Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Propagace a reklama na facebooku
Jak psát tiskovou zprávu?
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Direct marketing (stručně úvodem)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Informační systémy podnikové systémy CRM
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
WWW stránky – Struktura, adresování, hosting Mgr. Lenka Švancarová.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Komunikace.
Power Point– úvod Ing. Bohumil Bareš.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Struktura inzertního oznámení Anna Hušková Anežka Jandová Zuzana Frydrychová.
Funkční styly.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Inzerát Cíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátuCíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátu.
Struktura inzertního oznámení
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Struktura inzertního oznámení
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
PROCESNÍ PŘÍSTUP K ŘÍZENÍ PODNIKU Ing. Filip Samek Copyright © 2005 Stav procesního řízení v podnicích v ČR.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_19.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Plakát (poster) tipy a triky.
Volby 2006: Příležitosti a řešení „Internet jako nástroj pro volební kampaň a/i komunikaci s voliči “
Tereza Kazdová Helena Pospíšilová
Ivana Francová, SOU Liběchov
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Struktura inzertního oznámení Possoltová Jitka Chalupníková Gabriela.
Komunikace v obchodním styku – nabídka
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Soňa Pelikánová UČO: DATUM:
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název společnosti Produkty a služby
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
Historie marketingu
Transkript prezentace:

Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová

Obsah Historie inzerátu Historie inzerátu Jak psát inzerát Jak psát inzerát Základní části inzerátu Základní části inzerátu Typy inzerátu Typy inzerátu Postupy psaní inzerátu Postupy psaní inzerátu Další druhy inzerátů Další druhy inzerátů

Historie inzerátu Vznik v polovině 17. století Vznik v polovině 17. století Se vznikem prvních novin Se vznikem prvních novin Dodnes velmi používané Dodnes velmi používané

Rozhodující faktory  Výběr média  Způsob propojení inzerce s jinými reklamními prostředky  Harmonogram otištění inzerátu

Jak psát inzerát musíme mít jasno, co chceme říct musíme mít jasno, co chceme říct z nejvýraznějších vlastností nabízeného produktu vytvořit argumenty z nejvýraznějších vlastností nabízeného produktu vytvořit argumenty respektovat způsob uvažování, zájmy, přání, potřeby či problémy cílových skupin respektovat způsob uvažování, zájmy, přání, potřeby či problémy cílových skupin inzerát je neoddělitelně spojen se svým médiem inzerát je neoddělitelně spojen se svým médiem inzerát se musí přizpůsobit charakteru a stylu daného média inzerát se musí přizpůsobit charakteru a stylu daného média

4 základní části inzerátu Titulek Titulek Hlavní text Hlavní text Závěr inzerátu Závěr inzerátu Kontaktní údaje Kontaktní údaje

Titulek musí upoutat pozornost musí upoutat pozornost uvádí daný text inzerátu uvádí daný text inzerátu jak vytvořit dobrý titulek – být originální, snažit se vzbudit zvědavost, délka titulku není podstatná, zkusit čtenáře přímo oslovit jak vytvořit dobrý titulek – být originální, snažit se vzbudit zvědavost, délka titulku není podstatná, zkusit čtenáře přímo oslovit obrázek + titulek – působí společně, zvyšuje poutavost obrázek + titulek – působí společně, zvyšuje poutavost slogan jako titulek – slogan není totéž co titulek,může převzít funkci titulku slogan jako titulek – slogan není totéž co titulek,může převzít funkci titulku název firmy v titulku – název firmy může být v kterékoliv části inzerátu, v titulku však má mimořádný význam název firmy v titulku – název firmy může být v kterékoliv části inzerátu, v titulku však má mimořádný význam

Hlavní text vlastní text inzerátu - Body Copy vlastní text inzerátu - Body Copy autor inzerátu zde má volnější ruku než při tvorbě titulku autor inzerátu zde má volnější ruku než při tvorbě titulku inzerát by měl vyprávět určitý příběh inzerát by měl vyprávět určitý příběh poplatky za inzerát jsou účtovány podle velikosti plochy inzerátu poplatky za inzerát jsou účtovány podle velikosti plochy inzerátu vhodný je typ inzerátu s odrážkami. vhodný je typ inzerátu s odrážkami. vyprávěcí inzeráty jsou náročnější na místo vyprávěcí inzeráty jsou náročnější na místo minimum textu se objevuje v obrázkových inzerátech minimum textu se objevuje v obrázkových inzerátech

