Výcvik posádek letadel ČSA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Přeprava cestujících vyžadujících zvláštní péči na linkách ČSA
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Kvalifikace v praxi Bezpečnost a ochrana zdraví při práci.
Počítačové kurzy v rámci projektu TyfloEmployAbility Mgr. Radek Pavlíček, TyfloCentrum Brno, o. p. s.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
Member of XI. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP „INFORMACE O VÝCVIKOVÝCH AKTIVITÁCH ŘLP“ CZECH AVIATION TRAINING CENTRE.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Program TEMPUS Vladimír Horák únor 2011
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Dokumentace k zajištění BOZP
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
Provoz a ekonomika dopravy
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
Řízení přístupových práv uživatelů
SBĚR A ANALÝZA VZDĚLÁVACÍCH A ROZVOJOVÝCH POTŘEB V ČESKÉ SPOŘITELNĚ, a.s. Mgr. Oldřich RANDULA, ředitel odboru vzdělávání, ČS, a.s. HR ŽIVĚ leden.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Didaktické prostředky
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Projekt ELIŠKA Centrální registr řidičů
Prezentace 1 Kontaktní centrum Statutárního města Ostravy provozované společností OVANET a.s. červen 2009.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Výcvik a výchova pilotů v současnosti a trendy do budoucnosti
Outsourcing a Facility Management
1)Získání odborné způsobilosti v kurzech V-40. 2)Možnost získání odborné způsobilosti v kurzu V-40 formou e-learningu. 16 hod. výuky pomocí prezentací.
Rekvalifikační kurz ČLEN PRVNÍ POMOCI.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
Obsah Letiště Praha – Ruzyně Základní informace o ČSA
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI CIVILNÍHO LETECTVÍ LUDMILA CRHOVÁ
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Dokumentace k zajištění BOZP
Assessment centrum.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
LETUŠKA Zpracovala: Stella Dvořáková Třída: IX. Školní rok: 2009/2010.
Odborná příprava JSDHO Z měny v roce 2014 mjr. Ing. Jan Kolář HZS Plzeňského kraje, ÚO Plzeň, únor 2014.
Problematika bezpečnosti civilního letectví v ČR za rok 2003 – pohled ÚCL.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Didaktické prostředky
Assessment centrum.
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY
Assessment centrum.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví leden - červen 2009 Eurocentrum Ústí nad Labem 22. října 2008.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Výcvik posádek letadel ČSA Prezentace pro workshop „Připoutejte se, prosím!“ ČSA Praha 22.7.2004 Miloš Kvapil Ř/VPL

Training Center ČSA Rekonstruovaný Hangár B Letiště Praha Ruzyně – Jih V provozu od června 2000

VPL zabezpečuje výcvik: Pilotů dle JAR-FCL 1 a JAR-OPS 1 Palubních průvodčí dle JAR-OPS 1 Pro potřeby ČSA i externích zákazníků

Výcvik pilotů - vstupní požadavky CPL(A) and ATPL Theoretical Credit Class 1 Medical Certificate 200 Hrs min. – min.100Hrs PIC MEP/IR MCC Course

Druhy výcviku pilotů: TRTO - JAR-FCL1 -Type Rating Courses -Multi Crew Co-operation Courses -Differencies training -Instructor Courses – TRI/SFI -Examiner Courses – TRE/SFE -Refresher Course -Course for LVO

Druhy výcviku pilotů: AOC – JAR-OPS1 Conversion Course Command Course Refresher Course LVO Course Co-Pilot Development Training Recurrent Program Route and Aerodrome Competence Training Courses for Training Personel Courses for Checking Personel Test Flight Qualification Course Dangerous Goods Training Security Training CRM Training RVSM Training

Conversion Course B 737 Basic Indoctrination B 737/500 Type Rating Course Initial Emerg.and Safety Equipment Training and Check Initial CRM B 737/500 – 400 Differencies Training Operator Proficiency Check + Type Rating Skill Test Line Flying under Supervision Route and Airport Competence Flying Line Check Combination with LVO

B 737 Type Rating Course Theoretical Knowledge Instruction – 21 days -CBT, Procedures Trainer, Instructor Synthetic Flight Instruction – 56 Hrs -FBS,FFS Aeroplane Flight Instruction – 4-6 Landings Skill Test

Výcvik palubních průvodčí Počáteční výcvik Přeškolovací a rozdílové výcviky na typy letadel ATR 42/72, Boeing B 737 a Airbus A310 Opakovací výcvik a Udržovací výcvik Výcvik na funkci Vedoucí kabiny a na funkci Purser (na A 310) Speciální druhy výcviku dané potřebami ČSA, a.s.

