Budoucnost retailu? Pavlína Hajnová, Centers. Žijeme v zajetí vlastního světa …

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Farmářské trhy v Praze a jejich zákazníci
Advertisements

Na co bychom měli myslet při každém nákupu, chceme-li být šetrní k životnímu prostředí… Je tohle opravdu to hlavní? ? Uděláme si malý kvíz… (klikni)
C) Engelovy křivky.
BIO – výzkumná zpráva listopad Agenda •Cíle výzkumu •Technické parametry výzkumu •Hlavní zjištění – biopotraviny •Hlavní zjištění – komunikační.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Zkušenosti s aplikací metody CLIL na SPSČH Brno
Poptávka na trhu zboží a služeb
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
okres Frýdek - Místek 1040 obyvatel 860 ha KO SPOV MsK příklad dobré praxe (komunitní spolupráce, zelené úřadování)
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
D) Užitek a optimální rozhodnutí
Potraviny na trhu v ČR. DPH na potraviny v ČR a okolních státech ČR v roce 2007 = 5% ČR v roce 2013 = 15% Polsko = 5% Litva = 5% Francie = 5,5 % Nizozemsko.
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Doplňování KF v číslech aneb Několik údajů k zamyšlení Akviziční seminář Havlíčkův Brod,
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Centers Dating 2012 Moderátor: Pavlína Hajnová. Diskuze rezidenčních developerů Dušan Kunovský, Central Group Štěpán Havlas, Finep Martin Svoboda, JRD.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Biopotraviny ve školním stravování
Srovnání reklamy na internetových portálech Aneta Cihlářová
PaedDr.Pavla Kelnarová ZŠ Valašská Bystřice
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
* ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA A OSTATNÍ NÁSTROJE HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY – CVIČENÍ Autory materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing.
Co je konvenční nakupování? Synergické efekty osobního a elektronického nákupu Pavlína Hajnová Centers DATA, s.r.o.
Mezery na trhu? Pavlína Hajnová Centers DATA, s.r.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Farmářské trhy – módní výstřelek nebo obnovená tradice František Němec - rolník Zemědělec, realizátor projektu „Najdi si svého farmáře“
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
 Pokles hodnoty peněz  Koho inflace postihuje  Znehodnocení vkladů a úvěrů  Zdroj: Český statistický úřad:
Trendy v ICT Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Trendy ve spotřebě potravin v České republice
Budoucnost retailu?. Žijeme v zajetí vlastního světa …
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Konference nejen o Retailu Shopping center Garden City Automobile center Suburban Center Festival Marketplace Entertainment place.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Nákupní rozhodování.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
„Ekomóda“: projev zmasovění nebo individualizace?.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Ochrana spotřebitele - Prof. Dr. univ. Arsène Verny, M.E.S.
České Budějovice, červen 2016
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
2. Křivka poptávky a Engelova křivka
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
1 Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Budoucnost retailu? Pavlína Hajnová, Centers

Žijeme v zajetí vlastního světa …

Marně přemýšlím, jak se vyvíjí český retail

Nakupujete na internetu? V roce 2012 se tržby zvedly o 19% Nakupujete u Vietnamců? V roce % spotřebitelů nakupovalo u Vietnamských obchodníků

Nakupujete značky Čím více člověk vydělává, tím dále od ČR nakupuje Fenomén zahraničních nákupů

rostlinných druhů jedlých rostlinných druhů 150 se doopravdy konzumuje 20 se významně zemědělsky zušlechťuje

Menší výživová hodnota Nutné zvyšovat množství Klesá rozmanitost zhoršuje se odolnost vůči škůdcům

Méně kvalitní zboží je nutné nakupovat častěji A co štěstí?

Dlouhověkost Německo - $ 500,07 Itálie - $ 260,11 Mali -$ 26,39Guatemala - $ 75,70 Týdenní spotřeba rodiny

Počet druhů potravy Dlouhověcí lidé – 150 druhů Evropan - 20

Spotřebitel, který tlačí na cenu..ale často si koupí ledacos předraženého (na splátky) Je velmi náchylný uvěřit tomu, čemu chce

Uvědomělý spotřebitel Zaměňuje: BIO, český výrobek, šetrný k životnímu prostředí Je velmi náchylný uvěřit tomu, čemu chce

Alternativy konzumu Nové marketingové směry

Alternativy konzumu recyklování a víc (výhonek) tlak na národní původ (sociální odpovědnost) otevřenost jako protipól reklamě ekologie (potraviny, oblečení, dovolené) reference (plánované zastarávaní) neplýtvám (nenakupuji…) opravuji

Jaké jsou trendy v ČR? Cena Tlak na národní původ kombinovaný s BIO Dobré reference

Kde jsou moji spotřebitelé? Kolik jim je? Jaké mají preference?

Loňské ozvěny

Děkuji za pozornost Pavlína Hajnová Centers Data