Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Abiotičtí činitelé - sníh
Advertisements

Ochrana lesů a přírodního prostředí
Klíčová aktivita 06 Učebnice Okrasné dřeviny
Abiotičtí činitelé –Lijáky a záplavy
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Změny klimatu a adaptace stromů na ně
Prezentace ze šlechtění lesních dřevin
Ochrana lesa Integrovaná ochrana lesů
Kyselé deště Kateřina Jandová.
VLIV PŘÍRODNÍCH PODMÍNEK NA PRODUKCI Zdeněk Adamec.
Abiotičtí činitelé - Námraza
Autor modulu: Ing. Radim Církva
Fytopatologie = věda o chorobách rostlin
Hospodářská úprava lesa Obnova lesních porostů Vlastník lesa je povinen obnovovat lesní porosty stanovištně vhodnými dřevinami a vychovávat je včas a soustavně.
Kakostovité (Geraniaceae)
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov p. R.
Modernizace výuky odborných předmětů
Kosodřevina a ostatní.
Ochrana lesů Vypracovaly: Vlasta Doležalová Renata Chmelařová
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 2
Vrbovité ( Salicaceae )
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Lesnictví Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Ochrana dřeva – impregnace
NAJZNÁMĚJŠÍ NAHOSEMENNÉ RASTLINY JEHLIČNATÉ STROMY A KEŘE
Hospodářská úprava lesa Legislativa
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Rozmanitost, ochrana a význam lesa
Přírodě blízké lesy: Jejich výhody a risk při konverzích Marek Turčáni.
STAVBA DŘEVA, VLASTNOSTI, VADY
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
PŘÍRODOVĚDA.
Oddělení: Semenné rostliny
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Abiotičtí činitelé – krupobití
Ochrana lesů a přírodního prostředí
Autor modulu: Ing. Radim Církva
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
LESNÍ PATRA.
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
ABIOTIČTÍ ČINITELÉ –BLESKEM Ochrana lesů a přírodního prostředí.
Opakování poškození abiotickými činiteli
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krajina a životní prostředí
Hospodářská úprava lesa
Chráněné rostliny.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Skalní města Zeměpisné otázky Bc. Kateřina Smrčková.
Les-Lesní patra.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11_EKOSYSTÉMY_DEŠTNÝ PRALES ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Pedosféra.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Choroby hrnkovek okrasných listem
AOPK ČR – Regionální pracoviště Správa CHKO Slavkovský les
Škůdci hrnkovek okrasných listem
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
ŠKODY IMISEMI.
1. Hodina Úvod do předmětu
46. – 48. Choroby semenáčků a sazenic
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem Ochrana lesů a přírodního prostředí Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem

Škody suchem nedostatek vody v ovzduší a půdě se projevuje jako sucho vadnou jehlice a listí, květy i výhony, schnou semenáčky i sazenice odumírají jednotlivé stromy i celé skupiny stromů je zvýšené nebezpečí lesních požárů přemnožení škodlivého hmyzu  

Činitelé ovlivňující škody věk – mladší, poškozeny více kultury, nálety, podsadby roční období: duben a květen ohrožuje rašící rostliny, stromy potřebují nejvíce vody k tvorbě svých orgánů dřevina druh koř. systému- SM více ve směsi   s hlubokokořenícími dřevinami stanoviště: hlavně nižší polohy do 500 m n. m. výslunné svahy, východní výsušné větry vápenité půdy

Obrana proti suchu školky – stínění, zavlažování, kypření porosty zalesnění co nejdříve stanovištně vhodnými dřevinami obnova pod mat. porostem vyžínání podle stanoviště-snížení konkurence, zakrytí půdy zapojené mlaziny udržovat porosty v zápoji postup obnovy od severu

Škody vedrem nastávají, vystoupí-li teploty vysoko nad normál a trvají delší dobu (vedro neznamená sucho) největší škody způsobují náhlé výkyvy teplot ve školkách: padání semenáčků (neinfekční)-přehřátí vrchní vrstvy (přes 50 °C), odumírání tkání kořenového krčku, úhyn semenáčků obrana: stínění, osvěžující postřiky (30sekund, hodina přestávka), světlá násypka (křemitý písek, agroperlit)  

v lesních porostech: korní spála -jižní a jihozápadní expozice, náchylné jsou starší dřeviny tenko a hladkokoré,( BK,JV) náhle osluněné, kůra praská, zasychá, později se odlupuje a postupně v pruzích opadává, stromy krní a jsou napadány podkorním a dřevokazným hmyzem. obrana: zapláštěný okraj, postup obnovy proti jihu, postižené kmeny nekácíme -chrání další stromy před poškozením, odstraňujeme je, teprve když uhynou, nebo jsou silně napadeny hmyzími škůdci.

Ochrana lesa a přírodního prostředí Otázky k opakování Charakterizujte sucho. Jaké činitele ovlivňují škody suchem? Jmenujte možnosti obrany proti suchu. Jaké znáte škody vedrem ve školkách? Jaké znáte škody vedrem v lesních porostech? Jak můžeme bránit škodám vedrem ve školkách a porostech? Domácí úkol: zopakujte si příčiny infekčního padání semenáčků