Vstupní požadavky Věk 19 let a více Ukončené střední vzdělání Velmi dobrá znalost českého jazyka (tzv. úroveň 4) Velmi dobrá znalost anglického jazyka (tzv. úroveň 4). Dobrá znalost dalšího jazyka (Něm., Fr., Šp., Ru., It. Nebo Ar.) Tělesná výška: 160 – 185 cm u žen a 160 – 190 cm u mužů Tělesná hmotnost: BMI 19 – 24.9 Velmi dobrý zdravotní stav (přezkoušen na ÚLZ)

Počáteční výcvik - 35 dní Závazná část stanovená mezinárodním předpisem JAR-OPS 1, Hlava O (První pomoc, Zacházení s cestujícími, Disciplína a zodpovědnost, Přežití v extr. podmínkách – souš, voda, Požární a kouřový výcvik, Meteorologie, Základní nauka o konstrukci letadel, Bezpečnost let. dopravy – Security, Angličtina a CRM) Část daná specifickými požadavky ČSA a.s. (Výkon funkce - péče o zákazníka, Uniformová kázeň, Interní předpisy a organizační normy, Internet, E-mail, Informační systém pro palubní průvodčí, prodej zboží na palubě atd.)

Přeškolovací a rozdílový výcvik (3 – 6 dní) Délka trvání kurzu je závislá na složitosti typu letadla Základní náplň je striktně předepsána mezinárodními předpisy JAR-OPS 1 a je zaměřen: 1. na dokonalé zvládnutí obsluhy vybavení kabiny letadla za standardních a nestandardních (nouzových) situací. 2. na dokonalé zvládnutí postupů péče o zákazníky od jejich nástupu na palubu letadla až po jejich výstup po přistání na letišti. 3. na získání dobré znalosti o základních technických parametrech daného typu letadla.

Opakovací výcvik - 3 dny Náplň je striktně předepsána mezinárodními leteckými předpisy JAR-OPS 1, Hlava O. Provádí se u všech palubních průvodčí v průběhu dvanácti měsíců. Je úzce zaměřen na základní dovednosti spojené se zajištěním bezpečnosti cestujících a posádek na palubách letadel ČSA a.s. (řešení nouzových situací, První pomoc, Security, CRM atd.). Obsahuje témata probíraná každoročně (např.: evakuační postupy, vybavení letadel nouzovými a záchrannými prostředky) a témata probíraná s periodou tří let (např.: hašení skutečného ohně).

Výcvik na funkci Vedoucí kabiny a na funkci Purser (pro A 310) – 4 dny Je zaměřen na získání základních dovedností ve vedení týmu palubních průvodčí při výkonu funkce za letu. Je prováděn nepravidelně, na základě potřeb ČSA, a.s.

Udržovací výcvik (1 den) Je striktně předepsán mezinárodním předpisem JAR-OPS 1, Hlava O. Provádí se u palubních průvodčí, kteří mají přestávku v letové činnosti delší jak 6 měsíců. Speciální druhy výcviků dané potřebami ČSA, a.s. (zpravidla 1 až 2 dny) Jsou prováděny zcela nepravidelně Mají odlišnou náplň pro různé funkce palubních průvodčí (kurzy pro Vedoucí kabin a Pursery, kurzy pro řadové palubní průvodčí).

Crew Resource Management CRM Cockpit Resource Management Crew Resource Management Company Resource Management (Optimalizace součinnosti posádky)

Obsah výcviku CRM Statistika a příklady nehod vztahující se k vlivu lidského činitele Lidské vnímání a proces učení Porozumění situaci (situational awareness) Zvládání pracovního zatížení, nudy, únavy a bdělosti - zvládání stresu Standardní provozní postupy provozovatele

Obsah výcviku CRM (pokr.) Druh osobnosti, přenášení úkolů, vedení, dovednost účinné komunikace Účinné dorozumívání a koordinace mezi členy posádky a s ostatními provozními pracovníky (ŘLP, handling, technici apod.) Řetěz chyb a opatření, jak jej přerušit Automatizace a součinnost posádky Smyčka řízení součinnosti posádky

Tři fáze výcviku CRM uvědomění praktická cvičení a zpětná vazba základní kurz CRM (2 dny) případové studie videokazety leteckých nehod praktická cvičení a zpětná vazba hra daných rolí skupinové diskuse společný výcvik FC a CC upevňování návyků opakovací výcvik LOFT

CBT Classroom 18 PC´s A 310 B 737 ATR Internet Videoprograms

Procedures Trainers ATR, B-737, A-310

Full Flight Simulator B 737/400-500

Full Flight Simulator B 737/400-500 JAR –STD 1 Level CG Maxvue Plus 180 Hydraulic Motion in 6 Axis 17 Aeroports + 250 in CAE Database Weather conditions GPWS TCAS A/C Performance 290 Malfunctions Stall Recovery LOFT

MOCKUP B 737 30 SEATS Normal Procedures Emergency Procedures Fire Rapid Depressurisation Evacuation CRM°- Pilots+Cabin Crew

Other Training Devices Mockup B 737 Emergency Slide – Raft A 310 Opening Doors Simulators ATR

Fire Fighting Simulator Propane Gass Fire 4 posibilities Water Extinguishers

Fire Fighting Simulator Fire Extinguishing

IS TRAINING EXPENSIVE?

TRY ACCIDENT! Děkuji za pozornost