Korporátní, produktové, prodejně-taktické, brandové zprávy... Kdy pro koho a jak? Message Mix.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Propagace a reklama na facebooku
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Význam informací v podnikání
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
RACIONÁLNÍ / FUNKČNÍ ELEMENT Respektování technické úrovně (kvalita / nabídka funkcionalit výrobků této značky odpovídá mým potřebám) Zalíbení Značka je.
Komunikační strategie
Strategie značky a komunikace
Marketingová komunikace
Brand identity & positioning
úvod pojetí a obsah marketingu
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
Prace : Alish Sarsenali Kontrol: Ingrid Matošková Praha 2014 Predmet : Psyhologia.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Kupní chování a EU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Jak na PR (absolutní základ)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Plánování Marketingový plán.
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Korporátní, produktové, prodejně-taktické, brandové zprávy... Kdy pro koho a jak? Message Mix

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Povědomí Obecný vlivNaše nástroje Reklama Šeptanda Omezená reklama Ovlivnění názorových vůdců Publicita Osobní zkušenost PR, web, sponzoring, eventy Vyzkoušení, rodinná zkušenost Design Vnímaná kvalita Image - napojení na life-style spotřebitele (hodnoty, benefity) Design produktu / obalu Síla značky Distribuce, cena, parametry a výhody produktu (vůči konkurenci) Zkušenost s prodejním místem Listing, správná cen, info o produktu (web, obchod) Správné nákupní prostředí, ovlivnění prodavačem, merchandising Image značky Věrnost značče Aktuální impuls k nákupu Síla značky CRM, poprodejní servis „něco navíc“ Znalost Zalíbení Zvažování Preference

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Povědomí Obecný vlivNaše nástroje Reklama Šeptanda Omezená reklama Ovlivnění názorových vůdců Spontánní Brand Awareness / Top of Mind CTQ: Co nejvyšší Brand Awareness, TOM... Kvalitativní stupeň Povědomí o značče ETA je její velmi silnou stránkou

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Povědomí Obecný vlivNaše nástroje Reklama Šeptanda Omezená reklama Ovlivnění názorových vůdců Publicita Osobní zkušenost PR, web, sponzoring, eventy Vyzkoušení, rodinná zkušenost Znalost

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Obecný vlivNaše nástroje Publicita Osobní zkušenost PR, web, sponzoring, eventy Vyzkoušení, rodinná zkušenost Znalost

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Obecný vlivNaše nástroje Publicita Osobní zkušenost PR, web, sponzoring, eventy Vyzkoušení, rodinná zkušenost Znalost

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Obecný vlivNaše nástroje Publicita Osobní zkušenost PR, web, sponzoring, eventy Vyzkoušení, rodinná zkušenost Znalost Znalost vede k NÁROZU... Kvantita A KVALITA (hloubka) CTQ:Znalost (předaná „osobně“/“neosobně“, získaná-vlastní) Hloubka znalosti (ať předaná nebo získaná) Kvalita (pozitivní/negativní) Kvantita setkání se značkou – touchpoints - (používáním, v mediích, v „okolních“ rodinách)

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Obecný vlivNaše nástroje Publicita Osobní zkušenost PR, web, sponzoring, eventy Vyzkoušení, rodinná zkušenost Znalost Znalost vede k NÁROZU... Kvantita A KVALITA (hloubka) CTQ:Znalost (předaná „osobně“/“neosobně“, získaná-vlastní) Hloubka znalosti (ať předaná nebo získaná) Kvalita (pozitivní/negativní) Kvantita setkání se značkou – touchpoints - (používáním, v mediích, v „okolních“ rodinách) Jaký je vztah ke značče ETA? Proč značku ETA používají a rozhodli by se pro ni znova? Jaký je spotřebitelský názor na ETA? Musíme změnit kvantitu setkání se značkou (media, SOM) Musíme změnit kvalitu setkání se značkou -Prezentace oslovující cílovou skupinu (lichotící cílové skupině) -Jednotný styl a ton komunikace v souladu s hodnotami značky -Kvalita výrobků

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Povědomí Obecný vlivNaše nástroje Reklama Šeptanda Omezená reklama Ovlivnění názorových vůdců Publicita Osobní zkušenost PR, web, sponzoring, eventy Vyzkoušení, rodinná zkušenost Design Vnímaná kvalita Image - napojení na life-style spotřebitele (hodnoty, benefity) Design produktu / obalu Síla značky Znalost Zalíbení

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Obecný vlivNaše nástroje Design Vnímaná kvalita Image - napojení na life-style spotřebitele (hodnoty, benefity) Design produktu / obalu Síla značky Zalíbení

Kroky na cestě zákazníka k nákupu Obecný vlivNaše nástroje Design Vnímaná kvalita Image - napojení na life-style spotřebitele (hodnoty, benefity) Design produktu / obalu Síla značky Zalíbení Krok „Zalíbení“ je charakterizován zpravidla myšlením „0-1“ / mám rád-nemám rád bez dalšího hlubšího stanovování pořadí. V tomto kroku je nutné se „kvalifovat“ do dalšího výběru CTQ: Respektování technické úrovně (kvalita / nabídka funkcionalit výrobků této značky odpovídá mým potřebám) Odpovídající poměr kvality a ceny (férová cena, respektují mne/berou mne jako partnera) EMOČNÍ VZTAHOVÝ RACIONÁLNÍ / FUNKČNÍ Ztotožnění se / akceptace image značky

