Clever spokesman aneb jak chytře na novináře Ladislav ŠTICHA
Existuje jediný důvod proč se bavit s médii: Existuje jediný důvod proč se bavit s médii: ZVEŘEJNIT VAŠI ZPRÁVU Existuje jediný důvod, proč se žurnalista s vámi baví: Existuje jediný důvod, proč se žurnalista s vámi baví: CHCE ZÍSKAT DOBROU “STORY” Existuje jediný důvod proč se bavit s médii: ZVEŘEJNIT VAŠI ZPRÁVU Existuje jediný důvod, proč se žurnalista s vámi baví: CHCE ZÍSKAT DOBROU “STORY”
DOBRÉ ZPRÁVY NEEXISTUJÍ
ROZHODNOUT Ano/ne Jak? - Tisková zpráva - Tisková konference - Osobní kontakt
Tisková zpráva Tisková zpráva není diplomová práce – méně je často více Rozsáhlou zprávu plnou odborných termínů novinář ani nedočte Optimální je mluvit v „TITULCÍCH“. (Hypotéka za jednu korunu – jen v bance XY ) Používejte laická přirovnání ( to máte stejné jako na fotbale ….)
Tisková konference Maximálně čtyři vystupující Vždy jedna klíčová informace Neotvírejte nepřipravená témata – mohla by novináře příliš zaujmout Tisková konference by neměla trvat déle než 45 minut Na závěr znovu zdůrazněte hlavní sdělení
OFF-THE-RECCORD Tak tohle nikdy neplatilo a neplatí (vždy předpokládejte, že můžete být citováni) Jestliže nechcete, aby bylo vaše prohlášení citováno… nečiňte jej
Interview končí až tehdy, jdete-li už sami domů
Dotazy