Závěr inzerátu pozornost čtenáře se na prvním místě soustřeďuje na začátek inzerátu a na druhém místě na jeho závěr pozornost čtenáře se na prvním místě soustřeďuje na začátek inzerátu a na druhém místě na jeho závěr závěr inzerátu je poslední informace, kterou recipient dostává a která mu také nejčastěji utkví v paměti závěr inzerátu je poslední informace, kterou recipient dostává a která mu také nejčastěji utkví v paměti je proto užitečné uvést v závěru inzerátu tu nejpodstatnější informaci je proto užitečné uvést v závěru inzerátu tu nejpodstatnější informaci často se v závěru inzerátu objevuje firemní slogan často se v závěru inzerátu objevuje firemní slogan

Kontaktní údaje jde o adresu, číslo telefonu, faxu, ovou adresu, atd … jde o adresu, číslo telefonu, faxu, ovou adresu, atd … recipient má možnost si tyto údaje opsat, vystřihnout, atd … recipient má možnost si tyto údaje opsat, vystřihnout, atd …

Typy inzerátů  Převládá obraz nad textem jsou určeny především k propagaci značky, k připomínaní značky a budování její image jsou určeny především k propagaci značky, k připomínaní značky a budování její image věcné informace jsou potlačeny ve prospěch vizuální atraktivnosti, hodí se především do obrázkových časopisů věcné informace jsou potlačeny ve prospěch vizuální atraktivnosti, hodí se především do obrázkových časopisů  Převládá text nad obrazem větší množství věcných informací o produktu větší množství věcných informací o produktu bývají racionálnější bývají racionálnější vyskytují se hlavně v denním tisku, nebo odborných časopisech vyskytují se hlavně v denním tisku, nebo odborných časopisech

Typy inzerátů  při rozhodování jaký zvolit druh inzerátu, zvažujme velmi pečlivě tři faktory : předmět nabídky předmět nabídky cílovou skupinu cílovou skupinu typ média ve kterém bude otištěn typ média ve kterém bude otištěn

Postupy psaní inzerátu  Lineární postup : informace jsou uváděny postupně, za sebou v pořadí, které určoval autor drží se kontinuální linie drží se kontinuální linie inzeráty působí usedle inzeráty působí usedle čtenář může mít pocit, že je příliš veden čtenář může mít pocit, že je příliš veden takový přístup je vhodný pro inzerenty určené konzervativním starším čtenářům takový přístup je vhodný pro inzerenty určené konzervativním starším čtenářům  Druhý postup : informace nemají předem určené pořadí, jsou recipientovi předloženy naráz působí dojmem dynamiky, mládí působí dojmem dynamiky, mládí recipient má při čtení pocit svobody recipient má při čtení pocit svobody nevýhodou může být jistá povrchnost nevýhodou může být jistá povrchnost jsou vhodné pro propagování zboží rychlé spotřeby jsou vhodné pro propagování zboží rychlé spotřeby

Další druhy inzerátů  KUPONY umožňují přímý styk se spotřebitelem umožňují přímý styk se spotřebitelem obsahem kuponu může být otázka, formulář, dotazník obsahem kuponu může být otázka, formulář, dotazník jde tedy o zpětnou vazbu v komunikaci mezi subjektem reklamy a zákazníkem jde tedy o zpětnou vazbu v komunikaci mezi subjektem reklamy a zákazníkem  INZERTNÍ SERIÁLY jeden inzerát rozdělený na několik částí, které jsou zveřejňovány postupně v intervalech za sebou jeden inzerát rozdělený na několik částí, které jsou zveřejňovány postupně v intervalech za sebou poměrně velká účinnost poměrně velká účinnost inzeráty musí být ve stejném listu, musí zachovat stejnou formu inzeráty musí být ve stejném listu, musí zachovat stejnou formu

Zdroje pef.czu.cz/~panek/AT2007/AT.htm pef.czu.cz/~panek/AT2007/AT.htm

Děkujeme za pozornost