Úvaha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návod na postup k neuměleckým textům u ústní maturitní zkoušky z ČJL
Advertisements

Psychické projevy a stavy
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Interpretace neuměleckého textu Esej III. Přečtěte si uvedený úryvek a rozhodněte: Mezi intencemi post-totalitního systému a intencemi života zeje propast:
Slohové postupy.
Konstrukce eliptického oblouku e(tA, tB, C). Příklad 2. Konstrukce eliptického oblouku e (t A, t B, C). A  3,4 B  1,2 C  5 F l  6 II I III a - tečna.
Český jazyk a literatura
Rozbor uměleckého textu
„Metodická činnost“ Krajského úřadu Královéhradeckého kraje Oddělení legislativní a právní.
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Odborný styl Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1.
Funkční styly, slohové postupy a útvary
Zkušenosti s ICT pomůckami ZŠ V Zálomu, Ostrava – Zábřeh PaedDr. Iva Senftová.
Úvaha Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2013
Krajina a životní prostředí
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Chyby v psaní seminárních prací
CHARAKTERISTIKA znaky.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme jako výzkumnou.
Prace : Alish Sarsenali Kontrol: Ingrid Matošková Praha 2014 Predmet : Psyhologia.
Definice, věta, důkaz.
JAZYKOVĚDA JAZYKOVÉ PŘÍRUČKY
Písemná práce z CJL.
SLOH ‒ úvaha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Čím chci být Zpracovala: Mgr
Slohové postupy.
VY_20_INOVACE_SVF21960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme na základě.
Vědecký jazyk  Volba univerza (soubor předmětů)  Intencionální báze (volba vlastností z předmětného univerza)  Syntaktická báze (volba jazykových prostředků.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Řečnický styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
LITERÁRNÍ DRUHY LYRIKA – LYRICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI. 03 VÝTAH (Teorie). VÝKLAD.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Využití obrazového materiálu v hodinách Čj „Učit se znamená objevovat to, co už víš. Konat znamená demonstrovat, že to víš. Učit druhé znamená připomínat.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
Kritéria hodnocení písemné práce
Co říkají sociální pracovníci o sociální práci. PhDr
MS EXCEL – tabulkový procesor
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_3C55Čj8_Úvaha
Český jazyk a literatura
KMT/DIZ1 Věty, poučky a jejich důkazy ve školské matematice
Vědecký jazyk Volba univerza (soubor předmětů)
Esej Definice druh úvahy na odborné téma. Nebývá rozsáhlá, je psána většinou s estetickým záměrem. Od úvahy se liší tím, že zobecňuje a syntetizuje poznatky.
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Koherence textu   - koherence textu: soudržnost textu, provázanost.
Strom pro zvířata Vnímání, jazyk a řeč.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Pascalova – Brianchonova věta
Transkript prezentace:

úvaha

Úvaha patří k náročnějším slohovým útvarům autor se zamýšlí nad problémem naznačuje jeho řešení týká se často aktuálních společenských jevů autor vyjadřuje vlastní názor závěry vyplývají z logického usuzování a ze zkušeností autora

Příklady vyjadřování:

Jste rádi na světě? Napište 10 důvodů, proč:

Co je pro tebe domov? Vyjádři pomocí 4 vět, souvětí: Domov je loď, která odolává všem pohromám.

Nápad pro téma úvahy I.

Nápad pro téma úvahy II.

Nápad pro téma úvahy III.

Další možná témata pro úvahu