VY_42_INOVACE_370_ARITMETICKÝ PRŮMĚR Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
Advertisements

Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Poměr.
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Matematika – opakování 4
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zřizovatelem školy je statutární město Brno, městská část Brno-střed Dominikánská 2, Brno Tel , www.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
VY_32_INOVACE_M.1.07-Numerace v číselném oboru prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník –
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
VY_32_INOVACE_M.3.16_Násobení a dělení č.7_prezentace
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Statistika Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Statistika Střední hodnoty
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
„EU peníze středním školám“
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Charakteristiky polohy
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
VY_42_INOVACE_112_Pythagorova věta v prostoru
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
VY_42_INOVACE_396_MĚŘÍTKA MAP A PLÁNKŮ
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
VY_42_INOVACE_398_DRUHY TROJÚHELNÍKŮ DLE VNITŘNÍCH ÚHLŮ
VY_42_INOVACE_408_KRUŽNICE VEPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Celá čísla Dělení.
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Sčítání a odčítání zlomků
Vy_32_INOVACE_M.1.08-Sčítání a odčítání v oboru do 20-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník.
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:2. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
VY_42_INOVACE_368_DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_420_STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_425_ROVNOBĚŽNÍKY
VY_42_INOVACE_386_NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK, NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Statistika Ukazatelé variability
Název materiálu: Základy statistiky
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C19 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
VY_42_INOVACE_405_VĚTA SUS Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
VY_42_INOVACE_402_VÝŠKY V TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Průměr Maximum Minimum
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
VY_42_INOVACE_400_TĚŽNICE
VY_42_INOVACE_401_STŘEDNÍ PŘÍČKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_384_PRVOČÍSLA Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
VY_42_INOVACE_409_ROVNOBĚŽNÍKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM květen 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Procenta.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Výpočty ve statistice – test k procvičení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Aritmetický průměr Výpočet aritmetického průměru: n – počet čísel
Transkript prezentace:

VY_42_INOVACE_370_ARITMETICKÝ PRŮMĚR Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace VM aritmetický průměr - názorné příklady + procvičení

Aritmetický průměr

Důležitý statistický údaj Díky němu můžeme získat přesnější představu o „prostřední hodnotě“ Po vypočtení průměrů lze snadněji porovnávat Průměrovat můžeme známky ve škole, teplotu, množství doneseného sběru na třídu, …

Začněme příkladem… Tomáš má v žákovské knížce tyto známky z desetiminutovek z matematiky: 1, 3, 1, 1, 2, 5, 2, 4, 3, 3 Vypočítej aritmetický průměr z těchto známek:

Princip Celý princip spočívá jen ve dvou krocích: 1.Sečteme všechny hodnoty 2.Výsledek vydělíme počtem hodnot

Zkuste si sami: Petr donesl 5 kg sběru, Vlasta přinesla 8 kg, Veronika 6 kg a Simona 11 kg. Vypočítej aritmetický průměr na žáka.

Komplikace? Snad ne… Ve sběrové soutěži proti sobě soutěžily dvě skupiny. V Petrově skupině přinesl Petr 12 kg sběru, Adam 14 kg, Miloš 19 kg a Lukáš 13 kg. Ve skupině Veroniky donesla kapitánka 9 kg, Pája 13 kg, Helena 14 kg, Jitka 18 kg a Mirka 15 kg. Vypočítej: která skupina přinesla celkově více sběru která skupina přinesla více sběru v průměru na jednoho člena

A ještě „vážený aritmetický průměr“ Výsledky čtvrtletní práce z matematiky v 6. A najdeš v tabulce: Vypočítej aritmetický průměr známek ze čtvtletních prací. Kolik žáků bylo pod průměrem a kolik bylo nad průměrem? Známka12345 Počet35642