INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Advertisements

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní skupiny živočichů
SCHRÁNKY MĚKKÝŠŮ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.16 Název pro školu:
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
OSTNOKOŽCI „mořské hvězdy, kalichy a okurky“
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Mnohobuněční živočichové.
MOŘE, OCEÁN.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žahavci.
KMEN Měkkýši Kmen měkkýši má 3 třídy Plži – hlemýžď zahradní
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kytovci (Cetacea).
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
- paprsčitě souměrné tělo, v moři
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OSTNOKOŽCI Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
zpracování ve dvojicích
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Moře a oceány obratlovci.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žahavci mořští – žahaví dravci
Mnohobuněčné organismy
Žahavci mořští – žahaví dravci
Kmen: MĚKKÝŠI.
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Život v oceánech a mořích.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Řád: Kytovci. Charakteristika: Žijí jen v moři Mají kůži bez srsti Mají silnou vrstvu podkožního tuku Dorozumívají se echolokací Vydechovaný vzduch kondenzuje.
Žahavci – žahaví dravci
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 001
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
zpracovaný v rámci projektu
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třídy Kruhoústí Paryby
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
VY_32_INOVACE_37_Měkkýši - 3.část
OCEÁN. OCEÁN SVĚTOVÝ OCEÁN TVOŘÍ ASI ¾ ZEMSKÉHO POVRCHU PŘED MILIÓNY LET V NĚM VZNIKL ŽIVOT ŽIVOT V OCEÁNU NENÍ STÁLE PROZKOUMÁN, ZEJMÉNA V HLOUBKÁCH.
Moře a jeho významné ryby j.cinek. Žralok bílý či velký bílý žralok, dříve často nazývaný žralok lidožravý, je žralok z čeledi lamnovitý ch vyskytující.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Přírodopis 7. ročník Jana Míková Moře a oceány Přírodopis 7. ročník Jana Míková

Obsah Charakteristika a rostliny Prvoci Žahavci Měkkýši Členovci Ostnokožci Obratlovci

Život vznikl před miliardami let v oceánech Moře a oceány zaujímají 71% povrchu Země Žije zde nespočetné množství druhů živočichů

Rostliny - mořské řasy (hnědé, zelené a červené) - sinice

KMEN: prvoci – jednobuněční živočichové dírkonošci na povrchu vytvářejí pevné vápenité schránky K pohybu a získávání potravy používají nitkovité panožky

TŘÍDA: korálnatci – žijí přisedle KMEN: žahavci Na povrchu žahavé buňky (získávání potravy) TŘÍDA: polypovci TŘÍDA: medúzovci TŘÍDA: korálnatci – žijí přisedle tvoří kolonie v teplých mořích = korálové ostrovy - atoly korál červený

Atol a jeho vznik

medúzovci čtyřhranka – může být smrtelně nebezpečná i pro člověka měchýřovka portugalská sasanka

TŘÍDA: mlži – (lastura) - ústřice, slávka, srdcovka, perlotvorka KMEN: měkkýši TŘÍDA: plži – (ulita) - ostranka, homolice TŘÍDA: mlži – (lastura) - ústřice, slávka, srdcovka, perlotvorka TŘÍDA: hlavonožci - největší a nejinteligentnější bezobratlí - výborný zrak a paměť - velký mozek - zbytky redukované schránky (sépiová kost)

Hlavonožci rohovité čelisti podobné zobáku inkoustová žláza sépie chobotnice kalmar

KMEN: členovci TŘÍDA: korýši humr krab

- mají pevnou vnější kostru složenou ze srostlých destiček KMEN: ostnokožci - mají pevnou vnější kostru složenou ze srostlých destiček - pohybují se pomocí panožek hvězdice lilijice ježovky sumýši

KMEN: strunatci TŘÍDA: paryby www.zivazeme.cz TŘÍDA: ryby Žraloci – zuby v několika řadách, dorůstají Rejnoci Chiméry chrupavčitá kostra po stranách hlavy žaberní otvory www.zivazeme.cz TŘÍDA: ryby - tuňák, sardinka, makrela, treska, sleď, losos

TŘÍDA: plazi želvy – kareta obrovská – ohrožený druh

- největší žijící živočichové TŘÍDA: savci řád: kytovci - největší žijící živočichové - mláďata se rodí hlavičkou naposled - matka kojí ve vodě a) ozubení – vorvani, kosatky, delfíni b) kosticovci – plejtvák, velryba Jejich lov je zakázán 21 druhů zapsáno v Červené knize ohrožených druhů

Plejtvák obrovský – největší kytovec (30m, 136t – 2000 lidí) Vorvaň tuponosý – největší mozek (přes 9kg) Ponoří se do největší hloubky – 1km, vystačí s dechem přes 1 hodinu

Zdroje obrázků: www.cswikipedia.org www.guh.cz www.biolib.cz www.picasaweb.google.com www.zabaci.cz