... ETA mánejvyšší index – při izolovaném pohledu Pokud se však dostane do kontextu ostatních složek (relevance, familiarity) a do kontextu ostatních značek, je slabinou značky ETA... Obecný vlivNaše nástroje Design Vnímaná kvalita Image - napojení na life-style spotřebitele (hodnoty, benefity) Design produktu / obalu Síla značky Zalíbení ETA má nejvyšší „liking“... ETA ztrácí náskok ve srovnání s kroky „povědomí“ a „znalost“ Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Primární cílová skupina (FF, FS) vnímá značku ETA jako: Většina žen „housewifes“ odvozuje od image garanci kvality výrobků. Pozitivní emocionální vztah dokáže kompenzovat některé „funkční“ nedostatky“. Zalíbení Značče ETA chybí emocionální „appeal“. Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Quick Fix: Dodat emocionální rozměr a „appeal“ prostřednictvím spojení s celebritou/celebritami v kontextu: Prolnutí life-style celebrity a cílové skupiny Prezentace výrobků ETA prostřednictvím celebrity Pilíře řešení: Zalíbení Pro Fashionalbe and Sexy a „FS –like Family First“ Beauty – vlasová péče Premium kuchyňské spotřebiče Kroky na cestě zákazníka k nákupu

15 Zatím limitovaný appeal Ivety Lutovské pro FF… se může dramaticky zvětšit v případě, že by se změnila rodinná situace Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Quick Fix: Dodat emocionální rozměr a „appeal“ prostřednictvím spojení s celebritou/celebritami v kontextu: Prolnutí life-style celebrity a cílové skupiny Prezentace výrobků ETA prostřednictvím celebrity Pilíře řešení: Zalíbení Pro Fashionalbe and Sexy a „Healty-life-style –like Family First“ Premium kuchyňské spotřebiče (Racionální výživa) Beauty – vlasová péče Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Quick Fix: Dodat emocionální rozměr a „appeal“ prostřednictvím spojení s celebritou/celebritami v kontextu: Prolnutí life-style celebrity a cílové skupiny Prezentace výrobků ETA prostřednictvím celebrity Pilíře řešení: Zalíbení Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Quick Fix: Dodat emocionální rozměr a „appeal“ prostřednictvím spojení s celebritou/celebritami v kontextu: Prolnutí life-style celebrity a cílové skupiny Prezentace výrobků ETA prostřednictvím celebrity Pilíře řešení: Zalíbení Primárně pro FF, FS Akceptovatelná pro celou populaci Kuchyně Úklid Beauty Kroky na cestě zákazníka k nákupu

19 Osobnost, ve které cílová skupina vidí aspirativní a inspirující vzor Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Quick Fix: Dodat emocionální rozměr a „appeal“ prostřednictvím spojení s celebritou/celebritami v kontextu: Prolnutí life-style celebrity a cílové skupiny Prezentace výrobků ETA prostřednictvím celebrity Pilíře řešení: Zalíbení Primárně pro FF, FS Akceptovatelná pro celou populaci Kuchyně Beauty Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Quick Fix: Dodat emocionální rozměr a „appeal“ prostřednictvím spojení s celebritou/celebritami v kontextu: Prolnutí life-style celebrity a cílové skupiny Prezentace výrobků ETA prostřednictvím celebrity Pilíře řešení: Zalíbení Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Quick Fix: Dodat emocionální rozměr a „appeal“ prostřednictvím spojení s celebritou/celebritami v kontextu: Prolnutí life-style celebrity a cílové skupiny Prezentace výrobků ETA prostřednictvím celebrity Pilíře řešení: Zalíbení Pořad roku: Hádej, kdo jsem Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Quick Fix: Dodat emocionální rozměr a „appeal“ prostřednictvím spojení s celebritou/celebritami v kontextu: Prolnutí life-style celebrity a cílové skupiny Prezentace výrobků ETA prostřednictvím celebrity Pilíře řešení: Zalíbení Kroky na cestě zákazníka k nákupu

EMOČNÍ ELEMENT Ztotožnění se s (akceptace) image značky (odpovídá/není v rozporu s „mojí image/životním stylem) Design – líbivost/vkus, (líbí se mi, zapadne/ozdobí můj domov) Quick Fix: Dodat emocionální rozměr a „appeal“ prostřednictvím spojení s celebritou/celebritami v kontextu: Prolnutí life-style celebrity a cílové skupiny Prezentace výrobků ETA prostřednictvím celebrity Dlouhodobé a stabilizující: Vybudovat silný a stabilní vztah prostřednictvím: Pozitivních emočních zážitků v souvislosti s používáním výrobku – ETA dává něco „extra“ - nemateriální přidaná hodnota „obohacující“ pocit / komfort používání (komunikace relevantní pro okolnosti používání), úzce napojeno na life-style -> kuchařky, rady pro „beauty styling“ atd.) bez návaznosti na výrobek, ale v kontextu aktivit pozitivně vnímaných cílovou skupinou (ETA KLUB) Přítomnost značky na „emotivních kontaktních bodech“ (místa, která má cílová skupina spojena s pozitivním zážitkem) Pilíře řešení: Zalíbení + Kroky na cestě zákazníka k nákupu