Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L
Zpracování a interpretace marketingového výzkumu Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad posledních dvou fází marketingového průzkumu, na praktickém příkladu procvičeno vyhledání a posouzení relevantních informací na internetu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
Fáze marketingového výzkumu
Statistické zpracování statistické zpracování odborně náročná část výzkumu už při sestavování dotazníků je třeba brát v úvahu budoucí statistické zpracování metody popisné statistiky, faktorová, shluková a diskriminační analýza, analýza časových řad… zpracování pomocí počítačových programů, nutná znalost statistiky, aby nedošlo k chybné interpretaci výsledků Interpretace výsledků a doporučení
Statistické zpracování interpretace výsledků a doporučení výsledky zpracování shromážděných informací musí být předány odpovědným pracovníkům ve formě ucelených, verbálně formulovaných závěrů a doporučení (nikoliv pouze jako přehled jednotlivých výsledků získaných statistickým zpracováním – tabulky, grafy musí být doplněny slovním doporučením činnosti či několika alternativami činnosti) Interpretace výsledků a doporučení
Statistické zpracování - úkol na stránkách pruzkumy/ si prohlédněte některý zveřejněný průzkum, zejména část Analýza zajímavých souvislostí a závislostí a pomocí tohoto nástroje se pokuste najít nějakou souvislost mezi některými odpověďmi na otázky.
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 obrázky – kliparty sady Microsoft Office