Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B 20.4.2002.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘEŠENÍ ÚLOH V EXCELU.
Advertisements

Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
Tabulkové procesory (MS Excel)
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
Dajbych Václav Pole Další stránku vyvoláte levým kliknutím na Vaší myš, nebo popřípadě rolovacím kolečkem.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Výpočetní technika Akademický rok 2010/2011 Letní semestr Novák Petr
Záložky, křížové odkazy, hypertextové odkazy
Úvod do tabulkových procesorů
Excel – funkce.
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Úvod  V mnoha vzorcích si vystačíme pouze se základními matematickými znaménky.  MS Excel zná celou řadu užitečných vzorců, které můžeme využívat při.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
TABULKOVÉ PROCESORY maturitní otázka: 16.
TABULKOVÝ PROCESOR Tadeáš Řezníček 4.A
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Excel – Vzorce Ing. Bohumil Bareš. Principy vytváření vzorců Můžeme je zadávat ručně nebo pomocí průvodce, kliknutím na ikonu, která spustí dialogové.
Dnes učím já....
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
(předpisy zobrazující výsledek podle daného vzorce a zadaných dat)
DalšíPředchozíTÉMA: M. K a d l e c o v á M. K a d l e c o v á.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Excel – vzorce.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba vzorců Vypracoval: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Výpočetní technika Akademický rok 2009/2010 Letní semestr Mgr. Petr Novák Katedra informatiky a geoinformatiky FŽP UJEP
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Microsoft Excel Tabulkový procesor – veškeré operace se provádí v tabulce (v LISTu), která se skládá z buněk Jednotlivé listy nesmí mít vzhledem k jednoznačnosti.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
POUŽIVÁNÍ FUNKCÍ V EXCELU DOMÁCÍ ÚKOL - KURZ PRÁCE S POČÍTAČI „POKROČILÍ“ NA TÉMA FUNKCE V EXCELU Vypracoval: Petr Šimek
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
EXCEL 2010 Vytváření vzorců. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava.
Výpočty v Excelu Vzorce.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Tabulkový procesor – příklad 2
Maturitní okruh 16: TABULKOVÝ PROCESOR
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
filtrování a řazení dat, podmíněné formátování,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
E LEMENTARISTIKA ELEKTRONICKÝCH INFORMACÍ VII. T ABULKOVÝ PROCESOR ADRESACE, PODMÍNĚNÉ FORMÁTOVÁNÍ, FUNKCE Jiří Leipert.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
KIV/ZD cvičení 8 Tomáš Potužák.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_3_15_20 Vložení III.   Najdi záložku „vložení“. Vlož tabulku – 3 sloupce, 4 řádky. První řádek označ modrou barvou. Vlož.
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
MS EXCEL – tabulkový procesor
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Transkript prezentace:

Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B

Kapitola I - úvodem 4 Vzorec je syntakticky správný zápis, podle kterého se uskuteční výpočet a zobrazí se v buňce výsledek. 4 S ohledem na obsah vzorce může být výsledkem číslo, datum a čas, text nebo logická hodnota (pravda/nepravda). 4 Zápis vzorce do buňky začíná vždy znaménkem „=„.

…a co může vzorec obsahovat ? 4 konstanty 4 odkazy na buňky a jejich názvy 4 operátory (například matematické ^+-/*%) 4 závorky 4 funkce (SUMA(), PRŮMĚR() atd.)

Příklady vzorců

Kapitola II - výpočet a priorita 4 Výpočet ve vzorci se uskutečňuje zleva doprava 4 pořadí výpočtů ve vzorci mění priorita operátorů a vložené závorky 4 např. umocnění má vyšší prioritu než operátor násobení

Ukázka vzorců - příklady priorit

Kapitola III zápis vzorce do buňky 4 Při zápisu vzorce do buňky můžeme otevřít dialogové okno „Vložit funkci“ se seznamem funkcí pro výběr požadované funkce

Různé postupy vložení funkce... 4 příkaz z horní lišty „Vložit“ „Funkce…“ 4 příkazem „Vložit funkci“ z panelu nástrojů 4 tlačítkem „upravit vzorec“ z řádků vzorců - klepnutím na tlačítko „upravit vzorec“ se do aktivní buňky vloží znak rovnítko „=„ a pole názvů řádků vzorců se změní na pole se seznamem pro výběr funkcí 4 klepnutím na tlačítko „Otevřít pole se seznamem“ se rozvine seznam naposledy použitých funkcí

Kapitola IV - přehled funkcí 4 v aplikaci Excel je celá řada různých funkcí, které jsou z důvodu přehlednosti rozčleněny do těchto jednotlivých skupin 4 finanční 4 datum a čas 4 matematické 4 statistické 4 vyhledávací 4 databáze 4 text 4 logické 4 informační

Průvodce funkcí SUMA 4 Funkce zpracovávají naprogramovaný postup výpočtu s obecnými proměnnými - parametry, které při zápisu funkce ve vzorci nahrazujeme odpovídajícími argumenty. Typ, význam a omezení argumentů musíme znát a při zápisu funkce je respektovat, jinak by výpočet nebyl korektní. Zde lze doporučit vždy seznámení s funkcí pomocí nápovědy nebo vkládání funkce pomocí průvodce, viz. funkce „SUMA“.

Použitá literatura : Použitá literatura : Microsoft Excel 97 Office 2000 Podrobná technická data jsou dostupná v dokumentaci Excel nebo v nápovědě každého softwarového produktu.