Environmentální Helpdesk Co a proč to má být. Současný stav 1.Všechno v ČR se děje po složkách, neexistují průřezové služby; 2.Nejenže se to děje po složkách,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální Helpdesk Co a proč to má být. Zkušenost ukazuje, že odborné informace o životním prostředí veřejnost prakticky nezajímají.
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING X. Environmentální informační systémy.
Aarhuská úmluva a požadavky na účast veřejnosti Zuzana Drhová, Zelený kruh.
SIRIUS komplexní řešení pro statistické a analytické zpracování dat v rezortu životního prostředí ČR Ing. Jarmila Cikánková Jiří Roubínek Projektový.
Informace z CENIA J. Valta
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Stav životného prostredia v roku 2020 zmysel dát v SEIS, INSPIRE a GMES.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Integrovaný registr znečištění Ing. Jiří Jungmann Výzkumný ústav maltovin Praha s. r. o.
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MŽP Od regulace k ekoefektivnosti – nové zkušenosti a podpora pro podniky Tomáš Kažmierski
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Jiří Hradec. ŽP v Evropě i u nás Ještě v 90. letech všichni věděli, že základním zadáním je ochrana životního prostředí:  znečištění je zjevné -> zadání.
Metainformační systém - Metaportál MŽP ČR
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
Informace o životním prostředí ve veřejné správě Legislativní rámec problematiky, služby pro veřejnou správu česká informační agentura životního prostředí.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING C V Indikátory ŽP Normalizace.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Problematika GIS Úvod do INSPIRE česká informační agentura životního prostředí Jiří Hradec, CENIA.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Jednotný informační systém o životním prostředí (JISŽP)
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Oznamovací povinnost správních orgánů podle nařízení 764/2008 ProCoP setkání
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
ISSS 2003 BusinessInfo.cz Portál státní správy pro malé a střední podnikatele Miloslav Marčan, Ministerstvo průmyslu a obchodu Michal Sontodinomo, CzechTrade.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Výzkum a vývoj, studijní prameny a spolupráce s praxí Ing. Milan Kocáb, MBA Ing. Tomáš Cajthaml.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Realizační tým ICZ duben 2005
Jako součást informačního systému podniku
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
AEM, Praha Ing. Ladislav Špaček, CSc.1 IPPC Role Ministerstva průmyslu a obchodu. Systém výměny informací o nejlepších dostupných technikách.
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
INSPIRE Stav a výhled.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Implementácia Inspire v ČR Jiří Hradec. INSPIRE v ČR  Gestor transpozice: MŽP, pověřena CENIA  Spolupracuje:Ministerstvo informatiky (vnitra)  Vize.
Mgr. Magdaléna Peterková
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Současnost a vize Integrovaného registru znečišťování životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
SOLVIT efektivní řešení problémů na vnitřním trhu EU.
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Elektronické podatelny právo a praxe ISSS Hradec Králové Jan Hobza
IS RŽP komunikace s okolím, komunikace centrální a lokální agendy
Integrovaná prevence. Integrovaná prevence – prameny, cíle a předmět Prameny právní úpravy: –Směrnice Rady 96/61/EC o integrované prevenci a omezování.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Interaktivní personální portál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Ministerstvo informatiky Cíle a plány. Cíle  Čtvrtina agend veřejné správy dálkově přístupná – ČR lídr e-Governmnetu ve střední Evropě  IT gramotná.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Informační kampaň pro posílení udržitelného užívání vodních zdrojů a ekosystémových služeb krajiny v podmínkách globální změny (LAPLANT) Zemědělské hospodaření.
Legislativní helpdesk Projekt: Úprava Informačního systému ODok Reg. č.: CZ.1.06/1.1.00/
Michal Kubáň Martin Nečaský Tomáš Pecha 31. března 2017
Informace z CENIA Jiří Valta ČIŽP.
Velká spalovací zařízení Průběh fóra podle čl
Informační zdroje české veřejné správy
Transkript prezentace:

Environmentální Helpdesk Co a proč to má být

Současný stav 1.Všechno v ČR se děje po složkách, neexistují průřezové služby; 2.Nejenže se to děje po složkách, ale všichni pro všechno budují novou infrastrukturu (včetně nás); 3.Všichni potřebujeme informace, všichni je sháníme, všichni je nalézáme, všichni je ztrácíme, všichni děláme všechno; 4.Systematicky informace sbíráme do informačních systémů, ale … 5.Často nasazujeme IT tam, kde je spíš potřeba myslet. 6.Máme helpdesk IRZ, IPPC, EIA, REACH, Janitoru,... 7.Školíme, vzděláváme - dobrovolné nástroje, EVVO, MA21, IRZ, IPPC, … 8.Všude chybí integrující složka.

