) Mgr. Michaela Širůčková
Jak pracovat s multimediálními prezentacemi Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_15.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Nástroj pro prezentace
Pravidla pro tvorbu výukových PowerPointových prezentací
Pro rychlý způsob formátování textů a následné vytváření obsahu
Panel úloh.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zásady správné prezentace
Management Tvorba prezentací ppt.
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Jak si připravit prezentaci
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Obhajoba maturitní práce
NÁZEV POSTERU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Transkript prezentace:

Hana Cídlová, Lenka Žemličková Efektivita využití PowerPointových prezentací ve výuce chemie, fyziky a přírodopisu Hana Cídlová, Lenka Žemličková

Výzkum využití prezentací ve výuce Formální stránka prezentací Efektivita využití prezentací ve výuce URBANOVÁ, Klára and Hana ČTRNÁCTOVÁ: PowerPointové prezentace jako prostředek zvyšování efektivity výuky chemie. Media4yMagazine [online]. roč. 7, č. X3, s. 8-15, 2010 [cit. 2013-01-16]. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/mmX32010.pdf

Efektivita využití prezentací Studenti: Lépe připravená přednáška Vyučující: Kratší čas potřebný pro přednášku Skutečnost: výsledky testů stejné nebo horší než při klasické výuce

Doporučení pro tvorbu prezentací Typografické zásady Grafická složka Typ a rozvržení snímku Další požadavky (obsah a rozsah učiva, správnost,…

Ad a) Typografické zásady Používat bezpatkové fonty Arial  Times New Roman Nepoužívat BLOKY PÍSMEN VELKÉ ABECEDY Tučné fonty: nadpisy a jednotlivá slova Ne kurzíva, ne podtržení

Ad b) Grafická složka nanejvýš 3-4 barvy na snímku, kontrastní pozadí snímků tmavší (ne červená) 1 barevné schéma pro celou prezentaci obrázky relevantní střídmé využití animací

Ad c) Typ a rozvržení snímku ne více než 3 úrovně textu uspořádání zleva doprava a svrchu dolů pravidlo 6  6 stručné snímky („efekt potlačení řeči“) WECKER, Christof. Slide presentations as speech suppressors: When and why learners miss oral information. Computers & Education [online]. roč. 59, č. 2, s. 260-273, 2012 [cit. 2013-03-28]. ISSN 0360-1315. Dostupné z: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131512000140

Cíl práce Vyhovují prezentace pro výuku chemie uvedeným doporučením? Srovnání s dalšími předměty (fyzika, přírodopis) české základní školy důvěryhodné servery (www stránky někt. ZŠ a SŠ, portál RVP, portál DUMY) portál RVP: http://dum.rvp.cz portál DUMY: http://dumy.cz

Výsledky úvodního zhodnocení Většinu doporučení prezentace splňují Problémy: zvýraznění textu podtržením příliš mnoho animací není důsledně dodržováno pravidlo 6x6 nejsou důsledně používány stručné snímky

Následný rozbor prezentací z Metodického portálu RVP Podmínka: uvedeno uživatelské hodnocení Sledováno: pravidlo 6  6, typ snímků Počty rozebraných prezentací: chemie: 80 fyzika: 40 přírodopis: 40

Výsledky následného rozboru

Závěry a doporučení prezentace případně upravit pozor na uživatelské hodnocení prezentací prezentace případně upravit využívat stručné, případně černé snímky dodržovat pravidlo 6  6 méně využívat animace nezvýrazňovat podtržením

Děkuji za pozornost!