CZ.1.07/1.1.10/01.0063. Chemie 9.ročník Mgr. Daniela Ponertová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kovy Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 11
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kovy Fe, Al, Cu, Zn.
REDOXNÍ DĚJ RZ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Měď, stříbro, zlato Cu – biogenní (měkkýši – krevní barvivo)
TŘÍDĚNÍ CHEMICKÝCH PRVKŮ I. Chemie 8. ročník
KOVY - 4/5 všech prvků výskyt: ryzí (Au, Ag, Cu, Pt)
VY_52_INOVACE_02/1/21_Chemie
Karbonylové sloučeniny Chemie 9. ročník Mgr. Daniela Ponertová.
REDOXNÍ DĚJ.
Redoxní děje = oxidačně redukční
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
CZ.1.07/1.1.10/
KOROZE A OCHRANA PROTI KOROZI
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o kovech
Chemie 8. ročník Kovy.
Kovy Chemie 8. třída.
5.4 Většinu prvků tvoří kovy
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
Chemická výroba Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Kovy Mgr. Helena Roubalová
EU-ICT-Ch-9-02 Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s vlastnostmi a využitím stříbra,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky se společnými vlastnostmi kovů a.
Technicky významné kovy
Kovy Z prvních 92 prvků (po uran) je 70 kovů a pouze 22 polokovů a nekovů. Nejrozšířenějším kovem v zemské kůře je hliník, následovaný železem.
Kontrolní práce č. 6 ST – 1SD
Vypracoval: Martin Murys Konzultant: Mgr. Miroslava Zbavitelová
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kovy Fe, Al, Cu, Pb, Zn, Ag, Au.
POVRCHOVÁ ÚPRAVA VY_32_INOVACE_7_1_08_Povrchová úprava
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CHEMIE1_15 Tematická.
Ch_094_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Železo, hliník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Měď Cu.
ELEKTROLÝZA.
REDOXNÍ REAKCE Chemie 9. ročník
Koroze Povlaky.
VÝZNAMNÉ KOVY. ŽELEZO Výskyt: v přírodě v různých sloučeninách – železné rudy součást krevního barviva hemoglobinu v lidském organismu Vlastnosti: stříbrolesklý,
Tento projekt je spolufinancován z Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost.
KOVY II MĚĎ, ZINEK, OLOVO, CÍN. latinský název Cuprum značka Cu vlastnosti: červenohnědý kov, velká hustota, malá tvrdost, na vzduchu stálý, výborný vodič.
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ch_021_Koroze Ch_021_Chemické reakce_Koroze Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Ověřování základních znalostí z chemie
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Galvanický článek. Je zařízení, ze kterého je možné získávat el. energii (stejnosměrný elektrický proud) Ta v něm vzniká na základě probíhajících redoxních.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák KOROZE Co má společného ? Spoje jsou „zoxidované“ Auto „kvete“ Potrubí „zkorodovalo“
Název sady materiálů: Přírodopis 9 Název materiálu: VY_32_INOVACE_Př_9_1802_Přehled_nerostů_II._ sulfidy_oxidy Autor: RNDr. Josef Snopek Anotace: projekce.
Materiály a technologie Mechanik elektronik 1. ročník OB21-OP-EL-MTE-VAŠ-M Charakteristické vlastnosti kovů a slitin.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Kovy ve výtvarné tvorbě
Autor: Stejskalová Hana
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výstup: VY_52_INOVACE_CH.9.21
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Povrchové úpravy.
Koroze.
VY_52_INOVACE_12 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová ŽELEZO.
Elektrolýza.
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.1.10/

Chemie 9.ročník Mgr. Daniela Ponertová

 je rozrušování povrchu kovů účinkem povětrnostních vlivů  vlhko  střídání teploty  sluneční záření

 Některé kovy se chrání vrstvou vlastní sloučeniny  Ag (stříbro) - H 2 S (černý sulfan)  Al (hliník) - Al 2 O 3 ( bílý oxid hlinitý)  Zn (zinek) – ZnO ( bílý oxid zinečnatý)  Cu (měď) – CuCO 3. Cu(OH) 2 (zásaditý uhličitan měďnatý - měděnka) elektrolukis.estranky.cz

Ukázka koroze Detail koroze plechu Některé kovy se vlivem koroze rozpadají:  Fe (železo) – rez (Fe 2 O 3. n H 2 O, FeO. n H 2 O)

 plastické hmoty  pryž  sklo  porcelán  betonové přístavní hráze

silnice-zeleznice.cz panelcentrum.cz Koroze betonu

Spočívá v zabránění nebo omezení působení nepříznivých vlivů:  olejováním nebo mazáním železných strojních součástí  smaltováním a nanášením ochranných nátěrů a laků  galvanickým pokovováním odolnějšími kovy  náhradou čistého kovu antikorozními slitinami

Ochranné nátěrové hmoty detecha.cz

Zařízení pro chemické nebo galvanochemické vytváření vrstev - Cu,Ni,Zn,Ag, martin.feld.cvut.cz/~kuba/tep3.ppt

 P.Pečová,I.Karger – Chemie II (pro 9. ročník)