Budoucnost retailu? Pavlína Hajnová, Centers
Žijeme v zajetí vlastního světa …
Marně přemýšlím, jak se vyvíjí český retail
Nakupujete na internetu? V roce 2012 se tržby zvedly o 19% Nakupujete u Vietnamců? V roce % spotřebitelů nakupovalo u Vietnamských obchodníků
Nakupujete značky Čím více člověk vydělává, tím dále od ČR nakupuje Fenomén zahraničních nákupů
rostlinných druhů jedlých rostlinných druhů 150 se doopravdy konzumuje 20 se významně zemědělsky zušlechťuje
Menší výživová hodnota Nutné zvyšovat množství Klesá rozmanitost zhoršuje se odolnost vůči škůdcům
Méně kvalitní zboží je nutné nakupovat častěji A co štěstí?
Dlouhověkost Německo - $ 500,07 Itálie - $ 260,11 Mali -$ 26,39Guatemala - $ 75,70 Týdenní spotřeba rodiny
Počet druhů potravy Dlouhověcí lidé – 150 druhů Evropan - 20
Spotřebitel, který tlačí na cenu..ale často si koupí ledacos předraženého (na splátky) Je velmi náchylný uvěřit tomu, čemu chce
Uvědomělý spotřebitel Zaměňuje: BIO, český výrobek, šetrný k životnímu prostředí Je velmi náchylný uvěřit tomu, čemu chce
Alternativy konzumu Nové marketingové směry
Alternativy konzumu recyklování a víc (výhonek) tlak na národní původ (sociální odpovědnost) otevřenost jako protipól reklamě ekologie (potraviny, oblečení, dovolené) reference (plánované zastarávaní) neplýtvám (nenakupuji…) opravuji
Jaké jsou trendy v ČR? Cena Tlak na národní původ kombinovaný s BIO Dobré reference
Kde jsou moji spotřebitelé? Kolik jim je? Jaké mají preference?
Loňské ozvěny
Děkuji za pozornost Pavlína Hajnová Centers Data