Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L
Druhy otázek v dotazníku Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Popis druhů otázek v dotazníku v rámci marketingového průzkumu, jejich výhody a nevýhody, na praktickém příkladu posouzení vhodnosti zařazení jednotlivých typů otázek v dotazníku Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
Dotazování - druhy otázek v dotazníku uzavřené (omezený počet variant odpovědí otevřené (formulace je ponechána na rozhodnutí respondenta)
Otevřené otázky Nevýhody špatně se statisticky zpracovávají Výhody respondent může volně vyjádřit svůj názor Uzavřené otázky Výhody dobře se zpracovávají pomocí statistických metod Nevýhody odpovědi nemusí respondentovi plně vyhovovat
Typy uzavřených otázek dichotomické nabízí dvě možné volby odpovědi (ano-ne, žena-muž, líbí-nelíbí) mnohonásobný výběr nabízí tři a více odpovědí, respondent si vybírá jednu nebo i několik škály (souhlasu, důležitosti, hodnotící, úmyslu něco koupit…) např. je to výborné, velmi dobré, dobré, vyhovující, nevyhovující…
Druhy otázek - úkol Na stránce najděte výzkum, který se týká nějakého marketingového problému, určete jednotlivé použité typy otázek a v diskuzi posuďte vhodnost zařazení jednotlivých otázek.
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 obrázky – kliparty sady Microsoft Office