Šablony GEOLOGIE 2. Vznik sluneční soustavy Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov ZŠ Trávník, Přerov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Sluneční soustava Předmět: Biologie Třída: 1L
Planety sluneční soustavy
SLUNEČNÍ SOUSTAVA
VY_32_INOVACE_19 - SLUNEČNÍ SOUSTAVA
SLUNEČNÍ SOUSTAVA SOLAR SYSTEM Mgr Iva Lulayová.
Soubor všech fyzikálně na sebe působících objektů, který je současná astronomie a kosmologie schopna obsáhnout. staří vesmíru se odhaduje na 13 až 18miliard.
Vesmír Vznik Vesmíru a Země: 15 miliard – vznik Vesmíru Velkým třeskem
= věda o vesmíru – popisuje ho, zkoumá jeho vznik a vývoj
Téma Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/14 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Robert Navrátil.
Země ve vesmíru.
VESMÍR A SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Sluneční soustava 5. ročník
Sluneční soustava Miroslava Maňásková.
Planety sluneční soustavy 5. ročník
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
VESMÍR Obrázek: A: Rawastrodata Zeměpis 6.třídy.
Země Měsíc Slunce Sluneční soustava
Informační technologie-prezentace
Sluneční soustava – 5. ročník
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Velký Vesmír. Slunce v různých vlnových délkách. Čtveřice světlých útvarů v horní části jsou sluneční skvrny. V optickém oboru by byly tmavší než okolí,
Vesmír hvězdy = hvězdná soustava = Galaxie – tvar plochého disku.
Planetky, měsíce, komety, meteory
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Vesmír (Space).
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Vesmír a sluneční soustava
Nela Bártová Opava,2010 Březen
Kateřina Bartůšková, Jakub Žďárský
Vesmír a hvězdy Vesmír Soubor všech kosmických těles
OBRÁZEK ZNÁZORŇUJE 1.ERUPCE NA SLUNCI 2.VYZAŘOVÁNÍ SVĚTLA 3.MAGNETICKÉ VÝBOJE.
Slunce vzniklo asi před 4,6 miliardami let a bude svítit ještě přibližně 7 miliard let. Stejně jako všechny hvězdy hlavní posloupnosti i Slunce.
Sluneční soustava.
VESMÍR Projekt pro výuku fyziky v 9.ročníku Vypracoval: Bc.P.Martínek.
Planety sluneční soustavy
Velký Vesmír Nejnovější informace o vesmíru 2007.
UMÍSTĚNÍ ZEMĚ VE VESMÍRU
Neptun.
VESMÍR A MY Radek Šipka.
POZNÁVÁNÍ SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Sluneční soustava Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , září.
Sluneční soustava.
Vznik, kosmické objekty ve sluneční soustavě.  před 4,8 miliardami let společně se Sluncem  spojováním částeček hmoty  prachová zrna  krystalky zmrzlých.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09_Sluneční soustava TÉMATICKÝ.
Sluneční soustava. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14 II Planety sluneční soustavy.
Sluneční soustava planety kontrolní otázky Merkur Jupiter Venuše Saturn Země Uran Mars Neptun.
Sluneční soustava -Tvoři ji: Slunce, planety, měsíce, planetky, komety, meteoritická tělesa.
Sluneční soustava. Sluneční soustava (podle Pravidel českého pravopisu psáno s malým s, tedy sluneční soustava) je planetární systém hvězdy známé pod.
Planety sluneční soustavy
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Slunce a sluneční soustava
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
UMÍSTĚNÍ ZEMĚ VE VESMÍRU
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_231_PR5 Předmět: Přírodověda.
V E S M Í R ? Seznamte se, prosím!.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Planety sluneční soustavy. Sluneční soustava Sluneční soustava je planetární systém hvězdy známé jako Slunce. Tvoří jej především 8 planet, 5 trpasličích.
Anotace Materiál slouží k seznámení se základy o sluneční soustavě.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Sluneční soustava.
ŠKOPKOVÁ HELENA, ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_237_VESMÍR
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
A) hvězda B) planeta C) galaxie
ANNA SLAPNIČKOVÁ A JULIE LOLA KOREŠOVÁ
Transkript prezentace:

Šablony GEOLOGIE 2. Vznik sluneční soustavy Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov ZŠ Trávník, Přerov

 Vznikla před 4,7 mld. lety  Mlhovina (prach,plyny) – smršťování – vznik Slunce – kolem Slunce pevné částice – shlukování – vznik planet

 Menší hvězda v galaxii  110x větší než Země  149 km vzdálené od Země  Složení H (70%), He (30%)  6000 stupňů na povrchu  16 mil stupňů ve středu  Termonukleární reakce H a He - energie

Slunce

Slunce

 Malá planeta  Teplota C (přivrácená ke Slunci)  Teplota – C (odvrácená strana)  Podobný našemu Měsíci  Občas jde vidět za rozbřesku a soumraku (dalekohledem)

 Vénus= bůh lásky  Večernice i Jitřenka  Hustá atmosféra, vysoký tlak  Neustálé bouře, horké srážky  Teplota C  243 dní kolem své osy

 55 mil km od Země  Přivrácená str C, odvrácená – C  Kráterovitý reliéf  Velká sopka – Mount Olympus  Molekuly vody  Povrch obsahuje oxidy železa – načervenalý  2 měsíce – Phobos (Děs), Deimos (Hrůza)

 Největší planeta, ¾ hmotnosti všech planet  Slunce oběhne za 12 let  20 měsíců – Io, Kalisto, Europa (z ledu, vodní sopečná činnost), Ganimed  Řídká atmosféra

 Obklopen soustavou prstenců – shluky částic  V oblasti prstenců je okolo 20 měsíců  Největší měsíc - Titan

SATURN

SATURN

SATURN

 Má 10 měsíců  Nejznámější je Triton – sopečná činnost, tekutý dusík

MĚSÍC naší planety Země  Selenologie´= nauka o Měsíci  Reliéf – moře a pevniny  Povrch = regolit (sypký)  Neobsahuje vodu ani vzduch  Ve dne 13O 0 C, ve stínu – C  Hornina - čedič

ASTEROIDY = PLANETKY  Malé velikosti, jen několik set metrů  Nejznámější je Quavar (za Plutem)  Největší je Ceres (mezi Marsem a Jupiterem)

METEOROIDY  Staré úlomky hornin  Jejich dopad na Zem je důležitý pro vědce  METEOR = světelný efekt, který padá k Zemi  METEORIT = přírodnina po dopadu na Zem

KOMETY SSSSměsice pevných a plynných látek CCCChvost je od komety odtlačován slunečním zářením.