Informační zázemí Informací je přebytek, jsou poskytovány nesprávným adresátům, nic o nich nevíme…  proto vznikla informační agentura CENIA Evropská komise Ministerstvo životního prostředí Členské státy EEA (včetně České republiky) Resortní organizace (AOPK, ČHMÚ, ČGS, ČGS-Geofond, SJČR, VÚV, VÚKOZ, Národní parky) Evropská agentura životního prostředí Veřejnost, podnikatelé, orgány veřejné správy, mezinárodní organizace, vzdělávací zařízení, zákazníci

Příklad: Zpráva o stavu ŽP Integrovaná prevence a kontrola znečištění Data o IPPC Datový a informační management Validace dat Zpracování dat GIS a modelování ISSaR Hodnocení a interpretace Hodnocení informací Redakce údajů Vnitřní služby IT podpora Infocentrum Příprava publikace Redakční práce Překlady Distribuce Resortní organizace (AOPK, ČHMÚ, ČGS, ČGS-Geofond, SJČR, VÚV, VÚKOZ, Národní parky), ČSÚ, MZe, MZdr, MD, CDV, MPO, … ISSaR

Co nám chybí: Zpětná vazba IPPCDatový a informační management ISSaR Hodnocení a inter- pretace Vnitřní služby Info centrum ////////////// ISSaR Zpětná vazba Je to v našich podmínkách realizovatelné? ISO 9001, ISO 14001, OHSAS jako nástroje zpětné vazby

Poskytování informací Řízení Helpdesku MZP Resortní organizace Znalostní báze Telefon/call centrum Portál Přímý kontakt Písemný styk Školení a vzděláváníPublikační řady Je to v našich podmínkách realizovatelné? Ad hoc Systematické

Jaké informace poskytovat? 1.odborné – data a informace o životním prostředí, statistika, mezinárodní výměna informací - ISSaR 2.archív výzkumných zpráv, všechny publikace resortu 3.procesní – postupy výkonu veřejné správy, ohlašovací mechanismy 4.technické – poradit či pomoci s užíváním IT produktů pro ohlašování 5.dokumenty – zákony a podzákonné úpravy, strategické dokumenty (politiky, složkové strategie), mezinárodní úmluvy 6.správní – „výklady zákonů“, stanoviska k zákonům, rozhodnutí rozkladové a výkladové komise, odvolací řízení 7.finanční – výčet dotačních titulů resortu a jak žádat 8.ekonomické - ekonomické nástroje, ekonomické dopady 9.politické – informace pro investory do zahraničí, podpora mezinárodních aktivit a všechno přeshraniční

Fungování helpdesku Je to v našich podmínkách realizovatelné? Řízení Helpdesku Znalostní báze Telefon/call centrum Portál Přímý kontakt Písemný styk 1.Dotaz 2.Víme odpověď. Odpovíme rovnou. 1.Dotaz 2.Nevíme odpověď. Odešleme ticket. 3.Eskalace problému 4.Někdo vyřeší 5.Odešleme odpověď. Probíhá pravidelné hodnocení účinnosti helpdesku: -Požadavky na doplnění informací -Vyplývající návrhy na změny u poskytovatelů informací -Návrhy na školení -Prosazování „nejlepších dostupných technik“ v práci resortu

Ohlašování MZP Složkové registry Je to v našich podmínkách realizovatelné? Řízení Helpdesku Znalostní báze Registr znečišťovatelů Telefon/call centrum Portál Centrální ohlašovna Písemný styk Přímý kontakt

Požadavky na helpdesk 1.Proškolení, znalí a dostatečně početní pracovníci helpdesku 2.Vybudovaná znalostní báze, umí odpovědět na všechny otázky v ŽP 3.Služby helpdesku jsou vždy k dispozici, neozve se „obsazeno“, uživatel nečeká na odezvu 4.Z hlediska uživatele systém samoobslužný – popsáno na portálu, ověřeno v call centru, případně potvrzeno odeslaným dopisem. 5.Stálé sledování stavu požadavků – nikdy se nic nezatoulá 6.Integrace – helpdesk bude používán pokud bude pokrývat co nejvíce oblastí 7.Garance jednoznačnosti a správnosti (autoritativnosti) informace 8.Stálé sledování a vyhodnocování potřeb a zpětné vazby 9.Zlepšení chápání ochrany životního prostředí – PR, lepší komunikace

Souhrnem 1.Chceme vytvořit „Zelený telefon“, kde se můžete zeptat na libovolný dotaz týkající se životního prostředí 2.Není to revoluce, ale evoluce: Bude to znamenat velké změny po malých krůčcích 3.Bude to demonstrační projekt jak dělat eGovernment pro všechny uživatele, nejen ty počítačově dovedné 4.Projekt bude mít smysl jen tehdy, pokud se podaří zajistit participaci účastníků

Děkuji za pozornost Vaše návrhy, doplňky, připomínky? 